PDA

Bekijk Volledige Versie : [GEZ] Uitbreiding voor DELL PowerVault MD3000i (schijven)



pid
30/06/10, 10:19
Op dit moment hebben we een DELL PowerVault MD3000i in ons bezit.
En we willen deze array uitbreiden met SATA schijven.

Ik heb begrepen dat je hiervoor een bracket nodig hebt, en sommige websites schrijven een "SATA Interposer" voor. (http://discountechnology.com/Products/Dell-PN939-SATA-Interposer-board#photos & http://discountechnology.com/Dell-CC852-SATAu-SATA-Hard-Drive-Tray-Caddy )
Ik wil dus graag non-DELL schijven gebruiken in deze array, omdat ik ~500 EUR onzin vind voor een simpele SATA schijf via DELL.

Het zou betreffen: 6x 1TB schijven met brackets/interposers.

Hopende dat er hier een (preferred-) partner van DELL zit die me deze spullen kan verkopen (Oxilion?)

WeServIT
30/06/10, 11:24
Heb hier ook contact overgehad met Dell. Wanneer je dus maar 1 schijf besteld bij zo'n server, krijg je van die dummy brackets. Je moet dus nog losse brackets kopen, ook vertelde Dell mij dat wanneer ik er eigen schijven in zou doen de garrantie zou vervallen.

Beetje onzin vind ik, maar toch.

Yourwebhoster
30/06/10, 11:36
Hopende dat er hier een (preferred-) partner van DELL zit die me deze spullen kan verkopen (Oxilion?)

Ze verkopen niet meer aan andere partijen zonder een dienst bij hun, begrijpelijk:)

pid
30/06/10, 12:06
Heb hier ook contact overgehad met Dell. Wanneer je dus maar 1 schijf besteld bij zo'n server, krijg je van die dummy brackets. Je moet dus nog losse brackets kopen, ook vertelde Dell mij dat wanneer ik er eigen schijven in zou doen de garrantie zou vervallen.

Beetje onzin vind ik, maar toch.

Ik weet dat de huidige opvulling geen brackets zijn maar inderdaad fillers.
Wel kan ik me voorstellen als je schijven van een 3rd party in je bak hangt dat zij op dat deel geen support meer geven.

Het is niet hard te maken dat ze geen 'garantie' meer op het chassis geven (en de schijven origineel aangeschaft bij de array) wanneer iets stuk gaat.
Ik vind 500-550 voor een simpele SATA + bracket + Interposer gewoon 300% onzin, gezien ik 6/7 schijven nodig heb voor mijn RAID 50 setup die ik wil gaan opzetten.


Ze verkopen niet meer aan andere partijen zonder een dienst bij hun, begrijpelijk:)
Maakt mij niet uit wie dat spul levert, ik wist dat hun een DELL partner zijn.
Elke andere partij die mij een werkende combinatie kan leveren, maar niet voor die belachelijke DELL prijzen, ben ik al 150% happy!

pid
08/07/10, 15:30
Anyone?

pid
09/07/10, 21:33
Inmiddels ben ik voorzien, DELL made an offer I could not refuse... :)
Druk werkt soms goed... :D