PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse of buitenlandse host?



rosaliet123
03/08/10, 16:17
Hallo,

Ik zou erg graag advies krijgen op dit forum. Ik ben een website aan het opstarten gericht op de amerikaanse markt. Het merendeel van mijn bezoekers zal dan ook uit Noord-amerika komen. Nu heb ik totaal geen verstand van webhosting en vroeg ik mij af of het in mijn geval beter is buitenlandse webhosting aan te vragen of dat dit totaal geen verschil maakt.

Bij voorbaat alvast bedankt voor reacties en tips,
groeten Rosalie

Mark17
03/08/10, 16:21
Voor de ervaring van de bezoekers: site in Amerika
Gezien het feit dat je weinig ervaring hebt: nederlandse hoster (is met problemen makkelijker communiceren)

verdonn
03/08/10, 16:22
daar je op de US makrt speelt...eventueel een US hoster...echter toch wel rek houden met de service, als je in US zou hosten moet je altijd rek houden met tijdsverschil (kan nadelig zijn als er iets misloopt)

rosaliet123
03/08/10, 16:31
daar je op de US makrt speelt...eventueel een US hoster...echter toch wel rek houden met de service, als je in US zou hosten moet je altijd rek houden met tijdsverschil (kan nadelig zijn als er iets misloopt)

Ja daar heb je gelijk in. Kan ik concluderen dat het beter is om een host in de US te zoeken omdat de site dan sneller laadt voor amerikaanse bezoekers?

WebMeso
03/08/10, 16:43
daar je op de US makrt speelt...eventueel een US hoster...echter toch wel rek houden met de service, als je in US zou hosten moet je altijd rek houden met tijdsverschil (kan nadelig zijn als er iets misloopt)

Amerika heeft 4 tijdszones. Dus je zou daarin een strategische keus kunnen maken qua tijdsverschil wat jou het beste uit komt. Het tijdsverschil is minimaal -6 en maximaal -9. Host in USA lijkt mij veel beter aangezien de doelgroep zich in het merendeel zich daar bevind. Daarnaast is een snelle laadtijd tegenwoordig een essentieel punt voor een website. Voor SEO kan het ook voordelen meebrengen.

In4mation
03/08/10, 16:45
Als je echt een specifieke (geografische) doelgroep hebt, dan is het altijd beter om de site in kwestie in dat deel van de wereld te gaan hosten. In dit geval geef je aan dat je site het meeste verkeer zal krijgen uit Noord-Amerika, dan is het ook beter om die site ook daar lokaal te gaan hosten. Hetzelfde geldt dichter bij huis. Heb je een Belgische website, host hem dan op een server in Belgiƫ. Heb je een Nederlandse website, host hem dan bij voorkeur op een server in Nederland.

rosaliet123
03/08/10, 16:46
Bedankt voor de adviezen. Ik zal op zoek gaan naar een Amerikaanse host met minimaal tijdverschil. Zijn bij jullie goede Amerikaanse webhosts of review sites bekend? Ik ben op zoek naar shared hosting.

WebMeso
03/08/10, 16:49
Bedankt voor de adviezen. Ik zal op zoek gaan naar een Amerikaanse host met minimaal tijdverschil. Zijn bij jullie goede Amerikaanse webhosts of review sites bekend? Ik ben op zoek naar shared hosting.

Er zijn genoeg websites met reviews en ervaringen bij verscheidene hosters. Makkelijk te vinden via google. Zelf zal je toch even wat onderzoek moeten plegen d.m.v. ping sessions en trace routes om erachter te komen welke host goede prestaties levert in en buiten de USA (de overige doelgroep).

rosaliet123
03/08/10, 16:50
Er zijn genoeg websites met reviews en ervaringen bij verscheidene hosters. Makkelijk te vinden via google. Zelf zal je toch even wat onderzoek moeten plegen d.m.v. ping sessions en trace routes om erachter te komen welke host goede prestaties levert in en buiten de USA.


Oke. Ik zal hiermee aan het werk gaan en wat meer research plegen. In ieder geval bedankt voor het advies.

verdonn
03/08/10, 16:53
Hier staan een paar vergelijken op...

Link... (http://www.hostinginusa.net/)

Nog eentje.. (http://www.top11hosting.com/)

rosaliet123
03/08/10, 16:55
Hier staan een paar vergelijken op...

Link... (http://www.hostinginusa.net/)

Nog eentje.. (http://www.top11hosting.com/)

Bedankt!

Smart-Guyz
03/08/10, 16:59
Wat je ook kan doen is een Nederlandse host zoeken welke dedicated of managed colocation servers in de US heeft waar je je hosting op kunt bestellen.

Er zijn nog genoeg NL hosts die ook US hosting aanbieden.

rosaliet123
03/08/10, 17:03
Dat wist ik niet. Zal deze optie ook gaan uitzoeken. Bedankt!


