PDA

Bekijk Volledige Versie : vps upload help



TonyKe1988
02/08/10, 14:46
hey ik heb een probleem ik wil probere eits te uploade op mijn vps maar ik weet niet echt hoe ik dit moet doen kan iemand mij helpe? ik heb putty en de vps draait op centos 5 :)

Geert-Jan
02/08/10, 14:48
hey ik heb een probleem ik wil probere eits te uploade op mijn vps maar ik weet niet echt hoe ik dit moet doen kan iemand mij helpe? ik heb putty en de vps draait op centos 5 :)

Je provider, het woordenboek en wget?

Triloxigen
02/08/10, 14:48
En anders eventueel WInSCP

TonyKe1988
02/08/10, 14:52
provider geeft geen support want ik heb een unmanaged gekocht en tis een linux vps dus en me wget download ik het inplaats van uploaden :)

systemdeveloper
02/08/10, 14:55
Waarom pak je dan een unmanaged server als je er de ballen vanaf weet? :)

TonyKe1988
02/08/10, 14:57
lol goedkoper :P

WebSpeciaal
02/08/10, 15:11
lol goedkoper :P

Unmanaged wordt uiteindelijk duurder als je problemen krijgt die je niet op kunt lossen, of het bijvoorbeeld niet goed beveiligd hebt.

TonyKe1988
02/08/10, 15:18
mja we zien wel maar dat is geen antwoord op mijn vraag eh :)

gjtje
02/08/10, 15:19
Met Filezilla kan je met een GUI uploaden over SSH. Type je server IP in en als poort 22.

Geert-Jan
02/08/10, 15:21
Er staat al een antwoord tussen waarmee je legio Mbits kunt uploaden. Zo niet, dan is je vraag niet duidelijk.
En met de GUI over SSH van gjtje moet het ook lukken

The-BosS
02/08/10, 15:22
lol goedkoper :P

Tja dan heb je het beetje zelf gezocht. Maar wat is er mis met FTP dat je niet kan uploaden.

GRATIS TIP: ga naar howtoforge (google dat maar) en leer daar maar de basis dingen van.

TonyKe1988
02/08/10, 15:23
waar ik host ondersteune ze geen ftp voor vps alleen voor gameservers :)

Geert-Jan
02/08/10, 15:23
waar ik host ondersteune ze geen ftp voor vps alleen voor gameservers :)

Dan is je vraag niet duidelijk! :lovewht:

The-BosS
02/08/10, 15:24
waar ik host ondersteune ze geen ftp voor vps alleen voor gameservers :)

Installeer het dan zelf op je VPS he daarom dat ik je de tip gaf om op howtoforge te kijken

TonyKe1988
02/08/10, 15:25
de vraag is gwoon ik heb dus die vps en ik wil daar bestande opzetten hoe doe ik dit zodner ftp

Geert-Jan
02/08/10, 15:26
ftp instaleeren met jum?

The-BosS
02/08/10, 15:26
de vraag is gwoon ik heb dus die vps en ik wil daar bestande opzetten hoe doe ik dit zodner ftp

Met (Win)SCP zoals triloxigen al aangegeven had, en anders moet je de files maar via wget binnenhalen zoals ook al aangegeven was.

Jimmy1987
03/08/10, 16:08
ftp instaleeren met jum?

Je bedoelt yum zeker geert-jan :p

Maar met alleen ftp kom je er niet bij yum hoor. :)
Als je er de ballen vanaf weet zou ik gewoon lekker voor een van de inmiddels gegeven opties gaan ;)

- Fillezilla FTP
- WinSCP

Gaat prima voor wat jij wil, maar ik zou je inderdaad toch ook eens willen aanraden eens op howtoforge te gaan kijken.

Geert-Jan
03/08/10, 16:10
Je bedoelt yum zeker geert-jan :p


Nee, ik bedoel instaleeren met jum. :stupid:

Lees heel het topic joh....

Jimmy1987
03/08/10, 16:15
Hhahaha dan is het goed :p:stupid:

vDong
03/08/10, 16:20
ftp instaleeren met jum?

Adviseren om een plain tekst, met man-in-the-middle protocol gevaar, bestandsoverdracht systeem te installeren, als er standaard al scp is, vind ik ronduit een slecht advies.

vDong
03/08/10, 16:22
de vraag is gwoon ik heb dus die vps en ik wil daar bestande opzetten hoe doe ik dit zodner ftp

http://winscp.net/eng/docs/lang:nl

Jimmy1987
03/08/10, 16:27
Adviseren om een plain tekst, met man-in-the-middle protocol gevaar, bestandsoverdracht systeem te installeren, als er standaard al scp is, vind ik ronduit een slecht advies.

