PDA

Bekijk Volledige Versie : €99 dedicated?



RobbertC
09/02/03, 20:42
Internationaal al een gigantisch succes, met providers zoals Rackshack en Nocster. Maar hoe zit het in Nederland? Welke providers bieden er eigenlijk servers aan voor 99/100 euro per maand?

Ik snap dat hosting in Nederland eenmaal duurder is, maar ik ben toch wel benieuwd hoe laag ze in Nederland gaan.

thomas
09/02/03, 20:54
Origineel geplaatst door RobbertC
Internationaal al een gigantisch succes, met providers zoals Rackshack en Nocster. Maar hoe zit het in Nederland? Welke providers bieden er eigenlijk servers aan voor 99/100 euro per maand?

Ik snap dat hosting in Nederland eenmaal duurder is, maar ik ben toch wel benieuwd hoe laag ze in Nederland gaan.

Wij hebben dit 2 (december, januari) maanden gedaan als promo en als je wilt doe ik hem weer wat maandjes extra. Onze spec waren:
- Supermicro 5012BEB
- Intel PIV Celeron 1,7Ghz
- 512mb ram
- 60gig hd
- 10gig datatraffic
- 8 ip's
Voor 100euro de maand

RobbertC
09/02/03, 20:55
Ik heb geen server nodig ofzo, ik doe alleen een klein onderzoekje :)

thomas
09/02/03, 21:03
Ik bedoelde het zo: als er hier mensen genoeg zijn met intresse wil ik deze promo gerust weer voor 2 maanden verder zetten, het sucses in de nieuwjaarsperiode met deze aanbieding was zeker geslaagt.

superior-is
09/02/03, 21:05
Robbert vergeet nog erbij te zeggen dat bedrijven zoals Rackshack/Nocster et all er ook iets van 300+ GB dataverkeer/maand erbij gooien voor die 99 dollar/maand.

WebBizz
09/02/03, 21:20
En dat zal in NL niet voorkomen gezien de dataverkeer tarieven hier...

con-net
09/02/03, 21:36
Ik had geloof ik laatst ergens op een site gezien dat je een reseller ook gratis kon krijgen maar dan ging alles nog wel via dat bedrijf zelf.
Dus je verdient er niks aan.

Als ik wil beginnen met een hosting bsite is het dan handig om eerst met zoiets kleins te beginnen?

con-net
09/02/03, 21:37
Origineel geplaatst door Kenshin
Ik had geloof ik laatst ergens op een site gezien dat je een reseller ook gratis kon krijgen maar dan ging alles nog wel via dat bedrijf zelf.
Dus je verdient er niks aan.

Als ik wil beginnen met een hosting bsite is het dan handig om eerst met zoiets kleins te beginnen?

Oops dit was deticated. sorry...

DennisP
10/02/03, 22:43
Ik heb eens zitten rekenen zonder winst dan wel :)

Laten we zeggen we doen het zoals rackshack. Gewoon dus normale midi towers met ide hd erin en een slappe config in principe.

We gaan er dan wel van uit dat we inplaats van slechte verbindingen achterwege laten en dus op een fijn netwerk komen te staan in een opzich profi ruimte.

En dus in het achterhoofd houdend dat ik toevallig zo een netwerkje heb liggen en dus ook de prijzen weet en de achterliggende info weet (voor zover dat kan haha.)

We zouden 250 euro per m2 betalen inclusief dual feed stroom. We zetten er een open rack neer van de ikea a 100 euro. (doen ze bij rackshack ook waarom wij dan ook niet.)

We willen omdat het netwerk beter is geen 400 gb maar 320 per server.

Dus we kopen een:

celeron 1.3 ghz
60 gb hd
512 mb rammetje
netwerkkaartje en benodigdheden.
Directe inkoop 650 euro B spullen perfect voor een linuxje.

We kopen een mbit laten we het netjes houden en deze op 75E zetten. Niet gaan zeggen dat dit niet kan, het kan dus wel. Dit omdat er al heel veel klanten staan.

320 gigabyte == 1 mbit over een maandgemiddelde.
die 650/12 = 55E voor 1 jarig contract per maand.

