PDA

Bekijk Volledige Versie : PuTTy protocol handler



Smart-Guyz
08/07/10, 12:17
Beste WTH'ers,

Ik denk dat jullie allemaal wel PuTTy gebruiken om in te loggen op jullie servers indien deze uiteraard met linux is voorzien.
Wij doen dit zelf in ieder geval wel. Als "programmeur" wordt je af en toe een beetje lui denk ik.
Daarom werd ik zelf op het laatst helemaal gek van het telkens maar weer inkloppen van de gegevens.
Nu weet ik dat je sessions kan saven, maar dat was nog niet helemaal mijn oplossing.
Vandaar dat ik maar eens aan de gang ben gegaan om een nieuw protocol onder Windows te lanceren.
Dit is geluk en na een tijdje testen wou ik het ook graag met jullie delen.

Het programmaatje werkt vrij simpel. Je opent het programma en activeert het PuTTy protocol, vervolgens download het programma putty en een putty handler en zet deze in de root van de C:\.
Vervolgens maakt het programma enkele wijzigingen in het register van je PC.
Nadat dit gebeurd is kan je het programma afsluiten en is het putty:// in heel Windows te gebruiken.
Bijv. in "Uitvoeren", maar ook als link in elke browser met een <a href=

Syntax with password:
- putty://username,password,hostname

Syntaxt without password:
- putty://username,none,hostname

Ik heb zelf een pasword protected html file aangmaakt en hier staan al mijn links in naar onze servers.

Het programma is te downloaden via http://www.sourcexs.nl/files/publish.htm

Nu snap ik dat er ook mensen zijn die dit niet helemaal vertrouwen, maar ik kan je mijn woord geven dat er geen data wordt onderschept, doorgestuurd of wat dan ook. De handler zet alleen de URL om naar syntax's voor putty, meer niet. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je wachtwoorden of usernames zomaar onderschept kunnen worden of door worden gestuurd.

Het is een BETA versie, dus fouten gelieve te melden!

pierce
08/07/10, 12:30
Ik zie niet direct het nut ervan in, aangezien er al zoveel andere oplossingen zijn.
Zo gebruik ik Visionapp Remote desktop om verbinding met een rdp/ssh/citrix/vnc/telnet etc. server te maken. Eenmalig inkloppen van je verbindingen, even aanklikken en aanmelden gaat verder vanzelf.

blaaat
08/07/10, 12:32
geen putty gebruiker, maar putty ondersteund toch ook gewoon public keys?

Smart-Guyz
08/07/10, 12:36
Ik zie niet direct het nut ervan in, aangezien er al zoveel andere oplossingen zijn.
Zo gebruik ik Visionapp Remote desktop om verbinding met een rdp/ssh/citrix/vnc/telnet etc. server te maken. Eenmalig inkloppen van je verbindingen, even aanklikken en aanmelden gaat verder vanzelf.
Klopt, het was ook meer bedoeld voor mijzelf en mijn collega's.
Maar ik dacht laat ik hem eens delen hier, wie weet heeft iemand er iets aan.

Smart-Guyz
08/07/10, 12:38
geen putty gebruiker, maar putty ondersteund toch ook gewoon public keys?
Ja hoor en voor vertrouwde omgevingen is dit ook niet heel nuttig.
Maar we kregen bijv. remote hands binnen, waar de gebruiker (indien het software matig is) username en wachtwoord mee sturen zodat we er naar konden kijken.
Deze zet ik nu netjes in een url en met 1 druk ben ik ingelogd om de server.

dennis0162
08/07/10, 13:48
Syntaxt without password:
- putty://username,none,hostname

En als mijn password nou none is?

t.bloo
08/07/10, 13:58
dan neem ik zodadelijk je bedrijf over :drunk:

Smart-Guyz
08/07/10, 14:13
Syntaxt without password:
- putty://username,none,hostname

En als mijn password nou none is?
Meen je dat serieus? :drunk: Dan raad ik je aan een andere baan te zoeken :nono:

daveww
08/07/10, 14:43
Wij maken met trots gebruik van mRemote (www.mremote.org (http://www.mremote.org)) die alle logingegevens opslaat in SQL database, zodat meerdere collega's in 1x alle juiste gegevens hebben.

SebastiaanStok
08/07/10, 21:18
"Ja hoor en voor vertrouwde omgevingen is dit ook niet heel nuttig."
Private key en een password (hoeft niet al te moeilijk te zijn) :) persoonlijk doe ik liever wat extra dingen dat ik de garantie heb dat het veilig is dan dat ik voor de makkelijke weg kies..

Wynand
08/07/10, 21:47
+1 voor mRemote, alleen heeft dat ding wel is de irritante neiging ineens een wachtwoord te gaan vragen zonder enige aanleiding... Altijd een backupje van die folder maken.

Randy
08/07/10, 22:29
Wachtwoorden gebruiken is evil, zeker wanneer je ze in je browserhistory achter laat(!).
Gebruik op z'n minst SSH-keys (Pageant voor authenticatie onder Windows).

verder is een standaard opmaak wel makkelijk, dus protocol://user:pass@host.

pid
11/07/10, 14:26
Beste WTH'ers,

Ik denk dat jullie allemaal wel PuTTy gebruiken om in te loggen op jullie servers indien deze uiteraard met linux is voorzien.

Nu snap ik dat er ook mensen zijn die dit niet helemaal vertrouwen, maar ik kan je mijn woord geven dat er geen data wordt onderschept, doorgestuurd of wat dan ook. De handler zet alleen de URL om naar syntax's voor putty, meer niet. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je wachtwoorden of usernames zomaar onderschept kunnen worden of door worden gestuurd.


Kan zeker handig zijn dit tooltje...!

Maar waarom maak je de sourcecode niet beschikbaar, dan kan iedereen zien wat er gebeurd, en wellicht bugs helpen oplossen...

Smart-Guyz
12/07/10, 13:34
Kan zeker handig zijn dit tooltje...!

Maar waarom maak je de sourcecode niet beschikbaar, dan kan iedereen zien wat er gebeurd, en wellicht bugs helpen oplossen...

Zal binnenkort de source ff uploaden, goed punt :thumbup: