PDA

Bekijk Volledige Versie : Ipad



DeziWeb
10/08/10, 14:39
Zijn er mensen die hier een beetje mee werken? Zo ja, welke apps gebruik je erop, en nog belangrijker hoe bevalt die? Is het een toevoeging , of meer een hebbeding?

Zelf heb ik afgelopen week een ( 64 GB - 3G )binnen gekregen en het bevalt zeer goed!

Piwi-Web
10/08/10, 14:41
Mijne staat nog altijd in bestelling ... zucht

verdonn
10/08/10, 14:45
Heb hier net eentje kunnen testen (wel maar voor een dagje)...

Nu qwa techniek zit het wel goed in elkaar vind ik...reageert snel op de draaibeweging en vlot om te bedienen...scherm is van prima kwaliteit en ook het geluid is prima..

Nu qua apps' vind ik het een beetje jammer dat het enkel die van de apps store kan downloaden...

Surfen gaat vlotjes en de zoom functie is wel handig...

So far de eerste indruk...:D

®on
10/08/10, 15:24
Is het een toevoeging , of meer een hebbeding?
Geen van beide. Waar ik voorheen 's avonds nog wel eens een laptop openklapte, of via de iPhone even snel wat opzocht, pak ik nu de iPad. Werkt prettig, snel, goed functionerend touchscreen. De beperkte aantallen apps: okee, minpuntje. De apps van de iPhone kun je overigens ook op je iPad plaatsen.

Handige apps:
nu.nl
iSSH
Twitterific

Heb overigens een 32 GB + wifi, en gebruik de iPad alleen thuis.

Apoc
10/08/10, 16:05
Ook een iPad kunnen je jailbreaken natuurlijk. Dat zou ik ook zeker doen.

martysmarty
10/08/10, 16:11
Gebruik hem hier al sinds April (Vriendin was toevallig in NYC). Erg blij mee. ook handig voor remote desktop naar Windows. hoewel je aan de besturing daarvan even moet wennen.

Piwi-Web
10/08/10, 16:16
Klopt het trouwens dat je voor (bijna) alle ipad apps moet betalen? Of is dat een fabeltje?

martysmarty
10/08/10, 16:19
Nee, heel veel is gratis. Veel betaade apps hebben ook een gratis lite versie. Kun je die eerst uit proberen, en daarna eventueel aanschaffen. Aantal betaalde apps zijn wel handig

Tommi
10/08/10, 16:30
Ik zit er aan te denken om er ook één aan te schaffen, echter denk ik dat ik na een tijdje toch spijt ga krijgen aangezien ik het dan allemaal 'wel weer gezien heb'. Zit ik met deze gedachte geheel mis en is het werkelijk iets wat erg handig/leuk/mooi is? Of hebben meerdere mensen deze gedachte ook na het aanschaffen van de iPad?:)

martysmarty
10/08/10, 16:36
Ach soms, maar dan gebruik je het even weer, en is het toch wel weer erg handig

Apoc
10/08/10, 16:38
Ik zit er aan te denken om er ook één aan te schaffen, echter denk ik dat ik na een tijdje toch spijt ga krijgen aangezien ik het dan allemaal 'wel weer gezien heb'. Zit ik met deze gedachte geheel mis en is het werkelijk iets wat erg handig/leuk/mooi is? Of hebben meerdere mensen deze gedachte ook na het aanschaffen van de iPad?:)

Dat valt denk ik wel mee. Om als voorbeeld te noemen: je kan er elke morgen nu.nl makkelijk even op lezen. Het lezen van de krant is ook niet iets waar je na verloop van tijd genoeg van krijgt.

Ik denk dat het verder ook veel toekomstpotentieel heeft. Als je een TV ook via WIFI kunt aansturen, zou je de iPad als interactieve afstandsbediening kunnen gebruiken (waarop je gelijk een review van een film kunt zien, de hdd recorder kunt programmeren, etc). Of als je domotica in je huis hebt, zou je er praktisch alles mee kunnen aansturen. En zo kun je nog wel even doorgaan natuurlijk.

Lampje
10/08/10, 17:03
Ik heb een 32gb 3G versie. Ben er erg blij mee; super snel en werkt fijn.
Ook heb ik een jailbreak uitgevoerd erop; ik zou niet meer zonder kunnen denk ik haha. Super veel Apps heb ik er ook op nu :-)

Ik ben nu op vakantie en beantwoord mijn mailtjes e.d. gewoon op de iPad. Super makkelijk en snel.

Buienradar HD
Nu HD
iMahjong HD
Jumbo
TeamViewer HD
Telegraaf
Veronica
Shrek racing
Twitterific en Osfoora HD voor twitter
Wordpress
Zoek&vind
Analytics (voor Google analytics)
Fruitmemory
Pages
Keynote
iSSH
RealRacing HD
Things
Telegraaf HD

:-)

verdonn
10/08/10, 17:16
Als het inderdaad wordt gebruikt voor mail en surfen, dan is het echte wel handiger dan telkens die laptop uit te halen en op te starten...

en aan apps zeker geen gebrek...;)..

En inderdaad..moest het mogelijk zijn om via wifi andere apparaten te sturen dan worden de mogelijkheden wel enorm

Piwi-Web
10/08/10, 17:22
En inderdaad..moest het mogelijk zijn om via wifi andere apparaten te sturen dan worden de mogelijkheden wel enorm

Dat kan al met de Iphone :)

Erik H.
10/08/10, 17:29
Ik heb gisteren de hele dag in het datacenter gezeten en heb me daar ronduit vermaakt met mijn iPad (met 3G).

Voordelen ten opzichte van de laptop:
- dit ding kan ik gewoon 8 uur intensief gebruiken en met 60% batterij naar buiten lopen (welke laptop doet dat na)
- makkelijk in de hand
- alles bij de hand (browser, apps zoals issh, informatie, entertainment)
- je hoeft met weinig spullen op pad (ipad + 1 kabeltje met stekker)

En natuurlijk is het OOK een "wannahave" en natuurlijk zit ik ook in het datacenter even 10 minuten ontspannen een spelletje te spelen en even snel het nieuws te kijken maar het kan wel allemaal.

Vergis je niet: goede apps (of dat nu zakelijke apps of spelletjes zijn) kosten doorgaans wel geld maar ik neem aan dat de meeste mensen hier ook betalen voor hun software? Dan vind ik 10 euro voor een tekstverwerker of 8 euro voor een heel goed spel helemaal niet duur namelijk. En daarbij constateer ik dat er dagelijks nieuwe leuke en handige apps bij komen en voel ik me niet beperkt door de apps.

Het enige waar ik nog even mee in gevecht ben met mezelf is welke tool je nu waar voor gebruikt. Wanneer pak je je smartphone om een korte reply te sturen, wanneer pak je je iPad om een langere reply te sturen of loop je toch naar je pc om die HELE lange reply te sturen....

pierce
10/08/10, 18:35
Geen van beide. Waar ik voorheen 's avonds nog wel eens een laptop openklapte, of via de iPhone even snel wat opzocht, pak ik nu de iPad. Werkt prettig, snel, goed functionerend touchscreen. De beperkte aantallen apps: okee, minpuntje. De apps van de iPhone kun je overigens ook op je iPad plaatsen.

Handige apps:
nu.nl
iSSH
Twitterific

Heb overigens een 32 GB + wifi, en gebruik de iPad alleen thuis.

Hier kan ik helemaal in meegaan, heb zelfs dezelfde iPad ;)
iTapRDP is trouwens ook een erg handige app. Verder heb je nog CineXPlayer zodat je je filmpjes niet hoeft te converteren naar m4p, en Airvideo is ook erg handig als je geen zin hebt om je films te syncen.

