PDA

Bekijk Volledige Versie : thin client over internet



servicenet
20/07/10, 08:42
Ik ben aan het testen met thin clients. De thin client maakt connectie over internet naar een TS server. Dit werkt allemaal goed alleen internet browsen en met name filmpjes kijken is niet te doen. Langzame scherm opbouw etc.

Iemand een idee of oplossing hiervoor.

Ik gebruik een HP thin client.

Bart L
20/07/10, 08:52
RDP lijkt me ook niet bedoeld om films mee te kijken.. Met de nieuwe RDP in combinatie met flash gaat het al een stukje beter, maar dan nog is het niet 100%.

Daarnaast rekening gehouden dat je dit soort dingen alleen via SPLA mag aanbieden?

gjtje
20/07/10, 10:05
Een beetje filmpje trekt via TS 20/30Mbit bij 16bit kleuren, dus dat het niet vloeiend loopt kan wel kloppen.
2008 R2 kan bepaalde filmpjes lokaal afspelen via media player, dan heb je dus de "normale" stream als download, echter moeten zowel film als client aan een aantal eisen voldoen voordat dit werkt (en thinclients vinden video sowieso niet leuk).

Dus wat je er aan kan doen is dichtzetten in de proxyserver/firewall en gebruikers vertellen het lokaal te doen. ;)

easy2host
22/07/10, 15:20
Je hebt wel het pc-over-ip maar dat wordt volgens mij niet ondersteund door TS.

orbitdiensten
09/08/10, 21:56
Hoi ServiceNet,

De nieuwe RDP in Server 2008 R2 (en de beta sp1 met RemoteFX) is al een stuk beter, daarnaast merk ik zelf dat de ThinClients met een Windows OS beter presteren als de Linux varrianten met Rdesktop.

Bart L: Het SPLA verhaal doet er momenteel niet toe volgens mij, het gaat nu puur om het rdp en filmpjes streamen verhaal.