PDA

Bekijk Volledige Versie : Hulp met DNS



wojo00
20/07/10, 19:10
Hallo,

Ik heb een nieuwe dedicated (centos5) server en heb hier gister DirectAdmin op gezet.
Ik heb nu alles van mijn oude server naar de nieuwe verplaatst en wil mijn eigen nameservers gaan draaien.

Ik doe de undelegated namesevrer check van sidn en krijg dan de volgende error:

SOA

Host did not accept root@xxxxx.nl as SMTP recipient.

Delivery over IPv4 to root@xxxxx.nl could not be done.

Failed to deliver email for SOA RNAME of xxxxx.nl (root.xxxxx.nl) using root@xxxxx.nl.

Alle andere tests zijn geslaagd, bovenstaande is de enige error.

Kan iemand mij mischien de goede weg wijzen of wat advies geven? Ik zit namelijk helemaal vast en kan niets bedenken hoe dit op te lossen.

Alle hulp is zeer gewaardeerd!


--

Randy
20/07/10, 19:23
hostname van de server als domein toevoegen onder admin level en vervolgens je e-mail instellingen bij elkaar klikken. (Of /etc/aliases aanpassen via SSH)

Jurian
20/07/10, 19:46
Of simpeler: zorgen dat 't e-mailadres in 't SOA record een bestaand adres is. Gebruikelijk is hostmaster.jouwbedrijfsnaam.nl ; dan zorg je er daarna voor dat hostmaster@jouwbedrijfsnaam.nl bestaat en mail accepteert en 't probleem is opgelost. :)

wojo00
20/07/10, 23:02
Maar onder admin heb ik helemaal geen domeinen, ik gebruik de user level niet.

Wel heb ik als hostname: serv.domeinnaam.nl in de sectie 'administrator settings' onder de admin level.

Ik heb een user account aangemaakt in directadmin voor mijn domeinen, ik had begrepen dat dat goed was, is dat niet zo, heb ik het verkeerd gedaan?

Waar kan ik het SOA recordd vinden trouwens?

Bedankt voor de hulp zover!

wojo00
21/07/10, 06:12
Nou ben al een tijdje aan het worstelen met dit probleem. Alles blijkt actief, ik kan emails verzenden maar niet ontvangen.

Ik heb gekeken in de volgende 2 files:

1- serv.domein.nl.db
@ IN SOA ns1.domein.nl. hostmaster.serv.domein.nl.

2- domein.nl.db
@ IN SOA ns1.domein.nl. root.domein.nl.

Dit staat toch netjes zo? :surrender:

vDong
21/07/10, 08:23
Nou ben al een tijdje aan het worstelen met dit probleem. Alles blijkt actief, ik kan emails verzenden maar niet ontvangen.

Ik heb gekeken in de volgende 2 files:

1- serv.domein.nl.db
@ IN SOA ns1.domein.nl. hostmaster.serv.domein.nl.

2- domein.nl.db
@ IN SOA ns1.domein.nl. root.domein.nl.

Dit staat toch netjes zo? :surrender:

Bestaat zowel hostmaster@serv.domein.nl en root@domein.nl als emailadres en accepteer je daar email op?

wojo00
21/07/10, 16:09
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee hoe ik dit kan controleren. Ik heb deze adressen niet aangemaakt in directadmin, ik heb zelf alleen info@ en dat soort gemaakt.

Hoe kan ik zien of hostmaster@serv.domein.nl en root@domein.nl wel bestaan en of ze mail accepteren?

hrodenburg
21/07/10, 16:23
stuur er gewoon zelf een mailtje heen?

wojo00
21/07/10, 16:43
This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

hostmaster@serv.domein.nl
Unrouteable address

====

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

root@domein.nl

====

Wat mij opvalt is dat in de header van beide emails staat:

From: "Mail Delivery System" <Mailer-Daemon@serv.domein.nl>

Moet dat niet zijn: Mailer-Daemon@domein.nl ?

Geert-Jan
21/07/10, 17:03
Hoe kan ik zien of root@domein.nl wel bestaan en of ze mail accepteren?

Wil je dat wel, op dat adres?
Verder eerst eens beginnen met de basis instellingen, dan de rest....


hostname van de server als domein toevoegen onder admin level en vervolgens je e-mail instellingen bij elkaar klikken. (Of /etc/aliases aanpassen via SSH)

Dit kan ik je (ook) van harte aanbevelen. Behalve voor de mail kan je in de /public_html bijvoorbeeld leuke scriptje's kwijt (achter een private dir) welke je dan niet open en bloot in de /var/www/html/ hoeft te plaatsen.

Verder wordt het voor ons gissen en gokken zonder juiste domeinnaam, dan zijn we veel vlugger.

Wat geeft je leverancier voor support?