Jailbreak is een eitje, en in een paar minuten gebeurd, werkt ook met versie 3.2.1.

Inmiddels ook navigatie software op mijn iPad geinstalleerd, en binnenkort ontvang ik ook mijn iPad autohouder (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39916) :thumbup: Niet geschikt voor kleine auto's want dan zie je niks meer ;)

MediaServe
10/08/10, 19:15
Voordelen ten opzichte van de laptop:
- dit ding kan ik gewoon 8 uur intensief gebruiken en met 60% batterij naar buiten lopen (welke laptop doet dat na)
- makkelijk in de hand
- alles bij de hand (browser, apps zoals issh, informatie, entertainment)
- je hoeft met weinig spullen op pad (ipad + 1 kabeltje met stekker)

Mjah, alles wat een Apple iPad kan, dat kan mijn telefoon ook. Alleen kun je met een telefoon ook nog eens bellen, sms'en en 'm in je broekzak stoppen als je hem niet meer nodig hebt. Het is geen vervanging van je telefoon, maar ook geen vervanging van je laptop, ik heb nog steeds een seriële poort nodig en telnet, wireshark, toetsenbord, SD-kaart, USB, fatsoenlijk werkende multitasking, ping, traceroute, dig, nmap, flash, UTP, KVM Vision Viewer, TFTP server. Moet ik nog doorgaan? De Apple iPad is een gesloten en propriëtair systeem, overpriced, overbodig en onhandig. Zelfs de enige connector op dat ding is proprietary meuk van Apple :D

Ik ben zelf erg benieuwd naar de Microsoft Courier. Revolutionair wil ik niet zeggen, maar het is wel een geheel nieuw concept en dat spreekt mij wel aan. Ik zie geen toegevoegde waarde in een Apple iPad.

Erik H.
10/08/10, 19:27
Mjah, alles wat een Apple iPad kan, dat kan mijn telefoon ook. Alleen kun je met een telefoon ook nog eens bellen, sms'en en 'm in je broekzak stoppen als je hem niet meer nodig hebt. Het is geen vervanging van je telefoon, maar ook geen vervanging van je laptop, ik heb nog steeds een seriële poort nodig en telnet, wireshark, toetsenbord, SD-kaart, USB, fatsoenlijk werkende multitasking, ping, traceroute, dig, nmap, flash, UTP, KVM Vision Viewer, TFTP server. Moet ik nog doorgaan? De Apple iPad is een gesloten en propriëtair systeem, overpriced, overbodig en onhandig. Zelfs de enige connector op dat ding is proprietary meuk van Apple :D

Ik ben zelf erg benieuwd naar de Microsoft Courier. Revolutionair wil ik niet zeggen, maar het is wel een geheel nieuw concept en dat spreekt mij wel aan. Ik zie geen toegevoegde waarde in een Apple iPad.

Tja op mijn Nokia N95 kan ik ook in Putty en met mijn numpad een server rebooten natuurlijk. Niet makkelijk maar het kan.

Op de iPad kun je overigens ook gewoon bellen en sms-en. Ik raad overigens wel aan hem niet in het openbaar als telefoon te gebruiken want het staat inderdaad gek aan je oor met dat ding.

Een seriele poort heb ik al 4 jaar niet meer en ik red me prima zonder eigenlijk. Hoeveel laptops hebben uberhaupt nog een seriele poort?

Naar MIJN mening een volwaardig vervanger van de laptop. Het ligt er natuurlijk aan wat je met je laptop doet natuurlijk.

En duur: koop een goede kale laptop (1000+?), zet er legaal Office op (400+?) en een paar goede spellen (x keer 100+) dan heb je al zo'n 3-4 iPads bij elkaar. En die jaloerse blikken van de mensen om je heen krijg je er nog gratis bij ook ;-)

PS: en als internetgoeroe mag je natuurlijk nooit roepen dat je "gelimiteerd" wordt als je toegang hebt tot iets wat "het internet" heet...

Hyperized
10/08/10, 19:40
Ik ben zelf erg benieuwd naar de Microsoft Courier. Revolutionair wil ik niet zeggen, maar het is wel een geheel nieuw concept en dat spreekt mij wel aan. Ik zie geen toegevoegde waarde in een Apple iPad.

http://tweakers.net/nieuws/67090/microsoft-annuleert-courier-tablet.html :(

Lampje
10/08/10, 19:47
Ach ik vond t eerst ook overbodig. Toch ging ik smorgens vroeg naar de winkel om m als een van de eerste te kopen.

Het staat leuk bij klanten en t is gewoon een leuke toevoeging aan mijn Apple rijtje.

Erik H.
10/08/10, 19:52
Ach ik vond t eerst ook overbodig. Toch ging ik smorgens vroeg naar de winkel om m als een van de eerste te kopen.

Het staat leuk bij klanten en t is gewoon een leuke toevoeging aan mijn Apple rijtje.

En zo is alles ooit begonnen als "overbodig". Ik liep niet eens zo heel veel jaren geleden als eerste op school rond met een mobiele telefoon (met de komst van Libertel die toen nog alleen in de Randstad zat).. iedereen vond dat maar overbodig. En dat internet.. zagen we daar allemaal sinds dag 1 brood in?

Kleuren-tv, kabel ... anyone?

Ik ben geen Apple fanboy (nog nooit een Mac aangeraakt in mijn leven) maar met de iPhone en de iPad hebben ze voor MIJ een behoorlijke toegevoegde waarde. En daarnaast wil ik dolgraag begrijpen dat het apparaat voor sommigen misschien niet het ideale apparaat is. Zoveel mensen, zoveel wensen.

MediaServe
10/08/10, 22:11
Tja op mijn Nokia N95 kan ik ook in Putty en met mijn numpad een server rebooten natuurlijk. Niet makkelijk maar het kan.

Dat is dan weer een ander uiterste. Jij maakt een vergelijk met een telefoon van drie jaar oud die je zelfs amper een smartphone kunt noemen. Ik bedoel toch eigenlijk een moderne telefoon, eventueel zelfs een Apple iPhone als dat je ding is ;)


Een seriele poort heb ik al 4 jaar niet meer en ik red me prima zonder eigenlijk. Hoeveel laptops hebben uberhaupt nog een seriele poort?

De seriële poort was natuurlijk maar één voorbeeld. En ja, ik heb mijn USB naar seriëel adapter nog wel eens nodig. Switches en dergelijke configureer ik nog wel eens via seriële console.


Naar MIJN mening een volwaardig vervanger van de laptop. Het ligt er natuurlijk aan wat je met je laptop doet natuurlijk.

Ik gebruik een laptop als mobiele werkplek. Als ik even bij mijn ouders thuis ben en ik wil de administratie doen. Of even wat foto's voor ze op DVD branden. Af en toe wat programmeren of server onderhoud. Of zomaar even een voorbeeld, in het datacentrum een server installeren via KVM over IP, zodat je lekker in de kantine kunt zitten.


En duur: koop een goede kale laptop (1000+?), zet er legaal Office op (400+?) en een paar goede spellen (x keer 100+) dan heb je al zo'n 3-4 iPads bij elkaar. En die jaloerse blikken van de mensen om je heen krijg je er nog gratis bij ook ;-)

Zwaar overdreven. Voor € 1000,- euro koop je juist een dikke laptop die absoluut niet meer te vergelijken is met een iPad, maar een volwaardige computer voor alledaags gebruik. Mijn laptop was € 900,- euro en eigenlijk ook al veel te duur, want ik heb mij laten verleiden om een Sony Vaio te kopen. Maar in ieder geval goedkoper dan de minst beperkte iPad die € 950,- euro kost :D

Een duur Microsoft Office pakket en games van meer dan € 100,- euro (??) zijn opties waar je voor kunt kiezen. Hiermee geef je direct nog een gemis van de iPad (in vergelijking met een laptop), want QuickOffice is natuurlijk vele malen beperkter dan gewoon OpenOffice of Microsoft Office, waarvan de eerste zelfs geheel kosteloos is ;) De realiteit is eigenlijk juist het tegenovergestelde van wat jij schetst, juist de games en software waar je op de iPad voor moet betalen zijn gratis voor een computer.


