PDA

Bekijk Volledige Versie : Merkinbreuk??



stk
17/07/10, 22:48
Hoi,

Ik heb de volgende domeinnaam eredivisieclubs[dot]nl, nu heb ik van eredivisie een reactie gekregen dat het niet toegestaan is gebruik te maken van club logo’s , spelersportretten, etc. Daarvoor dient een licentie overeenkomst te worden gesloten met de Eredivisie of met de afzonderlijke club.

Weet iemand in hoeverre dit juridisch te verbieden is, ik zie namelijk veel sites met clublogo's, spelersportretten etc.
Of zou het in de naam eredivisieclubs zitten??
Wat zou ik anders met deze domeinnaam kunnen.

Ik zie jullie reacties/zienswijze graag tegemoet..

Mvgr,

GMik

swedendedicated
17/07/10, 22:53
Juridisch gezien mag het niet, in de praktijk wordt het gedoogd omdat het simpelweg reclame is voor het bedrijf.

Ze doen moeilijk omdat eredivisie in het domein voorkomt en misschien omdat ze denken dat er een commercieel doel achter de website staat.

Pur
18/07/10, 11:41
Juridisch gezien mag het niet, in de praktijk wordt het gedoogd omdat het simpelweg reclame is voor het bedrijf.

Ze doen moeilijk omdat eredivisie in het domein voorkomt en misschien omdat ze denken dat er een commercieel doel achter de website staat.

Ik denk dat club (oftewel) fan sites eerder gedoogd worden in het gebruik van het club logo dan een zo op het oog commerciële site die geld wil verdienen aan content / informatie en dan wil de Eredivisie CV natuurlijk gewoon mee profiteren.