PDA

Bekijk Volledige Versie : dringende support klus voor fedora server



Anoniem
06/07/10, 12:00
Hallo,

Omdat mijn provider bij drukte vaak onbereikbaar is, ik dan vaak wel zelf bij de server kan, maar onvoldoende kennis heb, zoek ik een linux (fedora) support engineer die me tegen uurtarief in noodgevallen kan helpen met m'n server.

Momenteel draait de server op zich prima, alleen geeft http een foutmelding, waarschijnlijk vanwege een foutieve mysql update. Da's best een vervelende storing want alle websites zijn nu onbereikbaar. Na ruim twee uur heb ik eindelijk m'n provider kunnen bereiken, en die geeft aan dat ze met duizenden servers te maken hebben. Echter de storing duurt al vier uur en dat is mij te lang, al was het maar omdat ikzelf ook door mijn eigen klanten wordt gebeld. Het huidige probleem wordt volgens de provider snel opgelost, maar da's dus nog even afwachten.

Ik zoek iemand die me in dit soort gevallen telefonisch kan helpen om de server weer up te krijgen. Mijn telefoonnummer staat in mijn profiel. Je kunt me ook jouw gegevens PM'en, dan zet ik je op mijn noodnummer lijst.

Bij voorbaat dank.

Yourwebhoster
06/07/10, 12:17
Ter duidelijkheid: Je bent anoniem hier, waardoor je profiel niet gezien kan worden en je geen PM gestuurd kan worden.

Kan een modje dit topic naar het goede forum verplaatsen?

dennis0162
06/07/10, 12:18
Wij kunnen jou profiel niet zien.
Iedereen in aanbieding gezocht is "Anoniem".

xaban
06/07/10, 12:19
Ik doe dit soort klusjes dagelijks, gezien wij jou niet kunnen benaderen, kan jij mij een PM verzenden.

Anoniem
06/07/10, 13:11
hmmm... daar had ik geen rekening mee gehouden. Ik ben het dus geweest die deze post heeft geplaatst (hopelijk zien jullie me nu niet als anoniem).

Ter nadere informatie: ik heb een dedicated managed server met volledige SLA. Echter op het moment dat meerdere servers problemen hebben, dan wordt mijn hostingprovider overstroomd met telefoontjes en kom ik er niet tussendoor, of ben ik slechts eentje van velen. Soms kan ik dan wel bij m'n server, maar mis ik net dat beetje kennis om het zelf op te lossen. Ik ben dus op zoek naar nummers van mensen die ik in noodgevallen tegen uurtarief kan bellen.

Bedankt voor de reacties!

Geert-Jan
06/07/10, 13:17
Heb je achter fedora nog een CP draaien?
Wat voor responsie tijd wil je in de toekomst?

Is het huidige probleem al getackeld? Anders laat maar weten...

Anoniem
06/07/10, 13:50
Update: zojuist merkte ik dat de websites weer up en running zijn. In dit specifieke geval duurde de storing zo'n 6 uur en dat is mij te lang, te meer ik het idee heb dat ik met de juiste kennis/support het probleem binnen een uur had kunnen verhelpen.

In dit geval bleek de nachtelijke mysql update fout gegaan te zijn waardoor libraries ontbraken en de boel niet meer werkte. Ik kon al die tijd wel bij mijn server (naast telnet kan ik er ook met een ingebouwde remote access kaart bij) en dat maakte het gebrek aan kennis een beetje frustrerend. Nu heeft de provider de foutieve update hersteld, maar duurde het erg lang voordat mijn server aan de beurt was. Omdat op deze server ook websites van klanten draaien houd ik de overlast graag minimaal.

Graag ontvang ik dan ook per PM telefoonnummers van support engineers die in noodgevallen mij tegen uurtarief kunnen helpen.