En zo is alles ooit begonnen als "overbodig". Ik liep niet eens zo heel veel jaren geleden als eerste op school rond met een mobiele telefoon (met de komst van Libertel die toen nog alleen in de Randstad zat).. iedereen vond dat maar overbodig. En dat internet.. zagen we daar allemaal sinds dag 1 brood in?

Beetje flauwe vergelijking. Een iPad is voor mij overbodig omdat het niks nieuws toevoegt. Er is niets wat ik nu met een iPad kan wat voorheen niet mogelijk was. Ter vergelijking, ik had 5 jaar geleden een Acer N50 Premium waar ik in grote lijnen al hetzelfde op kon. Navigatie, internet, ActiveSync, spelletjes, films kijken en dergelijke. De iPad is gewoon een moderne PDA met snellere processor en groter scherm. Leg mij eens uit wat daar zo revolutionair aan is. Je ziet toch zelf hopelijk wel in dat de komst van GSM wel revolutionair was en dat de iPad gewoon een leuke gadget is? Ik bedoel het trouwens helemaal niet zo negatief. Ik heb zelf ook al even met de iPad gespeeld en het is best een leuk ding voor iemand die geen dure smartphone of laptop heeft :)

Ik denk wel dat een techneut liever iets heeft waar hij gewoon Linux op kan draaien :D

Erik H.
10/08/10, 22:50
@ MediaServe : ik snap je punt wel en ik geef je geen ongelijk. Ik zeg alleen dat voor mij (vandaar ook de hoofdletters in de post) dit de ideale aanvulling is tussen een laptop en een smartphone (neem de iPhone of iets soortgelijks).

Ik heb geen zin om met een loodzware laptoptas rond te lopen. Het toetsenbord van de iPad kun je gewoon gebruiken om met 10 vingers te typen en met remote desktop kan ik net zoveel als achter mijn pc op kantoor (dat lijkt me zelfs heel logisch).

Daarbij kan ik me heel goed voorstellen dat in gezinnen, de thuissituatie dus, dit gewoon een welkome aanvulling is. Zeker, er zijn beperkingen maar daar kun je omheen met een jailbreak maar aan de andere kant moet je erg je best doen om hem softwarematig te slopen (dus je vriendin en kids kunnen er ook zonder problemen op, zet wel een wachtwoord op je remote desktop en andere belangrijke apps haha). En een beetje knappe kop (techneut?) maakt mij niet wijs dat het niet lukt om iets te verzinnen om er externe devices op aan te sluiten. Ik heb al wat "un-official" kabels over mijn scherm zien vliegen namelijk.

Ik ga niet 's avonds op de bank met mijn laptop zitten. Ook niet in bed nog even voor het slapen een laptop aanslingeren. Ook niet in de auto en ook niet op het strand. En ik ga niet in het openbaar vervoer staand met mijn laptop aan de slag. Of als ik over de markt loop. Of in het pretpark ben. Dat kan ik nu met mijn iPad wel. Dus een toegevoegde waarde. En het is misschien psychologische bullshit maar mijn partner vind het een stuk minder erg als ik thuis even snel op mijn iPad kijk dan dat ik met snoeren aan de gang ga om mijn laptop even aan te slingeren.

Zolang we allemaal geen glazen bol hebben weten we natuurlijk allemaal niet wat de toekomst brengt maar dat dit een nieuwe manier van werken is, daar ben ik heilig van overtuigd. En als ik over 2 jaar er compleet naast zat en niemand meer over de iPad (of zijn opvolgers) praat dan kom ik graag persoonlijk een kistje wijn (of kratje bier) bij je langsbrengen*.

Voor de rest zijn mijn posts natuurlijk my 2 cents en geef ik slechts mijn mening op basis van mijn ervaringen. Dat de iPad geen volwaardige laptop is is iets waar ik je zonder meer al gelijk in geef maar dat was volgens mij niet de discussie ;-)

* zet jij de reminder in je agenda of ik?

Erik H.
10/08/10, 23:03
En over die "flauwe" vergelijking met de mobiele telefoon: een telefoon waarmee je kon bellen was niet revolutionair. Je kon immers al 100 jaar bellen. En het was ook niet heel revolutionair dat je mobiel kon bellen want de "autotelefoon" of de koffer met telefoon bestond al een tijdje toen (en was verre van populair) op het ATF3 netwerk, als ik me dat goed herinner.

//Edit: historische beelden toegevoegd: http://www.frequentieland.nl/geschiedenis/autotelefoon.htm

Het revolutionaire was dat je iets kleins en compacts had dat je overal kon gebruiken om te bellen. Klein bleek overigens relatief weten we nu maar mijn eerste mobiele telefoon ging ook met gemak in mijn broekzak. Die batterij ging overigens langer mee dan mijn huidige iPhone, dus vooruitgang kent ook weer zijn beperkingen.

Stewie
10/08/10, 23:10
Maar in ieder geval goedkoper dan de minst beperkte iPad die € 950,- euro kost :D

Zelfs de duurste iPad kost geen 950 euro. Ze kosten rond de 500 euro.

Erik H.
10/08/10, 23:12
Zelfs de duurste iPad kost geen 950 euro. Ze kosten rond de 500 euro.

E 799 (incl btw) is de duurste via de Apple shops in Nederland. De goedkoopste 200 of 300 minder meen ik...

MediaServe
10/08/10, 23:12
Zelfs de duurste iPad kost geen 950 euro. Ze kosten rond de 500 euro.

http://tweakers.net/pricewatch/252472/apple-ipad-64gb-3g.html

€ 958,- euro inclusief verzendkosten :)

Erik H.
10/08/10, 23:14
http://tweakers.net/pricewatch/252472/apple-ipad-64gb-3g.html

€ 958,- euro inclusief verzendkosten :)

Die willen ook geld verdienen blijkbaar. Erg duur brrr. Gewoon bij Apple halen of het combineren met een korte vakantie naar een prijsvriendelijke iPadland

MediaServe
10/08/10, 23:16
Zo te zien zit er inderdaad nog wel flink prijsverschil in, ik ben benieuwd hoe dat komt.

€ 800,- euro is nog steeds veel te duur natuurlijk, maar het scheelt toch wel behoorlijk :p

®on
11/08/10, 10:18
Ik denk wel dat een techneut liever iets heeft waar hij gewoon Linux op kan draaien :D
Dan moet je inderdaad vooral geen iPad kopen. Lees de posting van pierce nog eens door en je weet waar het apparaat prima voor te gebruiken is. Wil je meer, zoals jij beschrijft: sla de iPad over.

Marco Mahieu
12/08/10, 00:30
Ik zit er ook aan te denken er 1 te bestellen, maar ben nog erg benieuwd naar de ervaringen van andere met 3G op de iPad.



Inmiddels ook navigatie software op mijn iPad geinstalleerd, en binnenkort ontvang ik ook mijn iPad autohouder (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39916) :thumbup: Niet geschikt voor kleine auto's want dan zie je niks meer ;)

Laat even weten hoe dat bevalt, dat zie ik ook wel zitten...

kilobit
12/08/10, 02:22
Ik heb hem nu vier maanden (ik was voor zaken in de US) en ben er erg tevreden over.

