PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail sturen vanuit PHP wordt geblokkeerd



CZYK.
14/07/10, 18:36
Hallo,

sinds enige tijd hebben we een VPS bij FlexServers. Op een van onze websites proberen we nu via PHP Mailer (http://phpmailer.worxware.com) een contactformulier te maken. Op andere hostings werkt dit feilloos. Bij FlexServers wordt de mail geweigerd omdat de mailbox niet bestaat. Wanneer ik als geadresseerde een e-mail adres opgeef die op flexservers staat dan is er niets aan te hand.

De onderstaande melding krijg ik terug van PHP Mailer.
SMTP -> FROM SERVER:220 domein.flexvps.nl ESMTP
SMTP -> FROM SERVER: 250-domein.flexvps.nl 250-AUTH=LOGIN CRAM-MD5 PLAIN 250-AUTH LOGIN CRAM-MD5 PLAIN 250-STARTTLS 250-PIPELINING 250 8BITMIME
SMTP -> FROM SERVER:250 ok
SMTP -> FROM SERVER:550 sorry, no mailbox here by that name. (#5.7.17)
SMTP -> ERROR: RCPT not accepted from server: 550 sorry, no mailbox here by that name. (#5.7.17)
SMTP Error: The following recipients failed: a@b.nl

Als ik inlog via webmail dan kan ik probleemloos mailen.

Ik vermoed dat het met een instelling in Plesk (mail preferences of de firewall) te maken heeft.. Ik heb namelijk wel wat opties gezien waarmee je kunt voorkomen dan mensen middels een mail-script spam kunnen versturen. Echter maakt het geen verschil hoe ik die opties instel.

Kan iemand me op weg helpen?

Alvast hartelijk dank!

Freakingme
14/07/10, 19:24
Deze foutmelding komt van je smtp server. Hierop zou je dus een instelling moeten vinden...

Ahmed
14/07/10, 19:36
Ik neem aan windows VPS? Met MailEnable?

In MailEnable is waarschijnlijk ingesteld dat er geauthenticeerd moet worden (en terecht!)

Dus dien je op de websites via phpmailer ook via SMTP te versturen met een geldig emailaccount, gebruikersnaam en wachtwoord.

Het is niet aan te raden om de smtp vrij te geven; binnen no time worden er duizenden mails via je server verstuurd.

rpr
15/07/10, 11:41
Ik neem aan windows VPS? Met MailEnable?

In MailEnable is waarschijnlijk ingesteld dat er geauthenticeerd moet worden (en terecht!)

Dus dien je op de websites via phpmailer ook via SMTP te versturen met een geldig emailaccount, gebruikersnaam en wachtwoord.

Het is niet aan te raden om de smtp vrij te geven; binnen no time worden er duizenden mails via je server verstuurd.

Niet noodzakelijk. Je kan instellen welke ip's dit mogen en welke niet.

CZYK.
15/07/10, 11:51
Ik gebruik inderdaad ook de ingebouwde SMTP autheticatie van PHP Mailer. Als ik de gebruikersnaam en/of wachtwoord verkeerd in vul dat geeft ie ook netjes aan dat de gegevens niet kloppen. Dus dat stukje gaat nog goed.

Op plesk in de mail preferences heb ik "relay" gezet op SMTP athenticatie.

ju5t
15/07/10, 12:45
Hoe zijn je domeinnamen verdeeld over de server(s)? Als je 2 domeinnamen op de ene server hebt, en de e-mail voor een van deze domeinnamen staat op een andere server, kan het nog wel eens mis gaan. Een voorbeeldje.

Server 1:
Domein A, Domein B

Server 2:
Domein B

Als Domein A een e-mail stuurt naar Domein B, zal deze de e-mail proberen af te leveren op Server 2. Een externe server stuurt deze gewoon naar Server 2, mits de DNS instellingen juist staan.

Hoe je dit in Plesk kunt oplossen weet ik alleen niet. Wij maken geen gebruik van dit control panel, noch heb ik ervaring met Qmail of eventuele Windows varianten.

BDigitinternetdiensten
15/07/10, 16:21
Binnen PHP werkt de functie mail sowieso met of zonder smtp. Als je hem zonder headers/ of met natuurlijk gebruikt. Kan het niet liggen aan je PHP Mailer?

CZYK.
15/07/10, 16:30
Binnen PHP werkt de functie mail sowieso met of zonder smtp. Als je hem zonder headers/ of met natuurlijk gebruikt. Kan het niet liggen aan je PHP Mailer?

Kleine kans.. De mail() functie werkt op deze host namelijk ook niet. Vermoedelijk omdat de uitgaande mail persé via een SMTP athenticatie naar buiten moet. PHP Mailer werkt wel gewoon wanneer ik voor de geadresseerde een mailbox invult die op dezelfde host staat. Dus ik mag aannemen dat het niet aan PHP Mailer ligt..

De server wordt op dit moment opnieuw geherinstalleerd. Hopelijk lost dat iets op. Ik hou jullie op de hoogte!