75 + 55 + ( 250 / 20 / 12 = 1,04) + (100 / 20 / 12 = 0,41) = 131,45

Die 20 tussenhaakjes sommen is de kast en het stroom delen door 20 servers die we er in zetten.

Nu gaan we ervan uit dat we amsix verkeer apart berekend krijgen, dit vanwege amsix verkeer el cheapo is. Nu gaan we er ook vanuit dat we in nederland zitten en nederlands praten dus veel nederlandse servers zullen verkopen. Om toch safe te spelen kopen we amsix traffic in voor laten we zeggen 25E op dat netwerk, als we daarvan gebruik kunnen maken met speciale routeringen en afspraken met ons groeiplan. Dus wat doen. We pakken 25 procent van de totaal prijs die delen we door 3 dat is ons traffic transit, dus safe zat, we pakken die 25 euro delen we ook door 4 en pakken daar dus 1 van:

Dus 98,60E + 6,25 Amsix traffic is dus uitgerekend:

104,85 inkoop.

Nu is dus de vraag hoeveel winst wil je maken? Om te kunnen concureren? Of is dit al een prijs die in nederland menig provider ziek kan maken?

Maak het rond op 125 euro voor dit totaal geheel met een setup van 125 euro. En waarschijnlijk zul je er dan aardig wat verkopen. Of ze vertrouwen het dan niet, daarom heb je weer referenties nodig van andere die het geweldig vinden :) Dus sponsoren maar :)

My 2 cents :)

superior-is
10/02/03, 22:54
Ik denk dat jouw systeem wel iets goedkoper kan (ong. 125 euro), dus dan heb je je opstartkosten al terugverdiend (hoezee!). We vergeten echter nog dat er ook beheer software op moet komen te draaien (ensim, plesk), dus dat zou de prijs weer omhoog kunnen jagen.

Het is echt duidelijk dat de 'kracht' van dit bedrijfsplan zit in het hopen dat de klant niet de volledige bandbreedte gebruikt (want anders geen winst). Beetje gevaarlijk bedrijfsplan imho.

Dan laten we de normale bedrijfsvoering qua kosten nog achterwege*.

* grote kostenposten: personeel, administratie/facturatie, support, calimiteiten

Deimos
10/02/03, 22:57
/me wou dat ie aan 75 Euro per mbit kon komen :) Dan zou Deimos winstmarge stukken groter worden :).

Maar als bovenstaande klopt (waar ik vanuit ga) dan is het zeker interessant. Maar nu heb je echt super basic en je kent Nederlanders die willen altijd meer service en kwaliteit zonder extra €€€. Dus of het een goed idee is om te starten in NL betwijfel ik.

Zou overigens wel het einde betekenen van HEEL veel bedrijven gok ik zo.....

WebBizz
10/02/03, 22:58
Origineel geplaatst door superior-is
Het is echt duidelijk dat de 'kracht' van dit bedrijfsplan zit in het hopen dat de klant niet de volledige bandbreedte gebruikt...

... hetgeen doorgaans ook het geval is volgens mij. Kwestie van de wet van de grote aantallen en meerverbruik = betalen dus je gaat er iig nooit op achteruit.

[Elwin]
10/02/03, 23:32
Origineel geplaatst door Deimos
/me wou dat ie aan 75 Euro per mbit kon komen :) Dan zou Deimos winstmarge stukken groter worden :).

Maar als bovenstaande klopt (waar ik vanuit ga) dan is het zeker interessant. Maar nu heb je echt super basic en je kent Nederlanders die willen altijd meer service en kwaliteit zonder extra €€€. Dus of het een goed idee is om te starten in NL betwijfel ik.

Zou overigens wel het einde betekenen van HEEL veel bedrijven gok ik zo.....

Gewoon zorgen dat je veel gaat verbruiken en dan is dit wel te realiseren denk ik. En idd klopt het bovenstaande, anders zouden wij de aanbiedingen die wij hebben gedaan nooit kunnen waarmaken ook :)

superior-is
10/02/03, 23:40
Okay, maar er is ergens een grens. Daarbij is die 75 e/m volgens mij voor de _echte_ grootgebruikers weggelegd.

thomas
10/02/03, 23:46
Origineel geplaatst door superior-is
Okay, maar er is ergens een grens. Daarbij is die 75 e/m volgens mij voor de _echte_ grootgebruikers weggelegd.

