PDA

Bekijk Volledige Versie : Droam, goedkoop mobiele data in het buitenland



Domenico
27/07/10, 22:13
Naar aanleiding van een discussie in een andere thread plaats ik even deze info hier. Dit gaat over Droam, een nieuw project wat je 50 MB per dag geeft voor een vaste lage prijs.

Lees de bijgevoegde PDF maar eens en dan zal het misschien wel wat duidelijker zijn. Als je op twitter zoekt naar hashtag #droam kun je al vele ervaringen van andere mensen met droam kunnen lezen. Onder deze mensen ook wat bekendere Nederlanders.

Zelf ga ik het ook uittesten dus ik ben benieuwd hoe het gaat werken. Je kan alleen een SIM krijgen of een SIM inclusief een Mifi (http://www.nijlstroom.nl/index.php/lang-nl/gadgets/32-netwerk-gadgets/38-huawei-e5830-mifi-.html)

Eindelijk eens een initiatief waar we allemaal een voordeel aan kunnen hebben en wat aandacht verdiend dus bij deze. :)
Meer info: http://www.iphoneclub.nl/79600/droam-oplossing-voor-goedkoper-dataverkeer-op-vakantie/

Spyder01
27/07/10, 22:19
Maar eens even lezen. Zit in november in de Ardennen en beetje goedkoop alles bij kunnen houden is natuurlijk altijd mooi.

eXtreme Service
28/07/10, 01:37
Ziet er wel leuk uit. Vraag me alleen af of de ontvangst wel degelijk zal zijn. Lijkt me alleen onwaarschijnlijk dat een dergelijke oplossing ook zou werken bij verdere reizen zoals bijvoorbeeld de Nederlandse Antillen of Dominicaanse Republiek ofzo?

Apoc
28/07/10, 02:22
Ziet er wel leuk uit. Vraag me alleen af of de ontvangst wel degelijk zal zijn. Lijkt me alleen onwaarschijnlijk dat een dergelijke oplossing ook zou werken bij verdere reizen zoals bijvoorbeeld de Nederlandse Antillen of Dominicaanse Republiek ofzo?

Het is ter vervanging van het gebruik van mobiel internet direct op je telefoon. Het lijkt me enkel bedoeld om kosten te besparen, niet om internettoegang te hebben waar je dat met je telefoon ook niet zou hebben.

eXtreme Service
28/07/10, 02:35
Dus eigenlijk betaal je gewoon huur voor de mifi en maak je gebruik van een vodafone kaartje van Ierland. Leuke tip :)

Apoc
28/07/10, 02:47
Dus eigenlijk betaal je gewoon huur voor de mifi en maak je gebruik van een vodafone kaartje van Ierland. Leuke tip :)

Behalve dat je dat kaartje niet zelf hoeft te regelen en dat er een databundel bij de huur van de mifi is inbegrepen. Althans.. dat is wat ik er van begreep.

Apoc
28/07/10, 02:59
Staat overigens een fout in het document:


Bij verbruik boven 50MB geldt een prijs van EUR 1,20 per MB


Indien per dag meer dan 50MB wordt verbruikt, zal elke volgende MB EUR 1,- ex BTW kosten

Ik denk overigens dat er voor de zakelijke gebruiker ook wel markt is om een abonnement uit te brengen met hogere limieten. 50mb is voor het checken van mail en social media natuurlijk meer dan genoeg, maar als je een dag echt gaat werken, zal dit denk ik niet toereikend zijn (al is dit abonnement daar natuurlijk ook niet echt voor bedoeld).

