PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostingbedrijf opzetten in Azie



INJames
08/08/10, 13:05
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar mensen die mij zouden kunnen adviseren omtrent het opzetten van een hostingbedrijf in het buitenland. zeg ik er meteen bij dat ik meer ga over de investering dan over de techniek:

we denken dan aan:
php hosting
serverhosting
exchange hosting
web hosting
webdesign
backup solutions
etc.

Wat hebben we in de eerste instantie nodig qua apperatuur en rack ruimte , lijnen etc...daarnaast hebben een schatting nodig van de investeringskosten van zoiets (bandbreedte)

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen en willen helpen! alvast bedankt!!!

gr.

james

ju5t
08/08/10, 13:11
Azië, bedoel je. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Hoe wil je zaken aanbieden? Kies je voor colocatie of ga je servers huren/leasen? Op welke markt ga je je richten? End-consumer? Dan is het weer belangrijk in welk land je zit. China is bijvoorbeeld leuk, maar erg groot en er zijn veel culturele verschillen tussen provincies.

Neem contact op met partijen als Internap. Zij zitten al in Azië. Rackspace zit in Hong Kong. Voor Nederlandse bedrijven is Hong Kong sowieso gunstiger vanwege het belastingvoordeel en verschuiven van kapitaal. Vanuit China is dat bijvoorbeeld lastiger.

Als je zelf niet van de techniek bent, laat een inschatting maken door je technische mensen en ga daarmee naar een lokale partij. Hier blijft het gissen.

swedendedicated
08/08/10, 13:26
In Phuket (Thailand) is onlangs een nieuw datacenter geopend. (cat telecom) Plaatsing en setup van racks/servers kunnen wij lokaal aanbieden.

INJames
08/08/10, 13:27
Azië, bedoel je. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Hoe wil je zaken aanbieden? Kies je voor colocatie of ga je servers huren/leasen? Op welke markt ga je je richten? End-consumer? Dan is het weer belangrijk in welk land je zit. China is bijvoorbeeld leuk, maar erg groot en er zijn veel culturele verschillen tussen provincies.

Neem contact op met partijen als Internap. Zij zitten al in Azië. Rackspace zit in Hong Kong. Voor Nederlandse bedrijven is Hong Kong sowieso gunstiger vanwege het belastingvoordeel en verschuiven van kapitaal. Vanuit China is dat bijvoorbeeld lastiger.

Als je zelf niet van de techniek bent, laat een inschatting maken door je technische mensen en ga daarmee naar een lokale partij. Hier blijft het gissen.

Ik wil gaan starten in indonesie, hierbij wil ik zelf wat ruimte inkomen mochten bedrijven hun eigen server willen plaatsen maar wil ook (virtuele) severs verhuren. ik wil me richten op MKB en consumer...(en daar zijn er veel van )

gr,

rick

Triloxigen
08/08/10, 16:18
Waarom in Azie? Woon je er zelf of ga je er wonen?

WebMeso
08/08/10, 17:05
Asia of Azië, maar heb je er al over nagedacht hoe je het verschil qua taal gaat opvangen? Idem voor de website en support.
De cultuur- en taalverschillen kunnen sowieso grote barrières zijn.

INJames
08/08/10, 17:13
Waarom in Azie? Woon je er zelf of ga je er wonen?

Ik wil daar gaan wonen en werken, het bedrijf hier wil ik wel houden, maar daar zie ik veel meer mogelijkheden aangezien ze 10 jaar achterlopen en ze een flinke inhaalslag maken. daarbij komt het ook nog dat er 250 miljoen consumenten zijn.......

gr,

james

INJames
08/08/10, 17:15
Asia of Azië, maar heb je er al over nagedacht hoe je het verschil qua taal gaat opvangen? Idem voor de website en support.
De cultuur- en taalverschillen kunnen sowieso grote barrières zijn.

ik ken de cultuur en spreek de taal reeds een beetje (leer het binnen 6 maanden denk ik) verstaan doe ik het redelijk. daarnaast heb ik er familie wonen... dus al met al ben ik iets beer af dan in een geheel vreemd land..

gr,

james

Mark17
08/08/10, 20:06
Als ik zo gauw even je lijstje met gewenste diensten bekijkt zou je het al met 1 server kunnen doen (waar bij je bepaalde zaken als VPS draait). Echter als je verwacht een behoorlijke groei te maken denk ik dat je beter kunt beginnen met ten minste 2 machines (dan kun je backups maken naar een andere machine). Om te starten zal praktisch elk colocatie pakket dat ze in die regio aanbieden wel voldoen ga ik vanuit.