Het is een heerlijk apparaat.

Thuis gebruik ik hem voornamelijk op de bank, in de tuin, of in bed.
Voornamelijk om tien a twintig minuten even te browsen, mail te lezen of een app te gebruiken.

Het apparaat komt, voor mij, het meest tot zijn recht bij/tijdens reizen, op vakantie en anderszins op pad zijn. Door de super batterijduur en formfactor kan je er continu op blijven werken/spelen/video kijken tijdens lange reizen. (Transatlantisch 8 uur films kijken? Geen probleem op de ipad) Ook wachten op luchthavens/stations etc gaat een suk sneller met een ipad. Natuurlijk kan je alles net zo goed met een laptop, maar ik vond mezelf toch altijd gestressed om (batterij)tijd of op zoek naar wandcontactdozen.

Op bezoek bij famillie en/of vrienden? Even vlug op een mooie manier foto's laten zijn is nooit zo makkelijk geweest. eerder was het altijd geklooi met de laptop. De batterij was niet voldoende geladen en moest tante "mien" naast het stopcontact komen zitten, of ze snapte de knoppen op de laptop niet. De ipad gaat tegenwoordig gewoon de kamer rond. Elke oom, tante, opa en oma krijgt de ipad in de hand en snapt binnen een paar tellen hoe ze van foto naar foto moeten browsen.

Verder wordt de ipad thuis veel gebruikt door mijn vriendin. Gewoon lekker op de bank hangen zonder rechtop te hoeven zitten voor de laptop. Geen problemen met warmte ontwikkeling of loeiende ventilatoren na een uur popcap games spelen...

Mijn jonge zoon vindt de ipad ook prachtig. Simpele apps die plaatjes van beesten weergeven en geluid maken na het aanraken. Zodra hij wat ouder is zal de ipad onmisbaar zijn tijdens de langere auto ritten, xx uur bob de bouwer/nijntje, muziek en als hij interaktiever bezig wil zijn 100den spellen. Hetzelfde als die dvd player aan de hoofdsteun spelers maar dan met veel meer mogelijkheden.

Companion van mijn ipad is de mifi. (een 3g wifi router) Voor drie tientjes meer dan de 3g ipad versie heb je een klein apparaatje dat ten alle tijde je ipad online brengt, en vier andere wifi apparaten. Overal waar ik geen wifi heb zorgt de mifi dat ipad, laptop, telefoon en vrienden/collegas ook online zijn.

Aan de TS:
Ik gebruik voornamelijk:
Safari
Mail
Maps
Photos
Videos

En daarnaast:
nu.nl
Angry birds
PvZ
Pulse
Dropbox

Aan mensen die zeggen dat een iPad niets anders is dan een grote iPhone:
Een BMW X5 is ook gewoon een grote 1 serie.... (of toch niet?!?)
Door het grote scherm wordt het een concreet ander apparaat, en dus niet vergelijkbaar met een GSM. (Als je het er niet mee eens bent vindt je zeker ook dat een android GSM een server vervanger kan zijn omdat het OS linux is?)

pierce
12/08/10, 07:50
Ik zit er ook aan te denken er 1 te bestellen, maar ben nog erg benieuwd naar de ervaringen van andere met 3G op de iPad.




Laat even weten hoe dat bevalt, dat zie ik ook wel zitten...

Zodra ik de iPad auto houder heb ontvangen zal ik ook wel even een filmpje maken, en idd laten weten hoe het bevalt. Het installeren e.d van de navigatie software stelt iig niets voor. Wel heb ik aparte Bluetooth software (bt stack gps) moeten kopen, maar dat kostte slechts 5 us dollar.

verdonn
12/08/10, 09:22
Zodra ik de iPad auto houder heb ontvangen zal ik ook wel even een filmpje maken, en idd laten weten hoe het bevalt. Het installeren e.d van de navigatie software stelt iig niets voor. Wel heb ik aparte Bluetooth software (bt stack gps) moeten kopen, maar dat kostte slechts 5 us dollar.

Graag..daar ben ik wel eens benieuwd naar..kwestie van de navigatie te volgen op zo'n scherm zal wel handig zijn...echter vraag ik me af of hetzelfde geldt voor die houder..

Lampje
12/08/10, 11:37
Volgns mij vroeg ook iemand hoe de 3G werkte; goed!
Erg handig als je onderweg bent e.d. En waar dus geen WiFi is.

Nadeel; dure iPad abonnementen...

Erik H.
12/08/10, 11:42
Volgns mij vroeg ook iemand hoe de 3G werkte; goed!
Erg handig als je onderweg bent e.d. En waar dus geen WiFi is.

Nadeel; dure iPad abonnementen...

Ik hoop niet dat ik nu moet constateren dat er IEMAND op wht is die een speciaal ongelooflijk duur iPad abo heeft genomen he? Onbeperkt* internet heb je al voor 9.99 per maand. Hoppa!


* Onbeperkt is natuurlijk niet onbeperkt. Maar ik refereer naar bijbetalen na 1 of 2 GB dataverkeer of dat je vanaf dan diep in je portemonnee mag duiken.

Piwi-Web
12/08/10, 11:43
Volgns mij vroeg ook iemand hoe de 3G werkte; goed!
Erg handig als je onderweg bent e.d. En waar dus geen WiFi is.

Nadeel; dure iPad abonnementen...

Kan toch ook een 'gewoon' data-abbo op of zie ik dat nu weer verkeerd?

Erik H.
12/08/10, 11:44
Kan toch ook een 'gewoon' data-abbo op of zie ik dat nu weer verkeerd?

Pfew.... gelukkig, er zijn mensen die het snappen ;-) Als iemand mijn sim-knipper wil lenen hoor ik het wel!

DeziWeb
12/08/10, 11:47
Ik heb de microsim inmiddels aan de gang. Een USB dongle van T-mobile voor 9.95 per maand ( 2 jarig abbo aanbieding van maand geleden ).


Na 400 MB wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 384/ 64 Kbps

Om mail op te halen en browsen is dit meer dan snel genoeg.

In de dongle zit een sim kaart , die moest ik bij knippen tot formaat microsim.
YouTube- How to make MicroSIM - TEMPLATE INCLUDED!

Je kan overigens ook een microsim bij kopen bij t-mobile

Werkt prima!

pierce
12/08/10, 11:51
Ik heb een telefoon met bijbehorend 3g abonnement, even internetsharing aanzetten op je telefoon en je hebt internet op je ipad. Daar hoef ik 1) geen € 100,- extra b) geen duur abo voor te nemen ;)

Erik H.
12/08/10, 11:53
Ik heb een telefoon met bijbehorend 3g abonnement, even internetsharing aanzetten op je telefoon en je hebt internet op je ipad. Daar hoef ik 1) geen € 100,- extra b) geen duur abo voor te nemen ;)

Ook geprobeerd... maar mijn telefoon werd na een paar uur ietwat heet en ietwat leeg.

Gewoon een data abonnement afsluiten of een goedkoop telefoonabonnement met onbeperkt internet en bijknippen!

®on
12/08/10, 11:56
Ik heb een telefoon met bijbehorend 3g abonnement, even internetsharing aanzetten op je telefoon en je hebt internet op je ipad. Daar hoef ik 1) geen € 100,- extra b) geen duur abo voor te nemen ;)
Idem. Indien iPhone met 3G abbo: jailbreaken (jailbreakme.com bijv.). Via Cydia de app MyWi installeren, $20 betalen eenmalig (http://www.rockyourphone.com/index.php/mywi-4.0.html) en je iPhone is een wifi hotspot.