De vraag is altijd het verbruik he, als je 400mbit/s over je backbone lopen hebt mag je zeker zijn dat je wel aan een prijs lager kunt inkopen.

superior-is
10/02/03, 23:48
Hoeveel NL providers ken jij die bovenstaande over z'n netwerk halen?

[Elwin]
10/02/03, 23:49
Origineel geplaatst door superior-is
Hoeveel NL providers ken jij die bovenstaande over z'n netwerk halen?

1 :D

DennisP
11/02/03, 00:01
75E voor de grote verbruikers tja ik denk dat als je op een goede 50 tot 75 mbit zit dat je die prijs met gemak bij een TRANSIT provider achterover kan drukken.

Ik ben bij sommige zelfs tegen prijzen aangelopen van 40E en minder. Maar dat zijn dan niet de beste TRANSIT providers. Dus eigenlijk niet de moeite waard :) Maar voor zulk soort shit echt intressant.

Ik heb het dan over die slechte zoals MFN en GlobalCrossing met minimum commitment van minimaal 50 mbit.

DennisP
11/02/03, 00:04
Owh ik ken er zelf 2 :) Van de hosting bedrijfjes dan wel he?

Dat zijn wij, tenminste wij, waar ik het netwerk van beheer dus medewerker van ben en TrueServer. Die zitten ook op een dik transit verbruik.

thomas
11/02/03, 00:07
Als je klein verbruik hebt (10mbit/s enz) heb je iets van 130euro / mbit/s voor carrier1 en 175euro / mbit/s voor lambdanet.

[Elwin]
11/02/03, 00:08
Origineel geplaatst door DennisP
Owh ik ken er zelf 2 :) Van de hosting bedrijfjes dan wel he?

Dat zijn wij, tenminste wij, waar ik het netwerk van beheer dus medewerker van ben en TrueServer. Die zitten ook op een dik transit verbruik.

Nja idd jullie en true :) Dan ken ik er ook wel twee :)

thomas
11/02/03, 00:19
Origineel geplaatst door DennisP

We zouden 250 euro per m2 betalen inclusief dual feed stroom. We zetten er een open rack neer van de ikea a 100 euro. (doen ze bij rackshack ook waarom wij dan ook niet.)


Maarja de vraag is, hoeveel pctjes (mini-towers dan) krijg je in 1 zo rack ?

Deimos
11/02/03, 00:25
Dan zou IO die prijzen ook moeten kunnen halen. http://mrtg.io.nl/

DennisP
11/02/03, 00:27
Origineel geplaatst door thomas


Maarja de vraag is, hoeveel pctjes (mini-towers dan) krijg je in 1 zo rack ?

20 :)

DennisP
11/02/03, 00:28
Origineel geplaatst door Deimos
Dan zou IO die prijzen ook moeten kunnen halen. http://mrtg.io.nl/

Nou ik weet niet of je het verschil weet tussen verbruik en transit verbruik. En ja harry ken het wel halen die prijzen omdat hij gewoon goed kan onderhandelen en de juiste kanalen weet te vinden maar hij doet opzich maximaal maar dan ook echt MAXIMAAL 100 mbit/s transit verkeer. En zo te zien haalt hij dat geeneens.

thomas
11/02/03, 00:30
Origineel geplaatst door DennisP


20 :)

Zo een rack is dan wel 2min lang ipv 1m dus moeten we al een floorspace hebben van 2x1

Deimos
11/02/03, 00:31
Origineel geplaatst door DennisP


Nou ik weet niet of je het verschil weet tussen verbruik en transit verbruik. En ja harry ken het wel halen die prijzen omdat hij gewoon goed kan onderhandelen en de juiste kanalen weet te vinden maar hij doet opzich maximaal maar dan ook echt MAXIMAAL 100 mbit/s transit verkeer. En zo te zien haalt hij dat geeneens.
Jups dat weet ik maar je zei in een vorge post hetvolgende: 75E voor de grote verbruikers tja ik denk dat als je op een goede 50 tot 75 mbit zit dat je die prijs met gemak bij een TRANSIT provider achterover kan drukken.


