PDA

Bekijk Volledige Versie : Centova vs. Cast Control



fvoskuyl
05/07/10, 21:43
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Wel al veel leesvoer vandaan gehaald.

ik heb een vraag m.b.t. Streamhosting (shoutcast).

Momenteel maak ik gebruik van een dedi. server met daarop SMI als shoutcast control panel. Werkt aardig maar heeft een aantal nadelen.

Zodra Apache herstart door logrotatie (Linux) killed dat ding de pidfiles van shoutcast waardoor alle servers offline gaan.
Support van SMI 0 Komma 0. Het is gratis mij hoort U niet klagen.

Voordat ik dit panel gebruikte heb ik een tijdje Cast Control Lite gebruikt, maar deze vond ik ook wat onhebbelijkheden hebben.

Nu wil ik een volledige licence kopen van Cast Control of van Centova. Met deze laatste heb ik nog geen ervaring.

Omdat het hier toch om zo'n slordige € 200,- gaat, zou ik jullie advies graag eens lezen over beide pakketten. Welke moet het gaan worden...

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Randy
05/07/10, 23:32
Welke het gaat worden moet je zelf uitzoeken. Welke eisen heb je aan een product? Welk van de beiden producten komt het dichst in de buurt van hetgeen je wil?
Voor beiden is overigens een testlicentie verkrijgbaar, danwel een licentie voor een maand.

Piwi-Web
05/07/10, 23:36
Hier vooral veel lof over centova. Prima panel waarmee je alles kan wat je lief is!
Vraag er een testlicentie voor aan en probeer het eens uit zou ik zeggen ;) (max 2 streams geloof ik)

fvoskuyl
06/07/10, 10:30
Inmiddels een test licentie aangevraagd van Centova.

Ik neem aan dat ik die in een supmap /centova/ kan laten draaien op het zelfde domein als waar ik nu SMI draai?

ichosting
06/07/10, 10:37
Centova is een zeer goed paneel. Erg uitgebreid en wordt ijverig aan door ontwikkeld.

Je kunt dit installeren waar je zelf wilt. Dit staat wel in de KB vermeld.

fvoskuyl
06/07/10, 13:13
Centova is een zeer goed paneel. Erg uitgebreid en wordt ijverig aan door ontwikkeld.

Je kunt dit installeren waar je zelf wilt. Dit staat wel in de KB vermeld.

Dat begrijp ik, maar het gaat er even om of de streams die via SMI lopen hier geen hinder door ondervinden. Uiteraard ga ik op andere poorten testen.

Overigens heb ik nog geen download link o.i.d. van ze ontvangen. Nog maar even afwachten.

fvoskuyl
11/07/10, 15:49
Inmiddels heb ik een paar dagen met de DEMO gespeeld en ben zeer onder de indruk. Prettiger dan CastControl.

Dit heeft me doen besluiten een "Owned" licence aan te vragen zodat alles over gezet kan worden.

Enig nadeel dat ik tot nu toe heb ondervonden is het statistieken gedeelte. Dit wordt nu iedere 12 uur verwerkt. Dit zou ik liever sneller willen maar heb nog niet ontdekt of dit ook kan.