Edit: Helaas kan ik de titel van dit topic niet meer wijzigen. Momenteel is de supportbehoefte niet meer dringend.

daveww
06/07/10, 14:53
Ik zou zowieso niet automatisch updates inschakelen als je zelf geen kennis van beheer hebt.

Dan krijg je deze problemen, als je dus automatisch updates uit stond had je dit niet gehad. Het is voldoende dat iemand af-en-toe voor je de server nakijkt en indien nodig update lijkt me.

Anoniem
06/07/10, 15:04
Tja, omdat ikzelf niet alle kennis heb, heb ik dus een fully managed dedicated server genomen, met de beste SLA die mogelijk is. De server heeft Direct Admin als controlepaneel waarmee ik de meeste dingen voor mij en m'n klanten zelf kan. Voor uitzonderlijke gevallen heb ik root toegang, de mogelijkheid om de server te rebooten, services te herstarten, in logfiles te kijken, etc., maar heb (nog) niet genoeg kennis om zoiets als dit update probleem zelf te fixen.

Mijn provider heeft wel de kennis en gebruikt automatische updates. Echter, als daar iets fout gaat zijn ze met meerdere mensen bezig om het weer op te lossen en daardoor telefonisch slecht te bereiken. Daarnaast is in dergelijke gevallen mijn server eentje van velen en is het dus maar afwachten. Als ik er dan zelf wel gewoon bij kan, lijkt het me wel prettig als ik (met de nodige support) snel het probleem kan oplossen.

dreamhost_nl
07/07/10, 20:42
Voor een Fully Managed server met de beste SLA hoor je niet achter in de rij aan te moeten sluiten bij problemen. Wellicht een idee om de afgesloten SLA eens na te zien of deze wel voldoende is voor jou èn of deze kan worden gehaald door je provider.

vDong
07/07/10, 22:28
Ik kan me zo slecht voorstellen dat een kundige provider automatische updates zomaar aanzet zonder dat de updates eerst worden getest.

Anoniem
07/07/10, 23:53
Ik weet er nog niet het fijne van, maar ik krijg het idee dat het een combinatie was van een aantal onderdelen die samen niet goed werkten. Ik gok dat het een automatische DA update was waarbij een verkeerde MySQL library meekwam of de juiste ontbrak. Misschien hebben ze deze update wel op 1 soort server uitgetest en daarna de hele zooi geupdate en bleek de configuratie toch afwijkend. Naar verluid trad het probleem op bij oudere servers.

Ik zag bij de laatst uitgevoerde commando's wel een update die handmatig was gedaan, maar dat leek een fixpoging die blijkbaar niet afdoende was. De provider heeft die ochtend met meerdere mensen aan de oplossing gewerkt, maar ik begreep dat iedere server handmatig moest worden hersteld. Omdat ze blijkbaar nogal wat servers met hetzelfde probleem hadden duurde het nogal lang voordat mijn server aan de beurt was.

In m'n SLA wordt wel een uptime genoemd (een percentage), maar geen maximum duur.
Naar aanleiding van dit topic hebben genoeg partijen gereageerd die ik voor support kan bellen als ik weer zoiets heb. Voor de lange termijn moet ik misschien (in overleg met m'n klanten) kijken naar een meer redundante/gedistribueerde oplossing cq. uitwijkmogelijkheid. Daar zal nog wel wat onderzoek naar mogelijkheden en kosten bij komen kijken.

Bij deze wil ik iedereen nog eens hartelijk danken voor hun reacties.

systemdeveloper
08/07/10, 00:12
Klinkt een beetje als een 'Fooly managed server' :)

Vraag als klant zijnde toch eens precies wat managed is bij een hoster en in hoeverre dat dit van invloed is op je business. Dan wordt ook direct duidelijk waarom de ene hoster 300 euro per maand rekent en de andere 40 voor dezelfde terminologie.

Als hoster kun je unattended updates (zoals DA crons) gewoon niet verkopen. Dan heb je echt geen snars begrepen van het concept 'managed'.