Dus zou in principe moeten kunnen, wanneer hij slechts 1 transit gebruikt :).

DennisP
11/02/03, 00:35
Ja ok dat klopt :) Dan zou je het kunnen halen maar je moet daarintegen toch goed kunnen onderhandelen omdat voorelkaar te krijgen en wat goede prospects hebben e.d. :) Want ik ken partijen die komen niet onder de 135 euro en die zitten toch dicht tegen ons verbruik aan en/of hoger. En dat is dan wel bizar.

thomas
11/02/03, 03:52
Ik heb het ff herrekent en kom dit uit:

Ik heb hier een oud houten boekenrek staan, 103cm (98cm te gebruiken) lang en 32cm diep dus dit zou op 1m² wel kunnen staan denk ik. Ik heb mijn berekening voor de towers met deze gedaan: http://www.aopen.nl/products/housing/kf45c.htm kost ongeveer 50euro
- De tower is 194mm breed dus laten we 19,4cm zeggen, 98 / 19,4 = 5,05 stuks (lekker nipt he ;)).
- De hoogte van de tower bedraagt 42,6cm en het boekenrek zelf is +-2m10 met 1m85 bruikbaar voor plankjes te steken, de planken zijn 3cm dik. Beginnen we dus ff te tellen 1 plankje dus 3cm + 43cm + 3cm + 43cm + 3cm + 43cm + 3cm + 43cm +3cm + 43cm = 2m30 (boveste pcreeks kan natuurlijk hoger zijn dan boekenrek he :)) We hebben dus 5 pc rijtjes boven elkaar van 5 pc's dus komen we aan 25 pctjes (ouch switch telt 23 poortjes met 1 uplink *shit*)
- Laten we zeggen 250euro per maand voor de m² in onze ruimte incl stroom, 250 / 25 = 10euro per pc incl stroom voor de plaats.
- De hardware komt tesamen op iets van een 320euro voor 1,7ghz celly met 512ram en 60gig hd, laten we zeggen op 12 maanden willen we elke klant rendabel omdat we per 12 maand contracten werken. 320 / 12 = 26,66 + 30% leasingkosten die de klant aan jouw moet dus nemen we 35euro
- Nu maken we ff een subtotaal, plaats-stroom 10euro + hardware 35euro = 45euro.
- Rekenen we dat we het netwerkmateriaal nieuw moeten aankopen dus we nemen een HP of 3com switch ter waarde van 800euro, die willen we natuurlijk ook in 1 jaar terug hebben dus we doen 800 / 25 (servers) / 12 (aantal maanden) = 2,5euro natuurlijk hebben we om de 23 boekenrekken 1 switch extra dus rekenen we 5euro (beetje winst mag zijn)
- Subtotaal 45 + 5 = 50euro
- Nu komen we natuurlijk bij de datatraffic en ip's. Laten we zeggen 2 ips inclusief (wegens de grote aantallen servers die verkocht worden) en dan 1euro per ip per maand extra (beetje geld maken moet nu eenmaal). 50euro voor de datatraffic is niet veel maar als ik een beetje bereken nemen we 0,5euro per gig (kan ik iedereen aanbieden met een mooi verbruik) dus 100gig datatraffic erbij.
- Ik denk dat we een installation fee doen van 100euro (1x het maandelijkse bedrag.) Dus dan krijgen we (320 - 100) / 12 = 26,66 + 30% = 23,8 dus 25euro prijs per maand
- Herberekent subtotaal: 25 (hardware) + 10 (plaats en stroom) + 5 (switchpoort) = 40euro dus 60euro meer voor traffic ipv 50euro.
- Traffic word dus 120gig ipv 100gig

Wat hebben we nu gemaakt:
- 1,7 Ghz celleron met 512ram en een 60gig hd
- Stroom en 100mbit/s netwerkpoort
- 2 ip's (elke extra 1euro / maand)
- 120gig datatraffic
Prijs = 100euro per maand

Zoals je ziet heb ik hier op de meeste producten een lage winstmarge gezet en is het dus rendabel, zoals je weet gaat niet iedereen 120gig erdoor jagen + als je hoge traffic prijzen zet op het overtreden van die limit (bv 2,5 - 1,5euro per gig) maak je aan de andere gevallen ook nog lekker winst.

