PDA

Bekijk Volledige Versie : Europees Consumenten Centrum (ECC)



rensariens
15/07/10, 11:33
Jullie ooit te maken gehad met het ECC? Hier voor de tweede maal een wanbetaler die contact zoekt met deze tent. Eerste keer beviel me de houding helemaal niet en heb ik ze direct afgepoeierd, zojuist een 2e geval gehad. Ben benieuwd of ze deze keer een neutrale houding innemen of dat er weer alleen naar de consument gekeken wordt. Ben bang dat dit weer zo'n linkse tent is waar men de opdracht heeft de consument te helpen onder z'n betaling uit te komen, ook al heeft de persoon in kwestie geen poot om op te staan.

ICTRecht
15/07/10, 21:16
Het is een door de overheid ingestelde club (http://www.consuwijzer.nl/Over_ons/Samenwerking/Europees_Consumenten_Centrum_ECC) die de consument een steuntje in de rug moet geven. Formeel hebben ze geen bevoegdheden, en ze procederen ook niet. Maar ze kennen de wet wel en weten ook hoe die wordt toegepast.

Of ze linkse rakkers zijn die wanbetalende profiteurs in bescherming nemen tegen hardwerkende ondernemers, dan wel beschermers van arme burgers die vertrappeld worden door gewetenloze ondernemers, kan ik niet beoordelen.

rensariens
15/07/10, 21:24
Het is een door de overheid ingestelde club (http://www.consuwijzer.nl/Over_ons/Samenwerking/Europees_Consumenten_Centrum_ECC) die de consument een steuntje in de rug moet geven. Formeel hebben ze geen bevoegdheden, en ze procederen ook niet. Maar ze kennen de wet wel en weten ook hoe die wordt toegepast.



Eerste deel is mij bekend. Laatste zin was in het eerste geval niet zo. Klant moest gewoon betalen en ECC riep van alles en nog wat :)

ICTRecht
15/07/10, 21:52
Tsja, ik ken jouw situatie natuurlijk niet :) Maar de consumentklant kon geen enkel beroep doen op opschorting wegens wanprestatie, op dwaling of wat dan ook?

rensariens
16/07/10, 12:38
Tsja, ik ken jouw situatie natuurlijk niet :) Maar de consumentklant kon geen enkel beroep doen op opschorting wegens wanprestatie, op dwaling of wat dan ook?

Nee, het was echt zo een die gewoon alles doet om onder betaling uit te komen. Die herken ik inmiddels wel ;) Klant heeft overigens betaling voldaan na incasso-traject. Vond de houding van ECC alleen buitengewoon storend.