//edit: @ Erik, heet wordt 'ie dan wel na een aantal uren gebruik. Maar voor die enkele keer dat je enkele minuten gaat tetheren (like me), lijkt me dat geen punt.

Piwi-Web
12/08/10, 11:59
Zometeen telefoontje gehad dat ik morgen mijn Ipad 16GB 3G kon ophalen =D
Weet iemand als ik bij vodafone 'gewoon' kan binnenlopen voor een microSD? En anders knip ik hem wel bij ... (erik mag ik hem lenen? :p)

Erik H.
12/08/10, 12:01
Zometeen telefoontje gehad dat ik morgen mijn Ipad 16GB 3G kon ophalen =D
Weet iemand als ik bij vodafone 'gewoon' kan binnenlopen voor een microSD? En anders knip ik hem wel bij ... (erik mag ik hem lenen? :p)

Microsim hebben ze bij Vodafone wel voor de meeste abonnementen (maar sommigen ook weer niet). Kwestie van een knipper gebruiken of als je een steady hand hebt kun je met de hand knippen natuurlijk. Maar er ligt er ook eentje hier op kantoor (Haarlem).

Lampje
12/08/10, 12:02
Ik heb toch echt het duurste abbo van Vodafone genomen. Ik had namelijk een prepaid kaartje gekocht en een week daarmee kunnen internetten.

Werkte goed enzo, maar ineens had ik geen internet meer en was mijn volledige tegoed verdwenen van mijn kaart; ik kan er dus (denk ik) vanuit gaan dat mijn internet door vodafone eraf is gegooid en saldo ook.

Gebeld heb ik er niet mee en er stond nog voldoende tegoed op.

Maar dus helaas.. Ik ben nu op vakantie en heb maar even een abbo genomen bij Vodafone. Zeg ik volgende maand gewoon weer op ;-)

Officieel mag het volgens de regeltjes namelijk ook niet hè; internetten via een prepaid kaartje.

Edit hierboven; tis nog voor 13:37 maar jullie bedoelen toch microsim ipv microsd? :-)

Piwi-Web
12/08/10, 12:07
MicroSD hebben ze bij Vodafone wel voor de meeste abonnementen (maar sommigen ook weer niet). Kwestie van een knipper gebruiken of als je een steady hand hebt kun je met de hand knippen natuurlijk. Maar er ligt er ook eentje hier op kantoor (Haarlem).

Microsim mag ik hopen haha :p Ja het is nog vroeg ;)
Even naar Haarlem voor een knipper zit er niet in :stuart: Ik knip hem dan wel zelf bij (of kapot ...)

Erik H.
12/08/10, 12:09
Microsim mag ik hopen haha :p Ja het is nog vroeg ;)
Even naar Haarlem voor een knipper zit er niet in :stuart: Ik knip hem dan wel zelf bij (of kapot ...)

Ja ik type dat blijkbaar klakkeloos over zonder na te denken. Ik ga me even schamen in de hoek:stuart:

Lampje
12/08/10, 12:15
Ja ik type dat blijkbaar klakkeloos over zonder na te denken. Ik ga me even schamen in de hoek:stuart:

:lovewht:

Zelf knippen is niet moeilijk; gewoon een pdfje downloaden en 1:1 uitprinten en dan met een stanley mes uitsnijden... Kan weinig fout gaan in ieder geval.

DeziWeb
12/08/10, 12:29
:lovewht:

Zelf knippen is niet moeilijk; gewoon een pdfje downloaden en 1:1 uitprinten en dan met een stanley mes uitsnijden... Kan weinig fout gaan in ieder geval.

Klopt, of met de schaar. Even een beetje ruim aanhouden, en dan pas knippen. Dat kan bijna niet mis gaan :)

Croab
12/08/10, 13:36
Vandaag toch wel een grappige functie bij een collega op zn ipad gezien.

Via een tool op zijn macbook kon via BT de ipad als 2e monitor dienen. Ideaal om daar dan bijvoorbeeld itunes oid op te zetten en zo je laptop / mediaspeler te bedienen vanuit je luie stoel.

Piwi-Web
12/08/10, 14:20
Vandaag toch wel een grappige functie bij een collega op zn ipad gezien.

Via een tool op zijn macbook kon via BT de ipad als 2e monitor dienen. Ideaal om daar dan bijvoorbeeld itunes oid op te zetten en zo je laptop / mediaspeler te bedienen vanuit je luie stoel.

Oeiiiii dat is nice :p heb namelijk ook een macbook :)

@Lampje & Deziweb: Gaan we daar naar zoeken :)
@Erik: ik vergeef het je ;)

Marco Mahieu
12/08/10, 14:28
Oeiiiii dat is nice :p heb namelijk ook een macbook :)

@Lampje & Deziweb: Gaan we daar naar zoeken :)
@Erik: ik vergeef het je ;)

Zoeken is niet nodig: http://www.buy-microsim.com/pub/How%20to%20make%20MicroSIM%20-%20EN.pdf

@Croab: weet je toevallig welke tool dat was?

Croab
12/08/10, 14:47
@Croab: weet je toevallig welke tool dat was?

Heb het ff nagevraagd, het heet Airdisplay en is in de appstore voor een paar euro te verkrijgen.

je ziet wel een beetje vertraging, dus games wordt iets lastiger, maar het werkt erg mooi en grappig.

Piwi-Web
12/08/10, 15:17
Heb het ff nagevraagd, het heet Airdisplay en is in de appstore voor een paar euro te verkrijgen.

je ziet wel een beetje vertraging, dus games wordt iets lastiger, maar het werkt erg mooi en grappig.

Gaat via WIFI trouwens: http://www.ipadplanet.nl/6083/air-display-maakt-van-je-ipad-een-tweede-scherm/

Costeijn
12/08/10, 15:29
Vandaag maar een dock besteld (http://www.lifehackingshop.nl/) voor mijn iPad:

Piwi-Web
12/08/10, 15:44
hebben diegene die al een ipad in hun bezit hebben een screenprotector erop?

martysmarty
12/08/10, 16:11
Nope. Verschrikkelijk irri vind ik die dingen.

Luana IS
12/08/10, 16:22
Ik heb onder andere:

32GB WiFi versie met

Live Cams HD
NU HD
Angry Birds HD
Super7

Wordpress
Analytics HD
SimpleSense
M4N

Rabo Bankieren
Things
Teamviewer HD
Messenger
RTL Gemist
Gangster
Liquipad HD
DriftMania
Sketchpad

Filebrowser
DarkNebula
OmniFocus
MorphWiz

FTPontheGo
DJ Scratch
DBviewerPlus
Office HD

En nog veel meer... Maar als ik er €600,- voor krijg doe ik em weg ivm iPhone 4

Stewie
12/08/10, 16:36
Ik heb onder andere:

32GB WiFi versie met

Live Cams HD
NU HD
Angry Birds HD
Super7

Wordpress
Analytics HD
SimpleSense
M4N

Rabo Bankieren
Things
Teamviewer HD
Messenger
RTL Gemist
Gangster
Liquipad HD
DriftMania
Sketchpad

Filebrowser
DarkNebula
OmniFocus
MorphWiz

FTPontheGo
DJ Scratch
DBviewerPlus
Office HD

En nog veel meer... Maar als ik er €600,- voor krijg doe ik em weg ivm iPhone 4Ja zoveel kost ie ook in de winkel ;)
http://store.apple.com/nl/configure/MB293NF/A?mco=MTc3NzYyOTY

DeziWeb
12/08/10, 18:26
hebben diegene die al een ipad in hun bezit hebben een screenprotector erop?

