PDA

Bekijk Volledige Versie : Installatron



EK-Media
20/07/10, 10:29
Beste,
Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen waren met installatron positieve/negatieve ervaringen allemaal welkom,

Maken veel klanten van jullie gebruik van de software of valt dit erg tegen?

Zijn er nog andere goede alternatieven voor het zelfde doel als installatron ? zoja wat zijn daar de ervaringen mee ?


Ik ben benieuwd.

Bart L
20/07/10, 10:51
Installatron wordt op onze x.xxx gebruikers een enkele keer gebruikt, we promoten het zelf ook niet echt.

Yourwebhoster
20/07/10, 10:53
Een alternatief is softaculous, klanten maken hier redelijk wat gebruik van en het is handig om bepaalde systemen snel even uit te testen.

ichosting
20/07/10, 10:54
Wat Daniel zegt: Softaculous. Daar hebben wij recentelijk ook naar gekeken en ziet er goed uit en is ook goedkoper. Installatron is overigens ook niet slecht hoor.

Yourwebhoster
20/07/10, 10:58
Daar hebben wij recentelijk ook naar gekeken en ziet er goed uit en is ook goedkoper. Installatron is overigens ook niet slecht hoor.

De voornaamste reden om Softaculous te gebruiken ipv installatron is omdat het veel meer systemen ondersteunt. Goedkoper is het ook, hoewel dit niet de doorslaggevende reden is geweest;)

systemdeveloper
20/07/10, 10:59
Wij hebben installatron en softaculous op een aantal shared bakken maar beide was imho een waste of time... die paar die een pakketje ervan gebruiken zijn zelfs te beroerd om het nu en dan eens te updaten zodat ik daar zelf nog eens achter aan kan rennen :)

ichosting
20/07/10, 11:03
Wij hebben installatron en softaculous op een aantal shared bakken maar beide was imho een waste of time... die paar die een pakketje ervan gebruiken zijn zelfs te beroerd om het nu en dan eens te updaten zodat ik daar zelf nog eens achter aan kan rennen :)

Je krijgt iig wel melding dat er updates zijn. Als ze het zelf installeren weet je niet wat ze gebruiken en maakt het alleen maar lastiger ;)

t.bloo
20/07/10, 11:10
Het ligt blijkbaar maar aan je doelgroep. Denk dat hier circa 30% van de shared hosting klanten er gebruik van maakt.

Geert-Jan
20/07/10, 16:02
Ik durf geen % te noemen, maar hier was het zo weinig dat het er uit is gegooid.
Er is ook bijna geen vraag naar....

EK-Media
20/07/10, 16:31
Vinden jullie het nou echt een must om te hebben als webhoster ?

Yourwebhoster
20/07/10, 16:33
Vinden jullie het nou echt een must om te hebben als webhoster ?

Voor de marketing: ja. Voor eigen gebruik/testen wat een applicatie inhoud: ook ja (is uiteraard geen doorslaggevende reden).

Als je meer in de budget hosting bezig bent is het volgens mij aantrekkelijker dan als je in de hogere tarieven zit.

Het kost trouwens maar een paar dollar, het is een leuke extra voor eigenlijk geen geld.

EK-Media
20/07/10, 16:49
Voor de marketing: ja. Voor eigen gebruik/testen wat een applicatie inhoud: ook ja (is uiteraard geen doorslaggevende reden).

Als je meer in de budget hosting bezig bent is het volgens mij aantrekkelijker dan als je in de hogere tarieven zit.

Het kost trouwens maar een paar dollar, het is een leuke extra voor eigenlijk geen geld.


Voor het geld hoef je het inderdaad niet te doen, wij zitten met onze onderneming vooral in de low budget hosting, en zie dat bepaalde concurenten het wel aanbieden, maar vroeg mij eigenlijk echt af of mensen dit nou echt nodig achten op de servers, misschien dat ik dan toch 1 server met deze software ga uitrusten.

huizinga
06/10/10, 02:06
Wij hebben het op onze sharedhosting servers staan. Werkt prima.. maar wordt niet super veel gebruikt..

Ik denk dat wij het vaker gebruiken dan de meeste klanten. Wij bieden ook vaak een gratis basisinstallatie aan bij nieuwe klanten, wat hierdoor voor ons amper tijd kost waardoor dit mogelijk is..

Voordeel van de update meldingen is wel dat als een pakket problemen geeft doordat het verouderd is je iig de klant kunt wijzen op het feit dat ze het ook zelf hadden kunnen voorkomen..

Herbert
06/10/10, 07:31
Ik heb al jaren een lifetime licentie voor installatron.
Het gebruik ligt op ongeveer 5%
Het nadeel is dat het gebruikt wordt door users die zelf vaak niets kunnen omdat het zo makkelijk is, ze weten dan ook niet dat ze af en toe moeten updaten.
Voor de rest werkt het prima.