Wat je ook kan doen is een Nederlandse host zoeken welke dedicated of managed colocation servers in de US heeft waar je je hosting op kunt bestellen.

Er zijn nog genoeg NL hosts die ook US hosting aanbieden.

EK-Media
04/08/10, 10:33
Volgens mij zijn hier op wht genoeg hosters die ook webhosting aanbieden in de UK, zo heb je heel het probleem met de tijd niet en communiceer je waarschijnlijk bij problemen een stuk makkelijker.
Ik zal inderdaad adviseren om voor de laadtijd je site op een server in de UK te zetten.

dreamhost_nl
04/08/10, 11:47
@Companytotal : UK <> US.

Ik zou mijn keuze eerlijk gezegd af laten hangen van het type hosting waar TS naar op zoek is; shared, VPS, dedicated of colocated? Indien TS voor de keuze van "shared" gaat, maakt het eigenlijk niet zoveel uit af je dat nu van een Nederlandse of Amerikaanse partij afneemt. Over het algemeen zal je het bij een Amerikaanse partij wel voordeliger vinden, maar dit vertaalt zich dan wel in erg grote overselling (lees: trage servers).

orbitdiensten
12/08/10, 22:13
Veel US partijen met shared hosting, zijn inderdaad vaak flink overselled :( kan een nadeel zijn.

XBL
13/08/10, 15:50
Er zijn ook goede Amerikaanse partijen met kwaliteit.

Voor je SEO, laadtijden e.d. wil je toch je website in de VS staan (ook bij shared hosting). Vraag eens een aanbieding op dit forum, volgens mij zitten hier nog wel een aantal partijen met server in de VS.

maxnet
13/08/10, 17:15
Zou de lokatie ook laten afhangen van wat voor website je van plan bent te gaan hosten.
Hadden zelf in het verleden wat servers in de VS, maar zijn daar vanaf gestapt.


Als het iets met user-generated content is (forums, weblogs), zou ik eerder voor een NL partij dan een Amerikaan gaan.
Bij klachten over de inhoud zijn deze providers eerder geneigd je website offline te halen indien je niet binnen een paar uur het probleem oplost, en houden daarbij niet altijd rekening met het tijdsverschil.

En ook indien je bijvoorbeeld een webshop hebt is het discutabel of je die als Nederlands bedrijf uberhaupt wel in de VS mag hosten, in het kader van de verschillen in wetgeving m.b.t. persoonsgegevens.

brammetjeh
16/08/10, 10:27
Beste ...

Ik zou denk alleen voor het gevoel al hosten in nederland om een aantal redenen.
- in eigen land
- onderhoud dichtbij
- lijnen zijn lekker kort
- eventueel zelf op lokatie dingen doen
- kwalitatief prima

Deze dingen en dan vooral het idee dat je servers op grote afstand staan is voor de websites die er op draaien niet zoon probleem maar het idee dat alles op grote afstand staan zou mij niet direct positief bevallen

Groet Bram

The-BosS
16/08/10, 17:04
Lees even de TS zijn bericht zou ik zeggen:

Ik zou erg graag advies krijgen op dit forum. Ik ben een website aan het opstarten gericht op de amerikaanse markt. Het merendeel van mijn bezoekers zal dan ook uit Noord-amerika komen. ...


Beste ...

Ik zou denk alleen voor het gevoel al hosten in nederland om een aantal redenen.
- in eigen land
- onderhoud dichtbij
- lijnen zijn lekker kort
- eventueel zelf op lokatie dingen doen
- kwalitatief prima

Deze dingen en dan vooral het idee dat je servers op grote afstand staan is voor de websites die er op draaien niet zoon probleem maar het idee dat alles op grote afstand staan zou mij niet direct positief bevallen

Groet Bram

Hoezo zijn de lijnen (hops dan lekker dicht) als je usa klanten in nl wil bedienen?

erudeye
16/09/10, 16:58
Zoek een amerikaanse datacenter voor shared hosting/vps/dedicated of kan je ook cloud computing/hosting gebruiken dan betaal je alleen maar wat je gebruik maken van (pay as you go). Met cloud server kan je ook een VPS huren die kan ook gescaled worden afhankelijk van je groei.

Het enige probleem is (mischien niet de enige maar meest belangrijkste) de support. Moet je dan in de 'snachts werken vanwege de tijd verschilen.

Groet,

Designerhosting
16/09/10, 17:19
De meeste grote amerikaanse partijen hebben 24-7 support omdat de klanten ook overal ter wereld zitten...

chielsen
16/09/10, 17:39
US klant = US server. Lagere vertraging (ping) wat echt wel merkbaar is.
Ga alleen aub niet voor zo'n mega hoster die alles flink overselled en nooit support kan geven. Ik heb veel goede verhalen over www.servergrove.com gehoord.