Nee die komt er denk ik ook niet bij mij. Wel moet er een of andere bescherming omheen voor de achterkant, iets kleins en simpels, want hij mut wel netties blieven.

Piwi-Web
12/08/10, 18:49
mut wel netties blieven.

uhhh :stuart: (mot waal netjes blieve?) Agree ;)

Lampje
12/08/10, 19:00
Ik heb zelf een Macally BOOKSTAND, Hoes en Steun voor iPad 1G, Zwart.
Is wel netjes, kan je op 2 manieren schuin zetten zodat het typen makkelijker is. En ook meteen als hoes te gebruiken.

XBL
13/08/10, 15:46
Ik ben ook al enkele weken in dubio of ik dat ding moet aanschaffen. Vooral of ik de extra 100 euro moet neertellen voor de 3G versie, of dat ik dat via m'n mifi doe en het GPS gebeuren laat voor wat het is.

Er zit toch wel iets extreem cools aan als je straks op je iPad kan navigeren, maar of dat nou weer 100 euro coolheid is...

pierce
13/08/10, 16:11
Ik ben ook al enkele weken in dubio of ik dat ding moet aanschaffen. Vooral of ik de extra 100 euro moet neertellen voor de 3G versie, of dat ik dat via m'n mifi doe en het GPS gebeuren laat voor wat het is.

Er zit toch wel iets extreem cools aan als je straks op je iPad kan navigeren, maar of dat nou weer 100 euro coolheid is...

Je hebt geen 3G nodig om te kunnen navigeren hoor, er zit sowieso geen gps ontvanger in je ipad. Navigatie gaat dan ook op basis van netwerklocatie. (assisted gps)
Wanneer je je ipad jailbreakt kun je gebruik maken van een bluetooth gps ontvanger, dan heb je pas echte navigatie. Wil je dus navigatie, gebruik dan die € 100,- om een goede bluetooth gps ontvanger te kopen ipv de 3G versie(hou je nog ruim geld over ook, want voor 25 euri heb je al zo'n ding)

XBL
13/08/10, 16:26
Afaik zit er in de 3G versie wel een GPS ontvanger (zie http://dump.troep.net/public/scs/20100813162201.png). Al heb je zeker een punt dat navigeren via een bluetooth GPS ontvanger financieel interessanter is. En omdat je het toch alleen in de auto gebruikt, is ingebouwd niet nodig. En zo'n GPS ontvanger is vaak ook nog van betere kwaliteit (snellere fix - zeker in auto's met zo'n extra laagje over het voorruit).

Ik wacht nog even tot iOS 4 op de iPad staat (wellicht dat er nog dingen veranderen waardoor ik em toch niet zo interessant meer vind) en dan schaf ik er ook maar eentje aan.

pierce
13/08/10, 16:36
Afaik zit er in de 3G versie wel een GPS ontvanger (zie http://dump.troep.net/public/scs/20100813162201.png).

Assisted GPS is geen GPS. Je bent afhankelijk van gsm zendmasten en/of wifi signaal. Op een locatie waar de ontvangst slecht is, of waar je helemaal geen ontvangst hebt heb je dan ook geen GPS signaal.


In het buitenland moet wel opgepast worden. De informatie-uitwisseling met het netwerk is data, hetgeen betekent dat ook data-tarieven worden berekend. Bij frequent gebruik kan dat nogal wat kosten met zich meebrengen; je kunt dan beter de A-GPS uitschakelen.

Lees ook even http://nl.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS

XBL
13/08/10, 16:45
Assisted GPS is geen GPS. Je bent afhankelijk van gsm zendmasten en/of wifi signaal. Op een locatie waar de ontvangst slecht is, of waar je helemaal geen ontvangst hebt heb je dan ook geen GPS signaal.

Volgens mij is A-GPS WEL incl GPS. A-GPS zit ook op m'n iPhone 3G (en zelfs op m'n Nokia N95). De wikipagina die jij aanhaalt is ook niet helemaal duidelijk - ze beschrijven hoe het assisted gedeelte werkt, maar dit stuk dient er alleen voor zodat de GPS chip makkelijker weet waar de satellieten hangen (of zoiets) (en op de iPhone en (ik neem aan) de iPad zie je alvast globaal waar je zit in bijv Google Maps).

Als ik deze pagina (http://www.zdnet.com/blog/apple/apple-ipad-does-it-have-real-gps-updated-yes-and-no/5898) lees, zie ik dat er bij hen wat verwarring is over de 'wifi + 3g' aanduiding (die 'wifi + 3g' is de naam voor het model met 3G), maar verder trekken ze conclusie dat het 3G model weldegelijk een GPS chip heeft.

Maar goed, doet er verder weinig toe. Vooralsnog zijn er nog geen apps die navigeren op de iPad veel beter maken dan op een los device of een telefoon. Ik zie de iPad in de auto vooral handig voor passagiers, om zich te vermaken met wat internet en films.

pierce
13/08/10, 16:52
Volgens mij is A-GPS WEL incl GPS.

Dat is het dus niet... AGPS gaat op basis van mobiele netwerken en wifi.
GPS maakt rechtstreeks contact met een satelliet.

Piwi-Web
16/08/10, 12:07
is A-GPS dan zo nauwkeurig? Hij ziet precies waar ik loop als ik de applicatie 'kaarten' opstart.

Verder, hier een Ipad 3G en bevalt mij uitstekend. Wat een gemak om 'even' je ipad te pakken om snel iets op te zoeken of snel je email te checken. Bij je Iphone duurt dat toch weer net ietsje langer en is het beeld net iets te klein :)
Ben er tevreden mee iig!

DeziWeb
16/08/10, 12:14
Verder, hier een Ipad 3G en bevalt mij uitstekend. Wat een gemak om 'even' je ipad te pakken om snel iets op te zoeken of snel je email te checken. Bij je Iphone duurt dat toch weer net ietsje langer en is het beeld net iets te klein :)
Ben er tevreden mee iig!

Je hebt hem nu dan ook, fijn ding he :)

verdonn
16/08/10, 13:06
Twijfel nog steeds ....:whistling:

tussen de 3G of de Wifi...(kijkende naar de prijzen hier in Belgie zou het interessanter zijn de wifi te nemen..:smartass:)

DeziWeb
16/08/10, 13:24
Als je het niet zeker weet, kies dan de wifi. Samen met een mifi kan je dan nog overal online.
http://en.wikipedia.org/wiki/MiFi

Aan de andere kant, heb je dan wel weer een apparaat erbij, en moet je ook die bijhouden wat betreft de batterij
Nog een linkje: http://www.mobilemac.nl/ipad/review-mifi-2352-mobiele-hotspot/

Piwi-Web
16/08/10, 13:32
Je hebt hem nu dan ook, fijn ding he :)

Zeker! :D Had alleen wat problemen om vodafone aan de gang te krijgen maar had office.vodafone.com gebruikt i.p.v. office.vodafone.nl :drunk:

Jesperw
16/08/10, 13:51
Dat is het dus niet... AGPS gaat op basis van mobiele netwerken en wifi.
GPS maakt rechtstreeks contact met een satelliet.
De A in A-GPS staat voor assist. Die helpt dus mee met de GPS ontvanger die er ook in zit. Je hebt dus beide en dus een nog snellere of preciezere locatiebepaling.

