PDA

Bekijk Volledige Versie : Laster via anonieme blog



ub4b
22/07/10, 15:55
Stel iemand maakt jou en je collega's in een Belgische non-profit organisatie zwart middels een anonieme blog.

Hij beschuldigt ons van allerlei zware zaken zonder dit te bewijzen. Hij heeft er een sport van gemaakt om alles wat wij doen te ridiculiseren. We hebben een serieus vermoeden wie de anonieme persoon achter deze blog betreft, maar elk verzoek tot real-life contact en discussie wordt genegeerd.

Hoe kunnen we deze persoon traceren ? Het betreft hier een anonieme wordpress blog die zelfs de naam deelt van onze eigen organisatie.
Wordpress voelt zich niet genoodzaakt om enige actie te ondernemen.

Hoe kunnen we het kenbaar maken van de gegevens van deze blogger vorderen ?

Wij hebben een serieus vermoeden wie deze persoon is, gezien hij links geplaatst heeft naar zijn andere sites, en hiermee zijn gegevens deels kenbaar gemaakt heeft. Maar op het adres waar deze persoon zogenaamd woont althans dns.be, is deze persoon volgens de huidige bewoner reeds een half jaar verdwenen en onvindbaar. Hij heeft tal van andere domains op dat adres geregistreerd. Hij heeft zelf verschillende portals en wordpress sites in de rap / hip-hop scene op dat adres.

Welke stappen kunnen we ondernemen ?

PS: mensen kunnen per PM de link naar de site krijgen. Ik wil voor deze persoon en zijn laster site geen extra reclame maken, aangezien deze kerel elke menselijke discussie vertikt.

easy2host
22/07/10, 18:00
Ik denk dat je als partij deze gegevens nooit zult ontvangen. Je zou hooguit aangifte kunnen doen denk ik van laster. Ik neem aan dat justitie meer kan maken dan wij

Wynand
22/07/10, 18:58
DNS BE vind het anders ook niet leuk als adresgegevens niet kloppen. :)