PDA

Bekijk Volledige Versie : VPN naar nederland



KnightOwl
04/08/10, 16:47
Ls,

Om SEO redenen is het goed om een website te hosten in het land wat je wilt bereiken. Bij voorbeeld een franse webshop kun je het beste hosten op een frans ip nummer.

Onderhoudstechnisch kan dat alleen weer lastig zijn.

Is het mogelijk om een frans ip nummer te VPN-en naar een Nederlandse webserver. Kent iemand een partij die dit kan regelen? kosten?

Alvast dank voor antwoord,

Mvg,

Paul

chielsen
04/08/10, 16:53
Wat is je bron eigenlijk? Ik weet wel dat google naar snelheid vd site gaat kijken (maar nog niet doet volgens mij). Wat dat betreft zou je dan toch beter ook gewoon in nederland kunnen gaan zitten.

Dus volgens mij kan je het dan beter gewoon meteen goed aanpakken, of helemaal niet de moeite nemen.

KnightOwl
04/08/10, 16:59
De website staat nu in nederland. Het franse domein is in nederland goed googlebaar. Echter het franse domein is in frankrijk (franse google dus) totaal niet vindbaar.

Ber|Art
04/08/10, 17:06
Wat is je bron eigenlijk? Ik weet wel dat google naar snelheid vd site gaat kijken (maar nog niet doet volgens mij). Dit doen ze al wel! Alleen het telt nog maar voor een paar % mee ;) mss is het slimmer om een shared hosting account te nemen met een landingspage in het land zelf met een uniek IP. Via VPN naar NL lijkt mee geen oplossing bovendien is Google niet gek ;)

chielsen
04/08/10, 17:08
Kijk eens naar je taal instellingen. Ook heb je natuurlijk een totaal andere markt, met waarschijnlijk meer concurrenten ed.

Btw ik dacht dat je het andersom bedoelde. In jouw geval betekent dat een host accountje in frankrijk nemen.

NielsV
05/08/10, 11:15
Google kijkt inderdaad wel naar herkomst IPtjes... Alleen voor slechts een klein gedeelte..
Ze kijken toch eerder naar je .fr lijkt me?

Wat _kan_ helpen:
Zorg ervoor dat je bij google.fr ook je site even aanmaakt in de webmastertools... kan helpen...

Verder natuurlijk in je header van de site opnemen dat het een franstalige site is.


Succes