In ieder geval een mooi initiatief - eigenlijk precies waar ik iemand anders in een eerder topic al op wees qua mogelijkheden om in te spelen op de vraag vanuit de markt als ondernemer (i.v.m. hoge tarieven van reguliere telecom providers).

eXtreme Service
28/07/10, 03:20
Als je meer dan 50MB per dag wilt verbruiken zal je met 2 simkaartjes moeten werken (goedkoopste oplossing). Maar je zou ervan verschieten hoeveel 50MB wel is voor mobiel gebruik en dat per dag. Doe ik een hele maand mee :innocent:

Apoc
28/07/10, 03:24
Als je meer dan 50MB per dag wilt verbruiken zal je met 2 simkaartjes moeten werken (goedkoopste oplossing). Maar je zou ervan verschieten hoeveel 50MB wel is voor mobiel gebruik en dat per dag. Doe ik een hele maand mee :innocent:

Klopt, ik doelde meer op wanneer je het een hele werkdag gebruikt op je laptop. Maar daar is het ook niet voor bedoeld - maar er is denk ik ook wel markt voor :)

maxnet
28/07/10, 22:38
Maar je zou ervan verschieten hoeveel 50MB wel is voor mobiel gebruik en dat per dag. Doe ik een hele maand mee :innocent:

Maar goed, als je alleen beperkt mobiel gebruik hebt, dan ben je met een Vodafone Internet op reis bundeltje van 25 MB voor een tientje, ook wel klaar.

Dit product lijkt me juist wel interessant voor laptop gebruik.
Hoewel het wel redelijk omslachtig is (formulier, borg, terugsturen spullen), in vergelijking met het binnenstappen van een lokale telecomwinkel.

Apoc
29/07/10, 01:48
Dit product lijkt me juist wel interessant voor laptop gebruik.
Hoewel het wel redelijk omslachtig is (formulier, borg, terugsturen spullen), in vergelijking met het binnenstappen van een lokale telecomwinkel.

Dat hangt er vooral van af naar welk land je op vakantie gaat. In sommige landen kan het lokaal aanschaffen van een simkaart nog aardig wat werk zijn, en al helemaal als je de taal niet goed beheerst.

Formulier invullen is zo gedaan, geld overmaken ook, en terugsturen is ook het werk niet. Kost alles bij elkaar hooguit een uur. Het zoeken naar een telecomwinkel en het kopen van het kaartje kost zeker meer tijd.

Wat betreft laptopgebruik.. ik zelf gebruik wanneer ik werk toch al snel aanzienlijk meer dan 50MB, zonder downloads of youtube e.d. mee te rekenen. Als het enkel gaat om je mail checken, dan valt het natuurlijk wel mee.

Derek-Jan
01/08/10, 12:49
Ik ben (denk ik) grootverbruiker van internationaal internet en 50 mb is gewoon erg weinig.

Afgelopen maand had ik bijna 2gig verbruik en dan moet ik nog oppassen wat ik doe. Bij mij is het niet alleen mail checken maar gewoon alles wat jullie op kantoor doen. En met het wk voetbal heb ik ook nog eens een wedstrijd gekeken wat een paar honderd mb was. Tijdens de verkiezingen volgde ik ook alles online en nu met de formatie lees ik ook veel meer. Ik vermijd youtube en andere filmpjes of muziek.

Ik heb 2 data abo's bij Vodafone en ben een paar honderd euro per maand kwijt. Overigens zeer tevreden over Vodafone.

Edit: heb het even gelezen, ik zit goedkoper bij vodafone omdat ik grootverbruiker ben en bijna dagelijks over die 50mb ga. Ik zit gemiddeld 20 dagen per maand mobiel te werken en heb een bundel van 1gig (abo1) en 250mb(abo2). Buiten bundel betaal ik op abo1 maar 10cent per mb. Abo1= €75,- / abo2=€90,-

Het systeem is overigens wel interessant als je het maar een maand per jaar wilt gebruiken en lekker wilt internetten op je vakantie zonder afhankelijk te zijn van locale oplossingen.

Ik las ergens iets over een Iers Vodafone kaartje, blijkbaar gebruiken ze hetzelfde abo als ik heb en kunnen ze door het grote volume wat kortingen bedingen waarmee ze hun marge creeeren.

Modem/Routers voor in de auto zijn er trouwens genoeg te koop maar vind dit een beetje link ivm het meesurfen door derden.

Serveo
02/08/10, 10:06
Ziet er interessant uit. Ik heb al een aantal sim kaarten voor in het buitenland, maar scheelt je wel een halve dag van je vakantie, die je anders nodig hebt voor het regelen.