RobbertC
11/02/03, 16:52
Leuke berekeningen :)

Jammer alleen dat niemand het in Nederland aandurft om zoiets te beginnen zoals Rackshack. Bovendien zijn de kosten voor Rackshack nog lager, want of je nu 1 of 500 servers koopt. Dat scheelt in de prijs :)

thomas
11/02/03, 17:43
Origineel geplaatst door RobbertC
Leuke berekeningen :)

Jammer alleen dat niemand het in Nederland aandurft om zoiets te beginnen zoals Rackshack. Bovendien zijn de kosten voor Rackshack nog lager, want of je nu 1 of 500 servers koopt. Dat scheelt in de prijs :)

Ik wil wel maar het begin is niet te betalen hier in nederland want er is geen enkele ISP hier die het toelaat een gewoon boekenrek ofzo in zijn cage te zetten dus moet je al direkt een suite bezien (WeDare doe eens een aanbod voor kleine suite jij bent toch altijd zo extreem goedkoop en kan ik deze berekening dus aanvullen :))
Dan moet je nog is zien wat je van carriers kan krijgen aan die prijs enz... als je ziet wat verbruik die mensen hebben begrijp je die lage prijs wel http://www.rackshack.net/english/aboutus/networks.asp

[Elwin]
11/02/03, 18:45
Origineel geplaatst door RobbertC
Leuke berekeningen :)

Jammer alleen dat niemand het in Nederland aandurft om zoiets te beginnen zoals Rackshack. Bovendien zijn de kosten voor Rackshack nog lager, want of je nu 1 of 500 servers koopt. Dat scheelt in de prijs :)

hmmz is over denken :D

[Elwin]
11/02/03, 18:46
Origineel geplaatst door thomas


Ik wil wel maar het begin is niet te betalen hier in nederland want er is geen enkele ISP hier die het toelaat een gewoon boekenrek ofzo in zijn cage te zetten dus moet je al direkt een suite bezien (WeDare doe eens een aanbod voor kleine suite jij bent toch altijd zo extreem goedkoop en kan ik deze berekening dus aanvullen :))
Dan moet je nog is zien wat je van carriers kan krijgen aan die prijs enz... als je ziet wat verbruik die mensen hebben begrijp je die lage prijs wel http://www.rackshack.net/english/aboutus/networks.asp

ik sponsor het boekenrek wel :D

DennisP
11/02/03, 21:23
Ik zou niet durven zeggen dat niemand dat durft te beginnen in nederland. Er kunnen zomaar verrassingen uit de lucht vallen.

[Elwin]
12/02/03, 01:20
Origineel geplaatst door DennisP
Ik zou niet durven zeggen dat niemand dat durft te beginnen in nederland. Er kunnen zomaar verrassingen uit de lucht vallen.

Misschien vallen er straks wel servers uit de lucht :D

mainswitch
12/02/03, 22:17
ikea rack

lol


http://www.mainswitch.com

[Elwin]
12/02/03, 22:46
Origineel geplaatst door mainswitch
ikea rack

lol


http://www.mainswitch.com

nee ik denk dat ikea beetje te duur is :p

WebBizz
12/02/03, 23:06
Dat wordt dus zelf ff een kastje timmeren. Dat zeg ik, Gamma! ;)

thomas
13/02/03, 00:10
Origineel geplaatst door WebBizz
Dat wordt dus zelf ff een kastje timmeren. Dat zeg ik, Gamma! ;)

Je moet een metalen rack hebben dus timmeren kan je wel vergeten :)

[Elwin]
13/02/03, 00:14
Origineel geplaatst door thomas


Je moet een metalen rack hebben dus timmeren kan je wel vergeten :)

Metaal? Are you crazy :p Hout is goedkoper, en het moest zo goedkoop mogelijk..heb vandaag even deal gemaakt met een houthandel :D

thomas
13/02/03, 00:17
Origineel geplaatst door [Elwin]


