PDA

Bekijk Volledige Versie : E-mail probleem Web-Oke



OctagonFox
06/08/10, 06:53
Hallo,

Ik host al een aantal jaren (tot nu toe) tevreden bij Web-Oke (www.web-oke.nl). Sinds twee weken heb ik echter een probleem met de e-mail (in ieder geval heb ik twee weken geleden ontdekt dat het probleem speelt). Het probleem is dat sommige e-mail niet aankomt op mijn mailadres bij mijn domein, maar dat deze wel aankomt bij een GMail account wat ik heb aangemaakt om te testen.
Een contactpersoon stuurt dus een e-mail naar mijn mailadres van mijn domein en cc naar mijn GMail. Die laatste komt wel altijd aan, de eerste niet.

Bij deze contactpersoon heb ik dus een concreet bewijs dat er iets niet klopt, ik had al langer het vermoeden dat ik e-mails niet ontving.

Ik ben nu al twee weken in contact met Web-Oke, maar het probleem speelt nog steeds. Ik moest eerst de authenticatie bij het verzenden van e-mail aanzetten. Eerst gebruikte ik de SMTP server van mijn inbel provider, maar op hun advies heb ik dat veranderd in de SMTP server van Web-Oke.
Vervolgens kreeg ik van hun bericht dat de limieten op de omvang van de mailboxen te klein waren, dus deze heb ik er volledig vanaf gehaald op hun advies.
Maar nog steeds speelt het probleem met het niet ontvangen van e-mail.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met Web-Oke, of anderen die een dergelijk probleem ook gehad hebben.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Vossen

Bart L
06/08/10, 07:27
Als ik het e.a. goed lees dan heb ik het vermoeden dat Web-Oke het probleem niet goed door heeft. Want die laat jou instellingen veranderen, terwijl de oorzaak ligt (waarschijnlijk) bij de manier hoe hun spamfilter een bepaalde persoon blokkeert.

Dat heeft niks te maken met je eigen SMTP server, want het gaat om inkomende mail en niet om uitgaande mail.

Aardige kans dat de spamfilter iets te strak staat afgesteld, en bijvoorbeeld partijen weigert die zich niet helemaal netjes aan de "regels" van het internet houdt. Sommige providers zijn hier erg star in, terwijl false positives ten alle tijden gewoon voorkomen moeten worden.

ichosting
06/08/10, 08:28
Ik zou het ook eerst eens bij de spamfilter zoeken. Zet je spamfilter eens uit (als je die mogelijkheid hebt) en kijk dan eens of het het oplost.

Het is overigens wel vaag dat het bij gmail wel aankomt. Als er één email dienst is die pietlutterig over mails doet, is het Gmail wel.

Maar probeer eerst je spamfilter eens.

OctagonFox
06/08/10, 10:25
Bart L en ichosting bedankt voor de reacties. Ik had het spamfilter al zo ingesteld dat hij nog maar weinig spam blokkeerde, maar heb hem nu helemaal uitgezet.

daveww
06/08/10, 10:26
Het kan goed zijn dat het IP-adres van af email waar hij van afkomstig is op een RBL (Realtime Blackhole List) staat en dus zoals normaal wordt geblokkeerd.

Je kunt het beste even in de mail headers de IP-adressen opzoeken en deze opgeven op http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx

Indien er een IP geblocked is moet je even kijken of dit het thuis IP is, zo ja even contact opnemen met je ISP. Is dit het IP van Web-Oke dan dien je met hun even contact op te nemen.

OctagonFox
06/08/10, 10:53
Hallo Daveww,

Hoe kan ik in Gmail in de headers kijken? Of kan dat niet?

Want ik moet checken of de mailserver van de verzender niet op een blacklist staat. Correct?

Alvast bedankt.

Groeten, Jeroen

Moc
06/08/10, 10:59
Hallo Daveww,

Hoe kan ik in Gmail in de headers kijken? Of kan dat niet?


Open een bericht, klik rechtsboven op het pijltje (naast beantwoorden), klik op origineel weergeven. Daar zie je bovenaan de headers (daarna volgt het originele bericht).

daveww
06/08/10, 11:23
Open een bericht, klik rechtsboven op het pijltje (naast beantwoorden), klik op origineel weergeven. Daar zie je bovenaan de headers (daarna volgt het originele bericht).Bedankt, ik zelf gebruik geen gMail dus kon het helaas niet vertellen.

Je moet inderdaad controleren of de IP-adressen waar mail van afkomstig is op een RBL staat. De link had ik al doorgegeven.

davhog
06/08/10, 11:48
Ik zou een kopie van mail.log opvragen die ze even 'greppen' op jouw domeinnaam. Hier zou je in terug moeten vinden waarom de mail geblokkeerd wordt. Als je hier niets in terug vind kun je er vanuit gaan dat de mails worden afgeleverd op bijvoorbeeld een fallback mailserver o.i.d. of dat er een ander DNS (MX) probleem is.

LB-Media
11/08/10, 22:41
Misschien het SPAMfilter bij de provider?
Of het spamfilter op je outlook ofzo?
Ongewenste mail in outlook?

Kan inderdaad ook op de blacklist staan waardoor je de mail niet binnen krijgt.

cfmweb
16/08/10, 00:56
Heb je toevallig mailfilters aangezet in directadmin?

daveww
16/08/10, 10:13
OctagonFox, heb je nog nieuws betreft je probleem of is dit inmiddels al opgelost?

Weboke
15/09/10, 01:11
Heb dit nagezocht in ons systeem;
De mail werd niet ontvangen omdat (in directadmin) de popmailbox maar op 10mb was gedefinieerd en volzat. Dat bleek ook uit de logfiles.

2e probleem daarna was dat de mail verstuurd werd vanaf een mailserver waarop geen goede hostnaam was ingesteld.

dreamhost_nl
15/09/10, 16:55
Krijgt de zendende partij dan geen melding retour dat de e-mail bus vol zit? Dit is toch vrij gangbaar?