DeziWeb
16/08/10, 13:53
in de app store kan je meen ik ook tomtom kopen voor je ipad

Piwi-Web
16/08/10, 13:54
De A in A-GPS staat voor assist. Die helpt dus mee met de GPS ontvanger die er ook in zit. Je hebt dus beide en dus een nog snellere of preciezere locatiebepaling.

en als je hem voor de iphone hebt heb je hem ook voor de ipad (en visa versa).
Maar heb hem nog niet geinstalleerd,, zal eens proberen als ik tijd heb

verdonn
16/08/10, 13:57
Als je het niet zeker weet, kies dan de wifi. Samen met een mifi kan je dan nog overal online.
http://en.wikipedia.org/wiki/MiFi

Aan de andere kant, heb je dan wel weer een apparaat erbij, en moet je ook die bijhouden wat betreft de batterij
Nog een linkje: http://www.mobilemac.nl/ipad/review-mifi-2352-mobiele-hotspot/

Da ziet er inderdaad een handig tooltje uit...en zoals op de foto's niet te groot...

pierce
20/08/10, 13:30
Nou, zojuist mijn ipad houder voor in de auto ontvangen!
Een filmpje ga ik nog maken, maar alvast wat foto's wou ik jullie niet onthouden.

Op de eerste foto's zie je de leather carrying case, een absolute aanrader, zeker voor onderweg! Besteld bij DealExtreme.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39222

De "Car Windshield Holder Swivel Mount" komt uiteraard ook bij DealExtreme vandaan. :)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39916

Omdat de iPad tov een gsm of tomtom redelijk groot en zwaar is, zwengelt het wel ligt op en neer. Hoe dat tijdens het rijden uitpakt zal nog moeten blijken, over hoe je het geheel het beste kan bevestigen kom ik dus nog op terug.

Apoc
20/08/10, 13:37
Pierce,

Ik zou de iPad toch zeker 20cm lager hangen, je blokkeert zo een groot gedeelte van het zicht van de rijstrook naast je.

Verder zou ik zeggen dat je hem beter op een veel kortere arm op je dashboard (boven je dashboardkastje) zou kunnen monteren, want met zo'n lange arm zal het altijd flink blijven bewegen.

pierce
20/08/10, 13:42
Pierce,

Ik zou de iPad toch zeker 20cm lager hangen, je blokkeert zo een groot gedeelte van het zicht van de rijstrook naast je.

Verder zou ik zeggen dat je hem beter op een veel kortere arm op je dashboard (boven je dashboardkastje) zou kunnen monteren, want met zo'n lange arm zal het altijd flink blijven bewegen.

Ik heb hem met de bijgeleverde accessoire opgehangen, zoals ik al zei is het nog even uitvogelen wat de beste manier is om de ipad te bevestigen. En zo erg hing de ipad trouwens niet in de weg hoor.
Ik heb overigens wel een hele grote voorruit ;)

Maar ik wil nog proberen om hem aan mijn gsm houder te bevestigen, dan hangt de ipad sowieso niet in het zicht.

verdonn
20/08/10, 13:55
mmm...neemt dit geen zicht weg ????:bored:

misschien effe links proberen of daar geen plaatsje is..net naast de daksteun of zo

Piwi-Web
20/08/10, 14:20
Wat voor app heb je aanstaan? :)

Voor de rest ziet het vooral grappig uit vind ik :p

pierce
20/08/10, 14:35
Wat voor app heb je aanstaan? :)

Voor de rest ziet het vooral grappig uit vind ik :p

Sygic (mobile maps).
Heb ook nog tomtom. Vrijwel alle iphone navigatie apps werken ook op je ipad.

Apoc
20/08/10, 14:35
Ik heb hem met de bijgeleverde accessoire opgehangen, zoals ik al zei is het nog even uitvogelen wat de beste manier is om de ipad te bevestigen. En zo erg hing de ipad trouwens niet in de weg hoor.
Ik heb overigens wel een hele grote voorruit ;)

Maar ik wil nog proberen om hem aan mijn gsm houder te bevestigen, dan hangt de ipad sowieso niet in het zicht.

Wat voor auto is het?

pierce
20/08/10, 14:36
Wat voor auto is het?

een blauwe. ;)

Volvo v70

Apoc
20/08/10, 14:48
een blauwe.

Ah ja daar weet ik nog wel wat voor :p


Volvo v70

Ah hm, ik wilde een Brodit Proclip voorstellen, maar die heb je zo te zien al. Wat je zou kunnen doen is je huidige Proclip vervangen door deze: http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=853649 en daar de iPad op bevestigen, en je telefoon dan naar een andere plek verplaatsen (bijvoorbeeld links van je stuur - http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=802778).

Die Brodit clips zijn overigens echt geweldig.

pierce
20/08/10, 15:02
Ah ja daar weet ik nog wel wat voor :p

Ah hm, ik wilde een Brodit Proclip voorstellen, maar die heb je zo te zien al. Wat je zou kunnen doen is je huidige Proclip vervangen door deze: http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=853649 en daar de iPad op bevestigen, en je telefoon dan naar een andere plek verplaatsen (bijvoorbeeld links van je stuur - http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=802778).

Die Brodit clips zijn overigens echt geweldig.

Daar zat ik inderdaad ook over te denken, ik heb idd al een brodit voor mijn gsm. Zal straks eens even op zoek gaan naar een winkel.

Apoc
20/08/10, 15:15
http://www.smartphoneshop.nl/product/11210/brodit-proclip-bevestigingsbeugel-voucher.html

En dan op brodit.nl de proclip uitkiezen die je wilt, couponinfo mailen en hij wordt thuisgestuurd. Al meerdere malen gedaan en werkt perfect.

ereemst
20/08/10, 18:11
Ik heb gewoon een tmobile abb. van 10 euro op me ipad met eigen nummer en geen belmin. op de zaak.. wat nou duur 120 per jaar is 60 euro - de btw.. en geen gekloot .. kruimeldieven koop je maar bij de blokker als je een ipad voor 600+ koopt kan je ook een abb. van een 10tje betalen toch en dan hoef je ook niet te knippen.. of je neemt een dual mini sim voor je iphone als je dan wilt 3gen zet je je iphone even uit... das ook een oplossing.. maar nogmaals dat soort fratsen zijn niet aan mi besteed ik ben een genieter en niet een kruimeldief. heb hem al een paar maanden en me zoon (4) speelt er ook mee. en als ie stuk gaat koop ik meteen een nieuwe... ik gebruik hem zelf elke dag maar als je bij een klant bent heb je meteen de wifi van de klant toch...

no1san
03/09/10, 07:05
Tot die tijd gebruik ik gewoon Anroid tether. GSM is dan gewoon een wifi accespoint en werkt prima in de auto.

Voor vakantie buitenland neem ik een mifi van droam.nl mee vanwege datakosten.

Desmond
03/09/10, 08:52
Ik heb hem dus op de Apple store besteld binnen 2 dagen in huis... Ik ben nooit zo'n appel freak geweest maar dit, helemaal top !

Ik heb 2 apps gekocht, iSSH (alle servers staan erin, was even 2 uurtjes invoeren) en Jump Desktop (voor RDP Windows).... Voor de rest een paar games voor de kids en een T-Mobile 3G Kaartje erin, geen laptop zeulen meer voor mij iPad gooi je zo in je dashboard kastje en je hebt altijd iets bij je om problemen op te lossen of je mail te bekijken!

Desmond
03/09/10, 08:55
Tot die tijd gebruik ik gewoon Anroid tether. GSM is dan gewoon een wifi accespoint en werkt prima in de auto.

Is er trouwens voor de iPhone een app die een wifi routertje emuleerd? Op een HTC zit dit standaard maar voor iPhone ben ik het niet tegengekomen. Bij mijn Vodafone GSM abbo heb ik onbeperkt gratis internet maar bij T-Mobile 3G IPAD abbo heb ik iets van een 2 GB limiet... zou wel fijn zijn als ik dat zo kan oplossen :)

R.H.
03/09/10, 08:59
Is er trouwens voor de iPhone een app die een wifi routertje emuleerd? Op een HTC zit dit standaard maar voor iPhone ben ik het niet tegengekomen. Bij mijn Vodafone GSM abbo heb ik onbeperkt gratis internet maar bij T-Mobile 3G IPAD abbo heb ik iets van een 2 GB limiet... zou wel fijn zijn als ik dat zo kan oplossen :)

Zo ver ik weet niet, heb je al in de applestore gekeken?