Metaal? Are you crazy :p Hout is goedkoper, en het moest zo goedkoop mogelijk..heb vandaag even deal gemaakt met een houthandel :D

Hout brand metaal niet :) trouwens een metalen rack kost max 50 - 100 denk ik dus goedkoop genoeg met 5 komen we wel toe de eerste maand :)

ProServe
13/02/03, 00:19
Alleen nog een boerenschuur vinden waar wat glas naar binnen ligt, en je bent helemaal klaar :)

thomas
13/02/03, 00:21
Origineel geplaatst door ProServe
Alleen nog een boerenschuur vinden waar wat glas naar binnen ligt, en je bent helemaal klaar :)

Zolang die schuur een verhoogde datavloer heeft en een beetje airco waarom niet :)

superior-is
13/02/03, 00:27
Ben je gek.. gewoon de deuren wagenwijd openzetten, da's koud zat. :) Kabels hoeven overigens niet netjes afgewerkt te worden -- tis een el cheapo oplossing remember?

[Elwin]
13/02/03, 00:28
Origineel geplaatst door superior-is
Ben je gek.. gewoon de deuren wagenwijd openzetten, da's koud zat. :) Kabels hoeven overigens niet netjes afgewerkt te worden -- tis een el cheapo oplossing remember?

aja dan kopen we ook gewoon netwerk kabels op rol van het goedkoopste soort :p

ProServe
13/02/03, 00:35
Daar lachen we nu om, maar voorzover ik de webcams van rackshack kan bekijken, zijn die colo's niet meer als een aantal vierkante meters met minimale airco en gamma (dat zeg ik!) rekjes. Dan kan je natuurlijk al flink naar beneden met je prijs.

thomas
13/02/03, 00:39
Origineel geplaatst door ProServe
Daar lachen we nu om, maar voorzover ik de webcams van rackshack kan bekijken, zijn die colo's niet meer als een aantal vierkante meters met minimale airco en gamma (dat zeg ik!) rekjes. Dan kan je natuurlijk al flink naar beneden met je prijs.

Klein zou ik niet zeggen kijk maar is naar "Data Center 4" en "Data Center 2"

Domenico
13/02/03, 02:34
Origineel geplaatst door thomas


Klein zou ik niet zeggen kijk maar is naar "Data Center 4" en "Data Center 2"

Dat ziet er inderdaad 'ruim' uit. :)
Wij lachen maar doen we dat ook nog als we in de boeken van RachShack zouden mogen kijken? :D

Je weet dat degene die het laatst lacht...

michael
13/02/03, 09:24
Origineel geplaatst door thomas


Je moet een metalen rack hebben dus timmeren kan je wel vergeten :)

Met een metalen rack moet je wel weer een aardingsdraadje monteren. Toch?

ProServe
13/02/03, 11:18
Origineel geplaatst door thomas


Klein zou ik niet zeggen kijk maar is naar "Data Center 4" en "Data Center 2"

Klein heb je mij niet horen zeggen hoor..

WebBizz
13/02/03, 11:30
Origineel geplaatst door superior-is
Ben je gek.. gewoon de deuren wagenwijd openzetten, da's koud zat. :)

Paar honden van het asiel er in en je hebt ook nog security, dan is dat ook geregeld :) Kost alleen wat voer.

[Elwin]
13/02/03, 11:48
Origineel geplaatst door WebBizz


Paar honden van het asiel er in en je hebt ook nog security, dan is dat ook geregeld :) Kost alleen wat voer.

En weet je wat dat kost? :p

WebBizz
13/02/03, 12:30
Nog altijd minder dan een alarmsysteem en 24x7 onsite bewakingspersoneel... Paar van die aggresieve verwaarloosde honden erin is een prima oplossing. Wel ff een beschermend pak aandoen als je een servertje gaat plaatsen ;)

[Elwin]
14/02/03, 10:37
Origineel geplaatst door WebBizz
Nog altijd minder dan een alarmsysteem en 24x7 onsite bewakingspersoneel... Paar van die aggresieve verwaarloosde honden erin is een prima oplossing. Wel ff een beschermend pak aandoen als je een servertje gaat plaatsen ;)

En zon beschermend pak kost dus ook weer geld..Dusjah geen goeie oplossing..en zo kun je nog wel even doorgaan met deze discussie en uiteindelijk heb je alles op een rij en kun je van start :p Dus over een maandje of 2 hebben wij wel iets klaar denk ik :p

WebBizz
14/02/03, 11:19
Hehe, ik ben benieuwd. Serieuze plannen mee om goedkope dedicated servers in de markt te zetten?

