PDA

Bekijk Volledige Versie : MS Office licentie



WH-Tim
03/08/10, 14:26
Ik zit eens te kijken om een nieuwe range producten legaal aan te schaffen, want alle conversies constant wordt je ook misselijk van. Zo zit ik te denken om de Office 2007 versie aan te kopen (ja ook al is 2010 alweer uit). Nu ben ik bereid om geld op tafel te leggen, maar zijn de kosten van zo een pakket niet erg overtrokken? De standaard versie kost 500 euro en de professionele versie kost 630 euro.

Is dat dan een licentie voor 1 computer, of voor onbeperkt aantal computers? Zijn die dingen niet goedkoper te krijgen met zo een totaal software pakket van Microsoft waar ik ooit op WHT over gelezen heb?

Randy
03/08/10, 14:46
Tim,

Neem een Action Pack (MAPS) (https://partner.microsoft.com/40016455). ~350,- per jaar en heb je alles voor intern gebruik. (10x Windows, 10x Office, Windows Server, SQL server, Exchange, 10x TS CAL's, etc.)
Dan heb je en alle software die je nodig hebt om te ontwikkelen (In de webdesign pack krijg je Visual Studio er zelfs bij) en weet je m.b.t. pricing presies waar je aan toe bent voor de eerste 10 werkplekken Tim.

Je moet registered member worden (free) en het Action Pack bestellen. Levering van media is digitaal tegenwoordig. Wil je alsnog DVD's hebben ieder kwartaal moet je hier een 150 euro extra voor betalen.

Cakkie
03/08/10, 14:48
Andere leverancier zoeken? ;)
Als ik even rondkijk bij een aantal shops dan kom ik voor een office 2007 standard op 350 euro, voor de prof is het een 500 euro (beiden ex btw)

Een gewone licentie mag je op eender welke PC installeren, je mag het echter maar op 1 PC tegelijk hebben staan. Een OEM licentie is een pak goedkoper, maar die moet bij de hardware blijven waarbij je hem gekocht hebt. Sommige PC boeren zijn daar redelijk soepel in en verkopen OEM licenties ook bij mem of HD upgrades (of zelfs zonder hardware maar dat is iets minder legaal)

Als je meerdere licenties nodig hebt dan kan je misschien kijken naar een open license, voordeel daarvan is dat je altijd de laatste nieuwe versie mag installeren, maar je moet er natuurlijk wel elk jaar voor betalen.

WH-Tim
03/08/10, 15:28
@Randy

Ik blijf steken bij 'Complete a simple assessment.' daar krijg ik een microsoft ERROR. Wat houdt die test overigens in?

gjtje
03/08/10, 15:34
Je moet laten zien dat je genoeg kennis hebt om Microsoft Partner te zijn, of wel genoeg tijd hebt om die ellenlange presentaties door te bladeren. :P

systemdeveloper
03/08/10, 16:46
Oh, en die 350 euro ben je elk jaar kwijt, niet eenmalig ;)

Het is wel de moeite waard als je een paar medewerkers hebt.
Anders is het een beetje overkill na een paar jaar.

WH-Tim
03/08/10, 17:06
Kun je dat niet stopzetten na 2 jaar bijvoorbeeld?

bami82
03/08/10, 17:10
Kun je dat niet stopzetten na 2 jaar bijvoorbeeld?