Je kunt het ook overdrijven natuurlijk ;)
Nog nooit van ftps gehoord zeker?

Mark17
03/08/10, 16:31
Adviseren om een plain tekst, met man-in-the-middle protocol gevaar, bestandsoverdracht systeem te installeren, als er standaard al scp is, vind ik ronduit een slecht advies.

(win)scp is leuk als je veel bestanden wil overzetten (relatief traag). ftps is dan mogelijk een beter idee (voor normaal gebruik is scp verder zeer bruikbaar).

systemdeveloper
03/08/10, 16:37
Pss... zwart vpsje kopen met ftp ? hhehehe

Geert-Jan
03/08/10, 16:51
Adviseren om een plain tekst, met man-in-the-middle protocol gevaar, bestandsoverdracht systeem te installeren, als er standaard al scp is, vind ik ronduit een slecht advies.

Ga een lekker van bil joh, relax je van.

Het gaat mij niet om het commando, maar de insteek van het topic en de teksten van TS.....->|

Jimmy1987
03/08/10, 17:12
Ik denk dat vDong al z'n klanten gewoon toegang geeft via scp want ja bestanden overzetten via dat plain tekst, met man-in-the-middle protocol gevaar, bestandsoverdracht systeem dat is er niet bij natuurlijk :p

Als we dan toch bezig zijn waarom dan niet iedereen een vpn verbinding naar de server toe. Je kunt ook een virus hebben ofzo. ;)

Bovenstaande is natuurlijk alleen maar sarcastisch bedoelt. :) Als je dan toch perse alles veilig wil hebben kun je beter de netwerk kabel uit je server trekken ;)

nanochip
04/08/10, 20:57
Als je gewoon iets heel basics wil proberen op centos kan je proberen via yum een ftp server te installeren.

yum install vsftpd

service vsftpd start

dan even een user aanmaken

useradd jenaam -d /home/jedir/ -p jewachtwoord.

Bovenstaande is natuurlijk zeer basic ;) als je alles wil configueren raad ik je aan om even te googlen op vsftpd configuration. Alles staat in een handig .conf filetje.

Colution
08/08/10, 13:58
Als die commands niet voor je zijn weggelegd misschien eens gaan kijken of een Windows vps wat voor je is.. ik weet niet waarvoor je hem wilt gebruiken ? Maar ik denk in z'n keuze hoe je zelf reageert op ander mans tips dat Windows toch wat easy'er is.

Succes ermee en groetjes..:chinese:

vDong
08/08/10, 20:23
Ga een lekker van bil joh, relax je van
Niks te klagen in dat departement hoor

Het gaat mij niet om het commando, maar de insteek van het topic en de teksten van TS.....->|

Het ging mij meer om het adviseren van een ander protocol, uit onwetendheid, door sommigen hier.
De TS heeft geen ftp server nodig, bestands overdracht zit al ingebouwd.

Iets slechters adviseren omdat je zelf niet kundig genoeg bent kan me ons best irriteren ja.

vDong
08/08/10, 20:28
Ik denk dat vDong al z'n klanten gewoon toegang geeft via scp want ja bestanden overzetten via dat plain tekst, met man-in-the-middle protocol gevaar, bestandsoverdracht systeem dat is er niet bij natuurlijk :p

Als we dan toch bezig zijn waarom dan niet iedereen een vpn verbinding naar de server toe. Je kunt ook een virus hebben ofzo. ;)

Bovenstaande is natuurlijk alleen maar sarcastisch bedoelt. :) Als je dan toch perse alles veilig wil hebben kun je beter de netwerk kabel uit je server trekken ;)

Ik adviseer juist niet om extra services en extra onzin programma's te installeren, maar ik begrijp dat ik me inderdaad maar stil moet houden als "professionals" hier adviseren om telnet, ftp en rsh als de enige methode om remote toegang melden. beveiliging is inderdaad maar lastig..... laten we dat maar afschaffen.

orbitdiensten
09/08/10, 21:48
Hoe TonyKe1988, als je de bestanden die je op de VPS wilt zetten elders vandaan kunt trekken via http://site/bestand.bin dan kun je dat met het WGET commando vanuit Centos idd