Piwi-Web
03/09/10, 09:01
Zo ver ik weet niet, heb je al in de applestore gekeken?

Zonder jailbreak gaat dat niet ...

Zenda
03/09/10, 09:02
Is er trouwens voor de iPhone een app die een wifi routertje emuleerd? Op een HTC zit dit standaard maar voor iPhone ben ik het niet tegengekomen. Bij mijn Vodafone GSM abbo heb ik onbeperkt gratis internet maar bij T-Mobile 3G IPAD abbo heb ik iets van een 2 GB limiet... zou wel fijn zijn als ik dat zo kan oplossen :)Ja hoor, als je hem jailbreakt (anders niet mogelijk) kun je MyWi downloaden via Cydia. Zie voor meer informatie: http://www.iphoneclub.nl/31309/mywi-maakt-van-je-iphone-een-wi-fi-hotspot-jailbreak/

Ik was altijd van mening dat de iPad in iets voorziet wat niet nodig is. Maar nu dat het apparaat er is en alles zich gaat aanpassen (kranten met realtime nieuws, gelijk meer informatie vinden in de zin van foto's en filmpjes etc.) lijkt het er toch op dat het een serieus product is voor de normale consument.
Zakelijk zie ik het echt wel als toekomst. Vind het geweldig dat ik nu overal e-mails kan behandelen. En helaas is dat soms het enige wat je doet op een dag ;).

Je kan trouwens ook nadenken over een duosim. Zet je internet op je iPhone uit en kun je op je iPad internetten!

Desmond
03/09/10, 09:27
Die duo sim oplossing is inderdaad een hele goeie, ik heb al 2 sims, 1 in de auto, 1 in mijn iPhone, misschien kan ik er 3 nemen :) Ik heb ook internet in mijn auto maar daar doe je niet veel mee op zo'n klein schermpje :P

ereemst
03/09/10, 10:15
heeft iemand nu al flash draaien op de ipad na jailbreak???

Apoc
03/09/10, 14:40
IIk heb 2 apps gekocht, iSSH (alle servers staan erin) en Jump Desktop (voor RDP Windows).... Voor de rest een paar games voor de kids

Zorg er dan wel voor dat je de zakelijke toepassingen goed afschermt, anders heb je straks storingen door je kinderen ;)

Ik vraag me trouwens af, bestaat er iets als Truecrypt voor de iPad en iPhone? Lijkt me bij zakelijk gebruik wel erg nuttig. En vergeet verder je VPN niet :)

SHQ
06/09/10, 20:07
Heeft iemand toevallig al zijn interesse verloren in de Ipad? Ik zoek er ene extra voor op de DC vloer :)

Luana IS
06/09/10, 20:37
Ik heb nog een 64GB 3G + WiFi liggen, 2 weken oud ofzo en een paar keer gebruikt.
Voor een redelijk bod mag je me pmen:D

R.H.
06/09/10, 20:42
Ik zoek nog wel een iphone zonder abbo. Iemand? :-)

SHQ
06/09/10, 20:49
Ik heb nog een 64GB 3G + WiFi liggen, 2 weken oud ofzo en een paar keer gebruikt.
Voor een redelijk bod mag je me pmen:D

Een nee heb je, ja kun je krijgen :) gooi eens een vraagprijs in de pm box ;)

Robert Esseveld
21/09/10, 11:55
Ik heb gisteren een iPad gekocht.. 16GB wifi+3g. Wat een briljant apparaat zeg.

Savvas
21/09/10, 12:50
Heb direct bij uitkomst in Amerika een iPad gehaald, de nieuwheid is er nu wel af maar nog onwijs handig voor onderweg. Mis wel een muis bij RDP ;)

Robert Esseveld
21/09/10, 13:33
Haha, ja dat laatste mis ik ook inderdaad.
Bij mij is de nieuwheid er nog lang niet af, ik ben de aankomende weken onder de pannen ;-)

EDIT// ios4.2 is er al voor dev's, maar dat is te omzeilen :)

Piwi-Web
21/09/10, 13:39
EDIT// ios4.2 is er al voor dev's, maar dat is te omzeilen :)

Vertel :w00t::thumbup:

Robert Esseveld
23/09/10, 22:49
Vertel :w00t::thumbup:
Download en ipsw van een share ergens, bijvoorbeeld:

<knip>

Sluit je iPad aan, ga naar itunes. Druk shift in en op updaten
Letop: NIET OP HERSTELLEN

Dan moet het in principe allemaal gaan werken! Uiteraard zonder garanties;)
Minpunten in deze Beta versie, je wifi klappert en de mail is nogal buggy. Mijn advies is wachten tot een volgende update!

Piwi-Web
23/09/10, 23:05
Download en ipsw van een share ergens, bijvoorbeeld:

<knip>

Sluit je iPad aan, ga naar itunes. Druk shift in en op updaten
Letop: NIET OP HERSTELLEN

Dan moet het in principe allemaal gaan werken! Uiteraard zonder garanties;)
Minpunten in deze Beta versie, je wifi klappert en de mail is nogal buggy. Mijn advies is wachten tot een volgende update!

Hmmm, net de 2 dingen die ik het meest gebruikt... Even wachten dus :thumbup:

MiesArt
24/09/10, 14:34
Ik heb het ding nu een week en probeer Pages en nog wat betaalde apps te kopen maar ik kom niet door de betaling. CC wordt geweigerd terwijl ik met click and buy probeer te betalen. Zodra ik het met CC probeer lukt het ook niet.

Iemand hier ook problemen mee of beter, weet iemand de oplossing?

Piwi-Web
24/09/10, 14:43
Ik heb het ding nu een week en probeer Pages en nog wat betaalde apps te kopen maar ik kom niet door de betaling. CC wordt geweigerd terwijl ik met click and buy probeer te betalen. Zodra ik het met CC probeer lukt het ook niet.

Iemand hier ook problemen mee of beter, weet iemand de oplossing?

Hmm... gewone bankrekening aan je C&B account koppelen? Hier ook gedaan en werkt perfect =]

pierce
24/09/10, 14:49
Iemand hier ook problemen mee of beter, weet iemand de oplossing?

Jailbreak, heb je geen credit card meer nodig ;)

MiesArt
24/09/10, 16:39
Jailbreaken doe ik niet. Ik heb een rekening aan mijn C&B gekoppeld, staat zelfs al geld op mijn C&B en hij is dus geverifieerd maar nog pakt hij hem niet.

Piwi-Web
24/09/10, 16:41
Jailbreaken doe ik niet. Ik heb een rekening aan mijn C&B gekoppeld, staat zelfs al geld op mijn C&B en hij is dus geverifieerd maar nog pakt hij hem niet.

Heb je een precieze foutmelding? Waarom zou hij CC niet accepteren als je C&B selecteert?

E-Projects
28/09/10, 11:44
Weet iemand hoe het printen in elkaar gaat zitten met iOS 4.2 ?

Piwi-Web
28/09/10, 12:41
Weet iemand hoe het printen in elkaar gaat zitten met iOS 4.2 ?

Is nog niet heel veel over bekend geloof ik. Ik heb dit (http://www.pcworld.com/article/205503/apple_airprint_wireless_printing_for_almost_everyo ne.html) artikel erover gevonden.