PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhosting overname



Thrillseekah
09/07/10, 10:34
Beste WHTers,

Ik zit nu in het traject een hosting bedrijf over te nemen.

Wat zijn mijn verplichtingen naar klanten toe? Ik zal uiteraard een brief aan de huidige klanten doen mbt de overname. Hierbij zal er ook geen kosten verhoging doorgevoerd worden aangezien we ons goed kunnen vinden in de huidige kosten/inkomsten van het over te nemen bedrijf. Uiteraard word de klant in de brief vrij gelaten om een alternatief te zoeken indien gewenst.

Maar zijn er andere dingen die ik naar deze klanten moet aanbieden?

bedankt alvast.

t.bloo
09/07/10, 10:54
Neem je het bedrijf als juridische eenheid over, of alleen de klanten? In het eerste geval hoef je niets te doen, in het tweede geval mogen ze opzeggen. Ze hebben namelijk een overeenkomst met dat andere bedrijf. Een eenmanszaak kun je niet overnemen bijvoorbeeld, dus dan neem je alleen klanten over.

YolkNet
09/07/10, 11:17
Het lijkt me netjes als het huidige bedrijf de klanten per brief inlicht over de aankomende verandering.
Als de overname rond is zou ik ook nog een brief sturen om de klanten welkom te heten en te informeren wat de gevolgen voor ze zijn.

Thrillseekah
09/07/10, 12:55
Bedankt voor de input het is inderdaad een overname van klanten. Van een eenmanszaak.
Ik zal met de huidige beheerder overleggen om nog een brief uit te doen naar de klanten.

Spyder01
09/07/10, 13:43
De huidige eigenaar een brief laten schrijven. Keus voor de huidige klanten: opstappen (kosteloos) of akkoord gaan met een contract / nieuwe voorwaarden van de nieuwe eigenaar.

EK-Media
11/07/10, 11:30
Mijn advies is deze brief zowel via email als via post te versturen, een eerste indruk kan je maar één keer maken, en mijn ervaring is dat er op deze manier uit "waardering" meer klanten overkomen dan de brief enkel en alleen per mail te versturen.

brinkie
15/07/10, 10:37
Beste WHTers,
Uiteraard word de klant in de brief vrij gelaten om een alternatief te zoeken indien gewenst.


Natuurlijk heeft een klant die vrijheid maar ik zou ze in de betreffende brief die mededeling (met als bijlage een nieuw contract natuurlijk :)) niet eens expliciet doen. Je kon ze eens op gedachten brengen...

Verder zou ik persoonlijk contractueel vastleggen dat er alléén betaald wordt voor klanten die daadwerkelijk een (nieuw) contract met je aangaan, maar dat terzijde.

Magus
15/07/10, 12:14
je zult ze ook moeten wijzen op je voorwaarden, en deze aan hen ter beschikking moeten stellen.

ICTRecht
15/07/10, 20:17
Lees even de voorwaarden van het bedrijf dat je overneemt. Je moet namelijk de procedure volgen die *daar* staat over contractsovername. Als daar opgeschreven is dat je de klant schriftelijk moet informeren, dan moet er dus een stuk papier de deur uit. Staat er dat je de klant dan mag opzeggen, dan moet je dat in dat stuk papier erbij zetten.