PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom blijven registrars om overdrachtsformulieren vragen?



janneman
27/07/10, 14:24
Wij verkopen met enige regelmaat domeinnamen aan zgn. eindgebruikers.
Het afschaffen van de papierwinkel heeft voor ons dus ook een welkome verlichting van de administratieve lasten opgeleverd.

Maar nu komt het nog steeds met enige regelmaat voor dat een koper bij ons terugkomt met de mededeling dat zijn registrar de domeinnaam alleen maar wilt verhuizen als de verouderde SIDN formulieren door ons worden ingevuld en ondertekend.

Heeft iemand enig idee waarom er nog steeds zoveel registrars zijn die aan de papierwinkel vast blijft houden?
Zijn het niet de registrars zelf geweest die 10 jaar lang hebben geroepen dat de papierwinkel eindelijk eens afgeschaft moet worden?

Overigens zijn de betreffende formulieren niet eens meer beschikbaar op de website van de SIDN, dus het blijft me een raadsel waarom er registrars zijn die halstarrig vast blijven houden. Het is formulieren inleveren, of anders wordt de klant niet geholpen.

Apoc
27/07/10, 14:32
Zou dit niet te maken hebben met dat de nieuwe registrar simpelweg een handtekening van de vorige eigenaar (jullie, in dit geval) wil zien, om later geneuzel te voorkomen?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, is enkel een ingeving.

Triloxigen
27/07/10, 14:39
Ik denk inderdaad om problemen te voorkomen vanwege ongeldige verhuizingen

janneman
27/07/10, 15:27
Tsja, hoe ongeldig kan een verhuizing zijn als ik (a) zelf de deelnemer ben, en (b) zodoende als enige het token kan weten?

En waarom dan vasthouden aan de oude SIDN formulieren? Als je dan een handtekening wilt hebben, dan kun je beter zelf een document opstellen.
Formeel zijn de SIDN formulieren niet eens meer geldig.

Het is vooral frustrerend omdat sommige gasten echt niet willen wijken en vast blijven houden aan het verhaal dat er formulieren moeten worden ondertekend, waardoor het lijkt alsof wij de dwarsligger in het verhaal zijn.

Triloxigen
27/07/10, 15:31
Ik denk dat het aan je kale kop ligt! ;-)


maar zijn het toevallig bedrijven van de oude stempel zeg maar?

janneman
27/07/10, 15:33
Van wat ik tot nu toe kan zien, zijn het vooral kleinere registrars.
Het lijkt haast wel alsof het ze volledig ontgaan is dat de procedure is veranderd, maar ik krijg het vervolgens ook gewoon niet aan hun verstand gepraat.

En mijn mooie glimmende kale knar kunnen ze via de mail niet zien :p

Ber|Art
27/07/10, 15:41
Gaat nergens over, zijn we eindelijk van de papieren af wordt er nog naar gevraagd, de TOKEN vervangt juist het papierwerk! Als de TOKEN wordt verstuurd is die handtekening toch allang gezet...

Apoc
27/07/10, 16:03
Van wat ik tot nu toe kan zien, zijn het vooral kleinere registrars.
Het lijkt haast wel alsof het ze volledig ontgaan is dat de procedure is veranderd, maar ik krijg het vervolgens ook gewoon niet aan hun verstand gepraat.

Misschien dat als je dit aangeeft bij SIDN, dat zij er iets mee doen. Het lijkt me dat een registrar toch wel verplicht kan worden om volgens de nieuwe procedures te werken.

cyberbootje
27/07/10, 16:47
Laats eentje gehad, en het was ook weer idd een niet al te grote partij.
Het lijkt erop dat ze "bang" zijn voor dat token en dat het formulier in ieder geval goed moet zijn omdat het vroeger goed was ofzo.... (dat is mijn gedachtegang erachter)

janneman
27/07/10, 17:52
Nou ja, de partij waar ik vandaag mee in discussie was heeft opeens toch de verhuizing ingeschoten zonder te antwoorden op mijn mailtje waarom ze in godesnaam nog steeds om formulieren vragen.
Kennelijk is er bij 1 partij(tje) inmiddels een kwartje gevallen.

cyberbootje
27/07/10, 18:01
Nou ja, de partij waar ik vandaag mee in discussie was heeft opeens toch de verhuizing ingeschoten zonder te antwoorden op mijn mailtje waarom ze in godesnaam nog steeds om formulieren vragen.
Kennelijk is er bij 1 partij(tje) inmiddels een kwartje gevallen.

Waarschijnlijk dit topic gelezen:p

Freakingme
27/07/10, 20:22
Waarschijnlijk dit topic gelezen:p

Dan mogen ze wel actiever worden, want hier was 't een jaar geleden ook al bekend dat de procedures op de schop gingen :D :lovewht:

Qweb
28/07/10, 20:58
Tijdens de laatste SIDN relatiedag wist SIDN ook te melden dat er eigenlijk een teleurstellend aantal relaties waren die al over waren gestapt op DRS5. Ik denk dat het gros van de relaties gewoon niet zo snel zijn met de aanpassingen die SIDN doorvoert omdat ze wel iets beters te doen hebben. Overigens heeft Qweb natuurlijk wel de formulieren allang afgeschaft.

martysmarty
28/07/10, 22:04
Hoor hier ook nog vaak inderdaad dat ze om documenten vragen. Ook voor houderwijzigingen ed. Grootste onzin.

Hier ook al lang over, sinds 1 week na de lancering van DRS5 (net iets te laat klaar). Zitten nog wel een paar foutjes in het systeem, maar worden steeds meer opgelost.

WH-Tim
03/08/10, 01:08
En dan te bedenken dat nog er nog steeds partijen in Nederland zijn die tussen de 5 en de 10 euro houderwijzigingskosten voor .nl domeinnamen in rekening brengen, partijen die in de top10 SIDN deelnemers staan en de klant volledig self-service voorschotelen en er dus 0,0 werk aan hebben. En ik maar denken dat we in 2010 leven...

Marco Mahieu
03/08/10, 01:23
Janneman, als je zelf de deelnemer bent & houder van de domeinnaam. Op het moment dat je een domein verkoopt kan je dan toch zelf een wijziging houder invoeren bij SIDN. Daarna kan degene die het domein gekocht heeft toch zelf zijn verhuizingsformulier invullen en tekenen als zijn provider dat wil.

Freakingme
03/08/10, 02:05
En dan te bedenken dat nog er nog steeds partijen in Nederland zijn die tussen de 5 en de 10 euro houderwijzigingskosten voor .nl domeinnamen in rekening brengen, partijen die in de top10 SIDN deelnemers staan en de klant volledig self-service voorschotelen en er dus 0,0 werk aan hebben. En ik maar denken dat we in 2010 leven...

Nouja, dit soort acties geven je wel een manier om je te differentieren/profileren ten opzichte van van de concurrentie, en is gewoon een kwestie van bedrijfsvoering. Zo zijn er ook nog altijd bedrijven die >25 euro voor een domeinnaam vragen. Als dat voor die bedrijven werkt moeten ze 't zeker doen. Heeft wat mij betreft ook weinig te maken met het al dan niet op de hoogte zijn van nieuwe procedures.