[Elwin]
14/02/03, 11:23
Origineel geplaatst door WebBizz
Hehe, ik ben benieuwd. Serieuze plannen mee om goedkope dedicated servers in de markt te zetten?

Jup. Ik kan en wil er alleen nog in public niet te veel over vertellen. Dit omdat de plannen nog niet definitief zijn en alles eerst financieel en organisators goed moet zijn. + Benodigde onderdelen moeten ook besteld worden, ruimte moet opgebouwd worden etc etc

Samuel
17/02/03, 11:40
Origineel geplaatst door RobbertC
Internationaal al een gigantisch succes, met providers zoals Rackshack en Nocster. Maar hoe zit het in Nederland? Welke providers bieden er eigenlijk servers aan voor 99/100 euro per maand?

Ik snap dat hosting in Nederland eenmaal duurder is, maar ik ben toch wel benieuwd hoe laag ze in Nederland gaan.

Ik denk dat 99 / 100 € per maand echt wel weinig is voor nederland . Je zal het wel vinden , maar dan heb je maar iet van een 5 - 10 gig traffic. Dan geef ik liever een 40 € / maand meer uit voor een deftig systeem met vb 40 gig / traffic

Groetjes

Samuel

Prima Internet
17/02/03, 17:49
wij bieden altijd servers aan voor 99 € met 20GB traffic.

groeten

markus

thomas
17/02/03, 18:08
the time will come, soon :)

plugintools
17/02/03, 20:00
Origineel geplaatst door Prima Internet
wij bidden altijd server voor 99 € met 20GB traffic.

groete

markus

En een site vol spelvouten...

WebBizz
17/02/03, 21:27
Hmm, staat zowiezo vrij weinig tekst op die site. Lijkt me sterk dat een stel tabelletjes bestellingen genereren... Zeker als je het overzicht van de webhostingpakketten vergeten bent te vertalen :)

Prima Internet
17/02/03, 22:15
De website is een greep uit wat we te bieden hebben. De meeste geinteresseerden hebben individuele wensen en de mogelijkheden die we kunnen aanbieden kunnen we onmogelijk allemaal op een website zetten. Als geinteresseerden zich melden, krijgen we tijdens een (telefonisch) gesprek een indruk wat ze willen en aan de hand daarvan wordt dan ook een offerte gemaakt. Het lijkt me voldoende om een indruk te geven van ons assortiment en prijzen. Je kunt aan een website sowieso nooit zien hoe de kwaliteit van een hoster is. Wij besteden onze tijd liever aan de kwaliteit van ons produkt als met het designen van de website.
En onvertaalde stukken horen bij de kinderziekten. In ieder geval bedankt voor de tip. Het is al gecorrigeerd.

Groeten, Markus

mainswitch
18/02/03, 00:04
Ik ben er mee eens dat hij meer informatie op zijn site mag zetten

maar uit zeer betrouwbare bron(nen) weet ik dat Markus zeer goede
hosting / dedicated diensten levert...

Hij heeft zeer veel klanten die erg tevreden zijn

Kwaliteit
snelheid
uptime
service
prijs

hij is namelijk overgestapt op ander netwerk...

Dus Markus is 100% ok. sta ik voor garant

mainswitch
18/02/03, 14:10
en die spel fouten

Prima internet is een van de GOEDE duitsers die nederlands spreekt...

Dat zie je niet erg veel

dus Markus top!!!

WebBizz
18/02/03, 14:19
Hij staat inderdaad in een prima netwerk!! :D
http://www.traceroute.nl/trace?q=www.prima-internet.com

traceroute to www.prima-internet.com
1 br05.m3x.support.nl
2 br01.sara.support.nl
3 core01.ams-ix.gs.proserve.nl
4 ge-0-3-0-1.core02.int.rb.proserve.nl
5 www.prima-internet.com