PDA

Bekijk Volledige Versie : Administratie



BlueLagoon
22/08/02, 22:07
Hallo allemaal! Allereerst even zeggen dat dit een verdraaid interesant forumpje is! Handig om eens wat te horen van mede lotgenoten... zo ook nu..

Ik las al een post over Administratie en hoe dat binnen andere bedrijven was geimplementeerd. Daar kwam veelal uit dat het zelf ontwikkeld was. Waarin is dit ontwikkeld is vervolgens mijn vraag.

Ben zelf hier ook een beetje bezig (de boel is nog niet zo geautomatiseerd) en doe dit op dit moment webbased. Maar hier kleven toch wel wat nadelen aan als de veiligheid en de beperkte mogelijkheden als je bijvoorbeeld alleen al kijkt naar het uitprinten e.d. (Althans naar mijn weten).

En eerlijkheidshalve host ik niet zelf, maar ben ik reseller bij een derde... en die staat ook geen ODBC toegang toe.. dus dan wordt een "gewone" applicatie ook al snel lastig.

Werken jullie met "gewone" applicaties of toch ook webbased? Of weten jullie misschien oplossingen voor een dergelijk probleem?

Thnx!

justonefee
23/08/02, 13:34
Eén antwoord voor jouw probleem: www.modernbill.com - 280 dollar als je de volledige zource koopt, maar elke cent waard - bovendien is de support fantastisch, en belooft de nieuwe versie (4.0) fantasttisch te worden (ik heb al een preview gehad :d)

BlueLagoon
23/08/02, 13:52
Heb even op de website gekeken en de demo... en ziet er inderdaad handig uit. Heb op het forum alleen een plaatje gevonden van de volgende versie en die ziet er pas echt gelikt uit! Dus misschien moet ik daar dan maar op wachten (ALS ik zou gaan voor het aanschaffen van dit pakket).

Toch vraag ik me af of het niet beter is zelf iets te ontwikkelen... want je krijgt er wel de gehele code bij.. maar voordat je dat ik je krappe tijd een beetje doorhebt :)

Aan de poll te zien (tot nu toe) zitten de meesten wel op een webbased systeempje... dus dat lijkt in ieder geval de goede keuz..

Andere suggesties zijn ook nog steeds hartelijk welkom! :)

Groetjes

BlueLagoon
26/08/02, 17:52
Hmzz... mijn provider ondersteund geen PDFLib Library ;(

Deimos
26/08/02, 18:13
Origineel geplaatst door BlueLagoon
Hmzz... mijn provider ondersteund geen PDFLib Library ;(
Dan zou je gebruik kunnen maken van een PDF class. Hiervoor heb je geen pdflib nodig. Wel heeft het een stuk minder mogelijkheden dan pdflib maar het is altijd beter dan niets.

almar
26/08/02, 19:30
imho, maakt het weinig uit of je nu pdf, png, gif of gewoon plain html facturen maakt. Alleen als je de facturen ook nog eens per e-mail wilt gaan verzenden is dat handig. (Zie andere threat)

Klanten betalen trouwens sneller als ze een goede en net-uitziende factuur ontvangen. Verzenders van 'vodjes' krijgen hun geld gemiddeld twee tot drie weken later. TIP: Let daarop en ook op de spelfouten! Dat staat zo enorm slordig.



Gr,

Almar

BlueLagoon
26/08/02, 22:05
ik maak mijn facturen nu gewoon in Word... en deze draai ik uit... beetje omslachtig... want aanmeldsysteempje kan ze automatisch genereren op basis van de prijslijst. Scheelt dus een hoop werk als ik het automatiseer.
Daarom leek PDF mij wel aardig kan je mooi opmaken en ook nog eens gemakkelijk opslaan e.d. maar HTML / PHP moet ook kunnen... dus dat gaan we dan maar proberen :)

justonefee
26/08/02, 23:31
de nieuwe versie van modernbill komt met een API (dat is de belangrijkste vernieuwing in v4), dus zou je heel gemakkelijk moeten kunnen gaan customisen...

Of je gaat inderdaad zelf iets ontwikkelen.

Het systeem van superior-is.nl lijkt me overigens ook meer dan behoorlijk, maar dat is wellicht ook een eigen systeem. Het enige dat me bij hen stoort is dat ik mijn debiteurennummer moet onthouden, en bovendien niet zelf een wachtwoord kan kiezen/aanpassen; op dat gebied is dat dus nog even ongebruiksvriendelijk, maar voor de rest heeft het alles wat het moet hebben :)

superior-is
27/08/02, 15:17
Origineel geplaatst door justonefee
Het enige dat me bij hen stoort is dat ik mijn debiteurennummer moet onthouden, en bovendien niet zelf een wachtwoord kan kiezen/aanpassen;

Daar wordt aan gewerkt. ;)

DrAtomic
29/08/02, 17:43
Origineel geplaatst door justonefee
Eén antwoord voor jouw probleem: www.modernbill.com - 280 dollar als je de volledige zource koopt, maar elke cent waard - bovendien is de support fantastisch, en belooft de nieuwe versie (4.0) fantasttisch te worden (ik heb al een preview gehad :d)

Enig idee wanneer 4.0 uitkomt?

DrAtomic

justonefee
29/08/02, 17:54
Je kan de demo reeds bekijken op http://www.modernbill.com/pbmb/ - inloggen met mbv4demo/v4pass

Dit weekend zou de beta gereleased worden :)

DrAtomic
29/08/02, 17:56
Thx!

DrAtomic

justonefee
30/08/02, 13:13
no problem :)
Ik vind het echt een cool programma :)

BlueLagoon
30/08/02, 13:58
Webbased wint het in ieder geval ruuuiimmm :) Thnx for your votes!

BlueLagoon
30/08/02, 14:28
Weet iemand trouwens een goede PDF Class... omdat PDFLib Library niet is geinstalleerd bij mijn provider :( Ik heb al het één en ander gevonden, maar die werken nou niet bepaald lekker...

Deimos
30/08/02, 18:43
http://www.codebase.nl/?command=viewcode&id=144

Wellicht heb je iets aan deze class.

tidus
02/09/02, 02:01
Ik vind het raar dat er zoveel mensen webbased administratie doen. Wat is er mis met een goed pakket als Exact ofzo?

superior-is
02/09/02, 10:27
Nou wij hebben een tijdje gewerkt met Exact en onze boekhouder werkt er nog steeds mee. Echter, onze administratie heeft zo'n grote vormen aangenomen dat het ons verstandiger lijkt dat de klant zelf zoveel mogelijk zelf kan regelen. Dit is niet alleen praktisch voor ons (scheelt werk!), maar de klanten hebben meer controle over hun eigen gegevens en kunnen er bij zonder eerst contact met ons op te nemen.

Om de zoveel tijd wordt wel alles in Exact geïmporteerd, zodat onze boekhouder zijn magie erop los kan laten.

Domenico
06/09/02, 19:59
Origineel geplaatst door justonefee
Je kan de demo reeds bekijken op http://www.modernbill.com/pbmb/ - inloggen met mbv4demo/v4pass

Dit weekend zou de beta gereleased worden :)

Login/pass werken helaas niet meer. :(