Sure, alleen mag je het dan niet meer gebruiken. Wat ook wel handig is, is dat je altijd de nieuwste versies kan downloaden :-)

ichosting
03/08/10, 17:44
Tim, je zou ook eens kunnen kijken naar OPENOFFICE? Deze is gratis en werkt perfect.
Weet niet wat je allemaal van office nodig bent, maar is denk ik wel een leuk alternatief?

marsipulami
03/08/10, 18:05
Tim, je zou ook eens kunnen kijken naar OPENOFFICE? Deze is gratis en werkt perfect.
Weet niet wat je allemaal van office nodig bent, maar is denk ik wel een leuk alternatief?

zeker een leuk alternatief, zolang je geen bestanden hoeft uit te wisselen met echte MSoffice documenten en vice versa.

de opmaak wil dan nog al eens grandioos verloren gaan

WH-Tim
03/08/10, 18:10
Het gaat zich dan ook niet zozeer om wat ik gebruik (want dat interesseert me echt niet zoveel) maar vooral om de mensen met minder ervaring, gewoon administratief medewerkers bijvoorbeeld. Dat kan een last veroorzaken. Wat een gedoe allemaal voor een stukje software.. ;)

ichosting
03/08/10, 18:46
zeker een leuk alternatief, zolang je geen bestanden hoeft uit te wisselen met echte MSoffice documenten en vice versa.

de opmaak wil dan nog al eens grandioos verloren gaan

Hoezo? Dat werkt prima hoor. Je kunt het perfect tussen beide versies gebruiken.

Opmaak is zeker wel een probleem af en toe. Dat ben ik met je eens.

DutchTSE
03/08/10, 18:58
Hoezo? Dat werkt prima hoor. Je kunt het perfect tussen beide versies gebruiken.

Opmaak is zeker wel een probleem af en toe. Dat ben ik met je eens.

Ik heb het 1x geprobeerd en toen ik me 1e document opende en de opmaak naar de maan zag gaan heb ik het meteen weer verwijderd :) Zo heb ik er niets aan.

Zo een action pack: mag dat enkel bedrijfsmatig gebruikt worden of zou je de rest van het huis hier ook van mogen voorzien? Anders is het voor 1 iemand wel een beetje zonde op lange termijn gezien.

(laten we met zijn 10'en een eenmanszaak oprichten, kost ons (44 / 10) + (350 / 10) = 39,40 Euro per jaar per persoon en dan mag je het allemaal 1x gebruiken :stupid: :p)

WH-Tim
03/08/10, 19:36
Mogen bij een vereniging alle leden het installeren? ;)

DutchTSE
03/08/10, 20:04
Mogen bij een vereniging alle leden het installeren? ;)

Een eenmanszaak = bedrijf, de 9 andere staan ingeschreven als werknemer. Dat is toch geen vereniging? :p

gjtje
03/08/10, 21:48
Dan kan je het net zo goed uitdelen. ;)
Net als bij SPLA is het een vertrouwens kwestie, en als de BSA komt ben je zuur. :P

Overigens is de vorm verandert, je krijgt nu ook msdn toegang i.p.v. alleen maar software wat het nog waardevoller maakt.

Randy
03/08/10, 22:18
@Randy

Ik blijf steken bij 'Complete a simple assessment.' daar krijg ik een microsoft ERROR. Wat houdt die test overigens in?

Ze hebben een hele leuke: "Hoe verkoop ik Windows Server". Gewoon meteen doorklikken naar het examen en bij elke vraag het antwoord kiezen waaruit MS de meeste omzet haalt. Je hoeft er echt niet langer dan 3 seconden per vraag over na te denken.

:stupid:

Patrick_st
03/08/10, 23:38
Inderdaad, mooie vragen zijn dat. Gewoon het antwoord kiezen wat voor Microsoft het meest logisch is. Sterker nog, ik had de eerste vraag fout, drukte op vorige en kon alsnog het juiste antwoord geven...

We hebben sinds een paar maanden ook het action pack en ik ben er blij mee. 10x Windows 7 business, 10x Ultimate.
Hetzelfde voor Office, 10 x 2007 en 10 x 2010. We kunnen dus al onze PC's en servers van software voorzien voor de prijs die je normaal per werkplek betaald.

De prijs voor elke 3 maanden een dvd pakketje was iets van 5 tientjes meer. Daar hebben wij voor gekozen, al dat gedoe met downloaden en branden kost meer dan 5 tientjes.