Kies wel een goede partij voor het beheer (al dan niet lokaal). Kies je een partij in europa om het beheer te doen dan kan dit zeer gunstig uitpakken (juist door het tijdsverschil is het makkelijk met onderhoud). Wat de investering zou moeten zijn durf ik niet te zeggen, dit is sterk afhankelijk van wat je zelf kunt en hoe je het aan wil pakken.

Ga uit van een paar duizend het eerste jaar tot enkele tienduizenden euro's (alles is van zoveel factoren afhankelijk).

INJames
08/08/10, 21:04
Als ik zo gauw even je lijstje met gewenste diensten bekijkt zou je het al met 1 server kunnen doen (waar bij je bepaalde zaken als VPS draait). Echter als je verwacht een behoorlijke groei te maken denk ik dat je beter kunt beginnen met ten minste 2 machines (dan kun je backups maken naar een andere machine). Om te starten zal praktisch elk colocatie pakket dat ze in die regio aanbieden wel voldoen ga ik vanuit.

Kies wel een goede partij voor het beheer (al dan niet lokaal). Kies je een partij in europa om het beheer te doen dan kan dit zeer gunstig uitpakken (juist door het tijdsverschil is het makkelijk met onderhoud). Wat de investering zou moeten zijn durf ik niet te zeggen, dit is sterk afhankelijk van wat je zelf kunt en hoe je het aan wil pakken.

Ga uit van een paar duizend het eerste jaar tot enkele tienduizenden euro's (alles is van zoveel factoren afhankelijk).

Ik verwacht wel een snelle groei, dus min. 2 machines en natuurlijk redundant. daarnaast doen de mensen van hier de implementatie en zullen deze ook de mensen daar moeten opleiden. maar iig alvast bedankt voor de feedback!

gr,

james

Herbert
08/08/10, 23:16
In Phuket (Thailand) is onlangs een nieuw datacenter geopend. (cat telecom) Plaatsing en setup van racks/servers kunnen wij lokaal aanbieden.
Ik ben net 2 weken terug uit Thailand, de snelheid is om te janken daar.
Hoe zit dat in Phuket, is daar de snelheid wel goed?

Verder zit ik er ook al maanden aan te denken om daar te gaan wonen, mijn vrouw komt daar namelijk vandaan.

swedendedicated
08/08/10, 23:34
Ik ben net 2 weken terug uit Thailand, de snelheid is om te janken daar.
Hoe zit dat in Phuket, is daar de snelheid wel goed?

Verder zit ik er ook al maanden aan te denken om daar te gaan wonen, mijn vrouw komt daar namelijk vandaan.

ADSL is om te janken ja. Als ik daar ben gebruik ik gewoon G3 van TOT. Uiteraard heeft dat niks met de backbone van Thailand te maken :) Ik heb (nog) niks in het datacenter daar, plaatsing is pas deze winter (nov/dec) ze hebben er wel gewoon 100mbit beschikbaar per rack. Het begint wel bij 10mbit, maarja als je het vergelijkt met Zuid-Afrika waar je ook 10mbit hebt en slechts 10GB dataverkeer per maand....

INJames
09/08/10, 15:20
De Markt hier is verzadigd, maar daar zijn er nog mogelijkheden, vandaar dat ik mn pijlen op azie wil richten....

gr,

james

gekko
10/09/10, 14:49
Op welk eiland ga je zitten?

WebMeso
10/09/10, 16:26
Op welk eiland ga je zitten?

http://www.datacentermap.com/indonesia/
Waarschijnlijk één van deze. Zoveel keuze is er niet.

Herbert
10/09/10, 18:36
Ik zou ook in Indonesië gaan zitten, er zit daar nog iemand uit Amsterdam.
Als je het een beetje slim aanpakt dan loop je zo binnen..

JulienKulker
14/09/10, 13:58
Om in azie te gaan zitten brengt toch enorm veel kosten mee. Personeel die de taal beheerst bijvoorbeeld en hoe zit het met het ontwikkeling van het land. Wordt er al veel gebruik van gemaakt?