PDA

Bekijk Volledige Versie : Cronjobs werken opeens niet meer



radem205
07/08/10, 11:27
Hey,

In DirectAdmin heb ik een tijdje geleden enkele cronjobs aangemaakt. Deze werkten voorheen correct (de output van deze cronjobs werd opgeslagen in een log bestand), maar per 1 augustus rond 4.00 ('s nachts) werken de cronjobs niet meer (althans volgens de log in /var/log/cron ).

Wat ik al heb gedaan:
- Crond service herstarten
- Systemlog herstarten
- http://help.directadmin.com/item.php?id=107 deze stappen doorlopen

Echter blijft de log in /var/log/cron steken bij 1 augustus en werkt de cronservice nog steeds niet.

Ook de handmatig aangemaakte logs van de afzonderlijke cronjobs worden niet geupdate dus ik ga er van uit dat het niet aan de systemlog ligt maar aan de cronservice.

Heeft iemand enig idee wat ik (met root toegang) kan ondernemen om dit probleem te verhelpen?

Bij voorbaat dank!

Edit: Dit is de output van /etc/cron.d/directadmin_cron :

---------------------------------------------------------
* * * * * root /usr/local/directadmin/dataskq
2 0-23/6 * * * root echo 'action=vacation&value=all' >> /usr/local/directadmin/data/task.queue;
#5 5 * * 0 root /sbin/quotaoff -a; /sbin/quotacheck -augm; /sbin/quotaon -a;
10 0 * * * root echo 'action=tally&value=all' >> /usr/local/directadmin/data/task.queue
20 4 1 * * root echo 'action=reset&value=all' >> /usr/local/directadmin/data/task.queue
0 4 * * * root echo 'action=check&value=license' >> /usr/local/directadmin/data/task.queue

Is dit correct?

En in de errortaskq.log van directadmin staat het volgende:

---------------------------------------------------------
2010:08:01-04:21:01: Reset All has started
2010:08:01-04:21:02: Reset All has finished
2010:08:01-04:22:02: Unable to run webalizer for domein.nl: /usr/bin/webalizer: error while loading shared libraries: libgd.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory

2010:08:02-00:10:03: Unable to run webalizer for domein.nl: /usr/bin/webalizer: error while loading shared libraries: libgd.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory

2010:08:03-00:10:02: Unable to run webalizer for domein.nl: /usr/bin/webalizer: error while loading shared libraries: libgd.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory

2010:08:04-00:10:01: Unable to run webalizer for domein.nl: /usr/bin/webalizer: error while loading shared libraries: libgd.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory

2010:08:05-00:10:02: Unable to run webalizer for domein.nl: /usr/bin/webalizer: error while loading shared libraries: libgd.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory

2010:08:06-00:10:02: Unable to run webalizer for domein.nl: /usr/bin/webalizer: error while loading shared libraries: libgd.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory

2010:08:07-00:10:02: Unable to run webalizer for domein.nl: /usr/bin/webalizer: error while loading shared libraries: libgd.so.2: cannot open shared object file: No such file or directory
---------------------------------------------------------

Mark17
07/08/10, 11:54
Probeer de error (libgd.so.2) te verhelpen. Dat wijst er namelijk op dat de cron nog wel start maar vervolgens ergens mislukt.

radem205
07/08/10, 13:21
Bedankt voor je reactie. Ik heb het probleem van libgd.so.2 opgelost, en de webalizer draait volgens mij correct.

Hoe kan ik nu de cronjobs weer laten werken? Want volgens mij duurt dat een dag voordat het cron systeem weer gaat werken of niet?

Wanneer ik namelijk naar /var/log/cron ga dan zie ik de log nog steeds stil staan bij 1 augustus.

T. Verhaeg
07/08/10, 13:29
Bedankt voor je reactie. Ik heb het probleem van libgd.so.2 opgelost, en de webalizer draait volgens mij correct.

Hoe kan ik nu de cronjobs weer laten werken? Want volgens mij duurt dat een dag voordat het cron systeem weer gaat werken of niet?

Wanneer ik namelijk naar /var/log/cron ga dan zie ik de log nog steeds stil staan bij 1 augustus.

Kun je de tijdsinterval van de cronjob niet minder maken om te testen, of een test cronjob aanmaken?

radem205
07/08/10, 13:31
Ja ik heb de tijdsinterval op een minuut gezet, en een test cronjob gemaakt maar dat werkt niet. En de log geeft ook niet aan dat ie elke minuut controleert op een aanvraag.

T. Verhaeg
07/08/10, 13:37
Crond of je systeem even herstarten kun je proberen, anders even errortaskq.log posten.

radem205
07/08/10, 13:45
De crond service heb ik herstart. De errortaskq.log blijft precies hetzelfde als de versie in mijn topicstart.

BuGoff
07/08/10, 14:59
Krijg je in uw syslog meldingen dat er een van uw cronjobs gestart is?

bvb

Aug 7 14:56:01 gonzo /USR/SBIN/CRON[16314]: (root) CMD (/usr/local/directadmin/dataskq)

Mark17
07/08/10, 15:01
Doe eens:
echo 'action=tally&value=all' >> /usr/local/directadmin/data/task.queue

Zie je daar iets van terug in de logs? (Geef de server hier even wat tijd voor, 10 minuten is vrij redelijk.) Zo niet:
/usr/local/directadmin/dataskq d

Mocht je er dan nog niet achter zijn gekomen dan wil ik wel even kijken op je server indien het een Debian server betreft. Indien je wilt dat ik er naar kijk kun je mij mailen mark@streamservice.nl en dan zal ik er even naar kijken.