PDA

Bekijk Volledige Versie : ING zakelijk basistarief duurder geworden?



WebMeso
04/08/10, 19:01
Tot mijn verbazing is het ING zakelijke pakket duurder geworden. Het is nu 9 euro geworden per pakket. Of vergis ik mij? Eerst werden de IDEAL kosten aangepast en nu is de ING bezig met prijsverhogingen op alle producten?

DutchTSE
04/08/10, 19:16
Heb hier nog geen afrekening van laatste kwartaal ontvangen, dus ben wel benieuwd!

Arieh
04/08/10, 20:31
Ik weet niet precies hoe en wat ik allemaal aan de ING betaal maar het viel me op dat de driemaandelijkse afrekening van het betalingsverkeer sinds 2010 ook een paar euro duurder geworden is.

Triloxigen
04/08/10, 21:29
Tot mijn verbazing is het ING zakelijke pakket duurder geworden. Het is nu 9 euro geworden per pakket. Of vergis ik mij? Eerst werden de IDEAL kosten aangepast en nu is de ING bezig met prijsverhogingen op alle producten?

Was mij inderdaad ook al opgevallen, volgens mij heb ik hier vooraf geen kennisgeving van gekregen.

jeffrey
14/08/10, 12:57
Het valt me op dat de ING sowieso met alles veel duurder is geworden.
Een aantal jaren geleden waren de tarieven vele malen lager als bijvoorbeeld de ABN Amro en de Rabobank, nu is dat vrijwel gelijk en soms hoger.

BDigitinternetdiensten
14/08/10, 14:18
Ik zal ook maar eens kijken, heb hier niks van te horen gekregen? Neem aan dat ze niet zomaar alles kunnen verhogen zonder aankondeging?

SebastiaanStok
14/08/10, 19:59
Ik zal er mogen even naar kijken :) ik heb ook ING zakelijk.
Ben je niet gewoon meer kwijt omdat je veel iDEAL transacties hebt gehad?

WebMeso
14/08/10, 20:00
Ik zal er mogen even naar kijken :) ik heb ook ING zakelijk.
Ben je niet gewoon meer kwijt omdat je veel iDEAL transacties hebt gehad?

Nee, het basispakket is duurder geworden en kost zoveel al doe je geen enkele transactie.

SebastiaanStok
15/08/10, 13:15
Ik heb even gekeken maar het is inderdaad duurder geworden, lekker dat we daar een brief over hebben mogen ontvangen...

dreamhost_nl
15/08/10, 14:26
Ach, ik moet zeggen dat de klantvriendelijkheid na de omzetting van Postbank naar ING sowieso al met een speld te zoeken is.

chielsen
15/08/10, 14:52
Ach, ik moet zeggen dat de klantvriendelijkheid na de omzetting van Postbank naar ING sowieso al met een speld te zoeken is.

Klok, klepel, naald, hooiberg?

Hostingcontrol
15/08/10, 17:56
Als ik mij niet vergis heb ik in de voorwaarden voorbij zien komen dat de ING niet verplicht is om de klant schriftelijk/mail op de hoogte te houden van verhogingen.

Raar maar waar.

WebMeso
15/08/10, 18:17
Als ik mij niet vergis heb ik in de voorwaarden voorbij zien komen dat de ING niet verplicht is om de klant schriftelijk/mail op de hoogte te houden van verhogingen.

Raar maar waar.

Gezien de postbank is overgenomen door de ING lijkt het mij dat zij automatisch daarbij ook de voorwaarden van de oude postbank moeten handhaven. Ik weet alleen niet hoe die oude voorwaarden in elkaar zaten en of er toen wel gewoon een meldingsplicht was bij dit soort verhogingen. Daarnaast zou het wel netjes zijn om het even te melden of het op een andere manier kenbaar te maken.

The-BosS
15/08/10, 18:28
Dat lijkt me inderdaad ook netjes om te doen, zoveel moeite is het nu ook weer niet om een info bericht bij je bank uitreksels te steken.

dreamhost_nl
16/08/10, 10:52
Klok, klepel, naald, hooiberg?

Mijn opmerking was cynisch bedoeld. Waar is je inhoudelijke reactie? ot:

gekko
09/09/10, 18:19
Het is inderdaad veel hoger. Het kan ook komen door de zakelijk creditcard die erbij zit. Die is ook veel duurder geworden.

Van wat ik mij herinner, mijn zakelijke rekening:

Postbank in het begin: gratis tot 1000 transacties
Zakelijke creditcard zat er ook bij.

Later moest je € 3,50 per kwartaal betalen.
Een zakelijke CC had ik erbij voor € 10,- per jaar

Toen kreeg je die bundels, vanaf € 15,- per kwartaal
Kreeg daarnaast een brief. Mijn zakelijke CC die nog geldig zou zijn tot 2012 is per deze september vervallen, ik kan een ING CC nemen voor € 37,50 per jaar.

Dat zijn procentueel echt grote stijgingen. En terwijl ze op de hypotheken nu ook al 300% meer marge leggen. :(

Zelfde als bij ING prive. Kost iets van 3,50 per kwartaal. Wil je een creditcard erbij dan betaal je iets van 8,00 per kwartaal. Betaal je voor dat ding toch ruim 50 euro per jaar.