PDA

Bekijk Volledige Versie : Datacentrum Groningen



brinkie
24/06/10, 12:24
Ik kreeg een uitnodiging om bij de onthulling van het bord (duh..., lekker belangrijk, met dit weer langs de A7 gaan staan kijken hoe een bord onthuld wordt) voor de bouw van een nieuw Datacentrum te komen: "Datacentrum Groningen".

Website en impressie: http://datacentrumgroningen.nl/

Ik vroeg me wel af... is er nou echt belangstelling voor nóg een datacentrum in Groningen? Volgens mij zijn de huidige nog lang niet vol? Een project van Getronics en KPN. Nouja, dat zijn nou ook niet echt dé partijen waar ik goede ervaringen mee heb, integendeel..

Mmm,.. wel een beetje negatief zo hè? Komt vast van de temperatuur :cool:

Keizer
24/06/10, 12:38
Ik had hem toevallig net opengemaakt, moest gelijk aan dc oostkamp denken bij die impressie.. Ik vind die impressie er wel vet uit zien, plus dat ie "neutraal" wordt, dat kunnen we van het sig telehouse niet zeggen, toch? :)

Een beetje concurrentie in het Noorden is niets mis mee!

pierce
24/06/10, 12:59
Klopt, en er komt nog een derde DC. TCN gaat namelijk naast het huidige DC op het zernikepark een tweede DC bouwen.

Sorcer
24/06/10, 13:46
Interessant! Het sketchup model ziet er goed uit, ben benieuwd wanneer het operationeel is.

Markuz
24/06/10, 13:57
huh, ik dacht dat dit een project was van digitalus? Niet van Getronics en KPN toch?

santema
24/06/10, 14:05
huh, ik dacht dat dit een project was van digitalus? Niet van Getronics en KPN toch?

Dat dacht ik ook.

marsipulami
24/06/10, 14:14
Ziet er goed uit. Ben benieuwd wat voor invloed dit heeft op de prijzen.

santema
24/06/10, 14:18
YouTube- Zuidbroek krijgt datahotel

Stewie
24/06/10, 15:55
huh, ik dacht dat dit een project was van digitalus? Niet van Getronics en KPN toch?
Het kwam me al zo bekend voor. Zijn er meer details bekend?

Yourwebhoster
24/06/10, 16:28
huh, ik dacht dat dit een project was van digitalus? Niet van Getronics en KPN toch?

Is het ook, volgens mij bedoeld hij een ander project

YouTube- Zuidbroek krijgt datahotel (http://www.youtube.com/watch?v=spnNyPJxzkI)

Computerserver :cool:

DutchTSE
24/06/10, 16:43
Kan me ook niet herinneren dat ik iets gehoord heb wat betreft Getronics, Aalsmeer wordt een nieuwe A locatie en Lelystad als housing locatie, dan heb je de nieuwe locaties wel gehad.

brinkie
24/06/10, 21:39
huh, ik dacht dat dit een project was van digitalus? Niet van Getronics en KPN toch?

In de brief staat volgens mij toch echt dat het een project van KPN en Getronics is. Brief weg gemikt, ligt bij het oud papier op kantoor dus kan het nu even niet nakijken. Maar ik was gelijk niet meer geïnteresseerd toen ik dat las.

Volgens mij hebben we wel genoeg in Groningen (http://www.dutchdatacenter.nl/datacenters-netherlands/groningen/37-tcn-eemshaven.html) op dit moment.. En ik zie de prijzen echt niet extreem dalen als KPN en Getronics een datacenter openen. Die jongens zijn standaard zwaar overpriced.

marsipulami
24/06/10, 22:56
Volgens mij hebben we wel genoeg in Groningen (http://www.dutchdatacenter.nl/datacenters-netherlands/groningen/37-tcn-eemshaven.html) op dit moment..

alleen jammer dat we daar niet meer in kunnen. tenminste, ik mocht het pand uit omdat google er graag in wou

Spyder01
24/06/10, 23:23
alleen jammer dat we daar niet meer in kunnen. tenminste, ik mocht het pand uit omdat google er graag in wou

Klopt, Google huurt het helemaal. TCN kan en mag daar niets meer van verhuren zolang Google er zit (met de huidige overeenkomst).

Spyder01
24/06/10, 23:25
Klopt, en er komt nog een derde DC. TCN gaat namelijk naast het huidige DC op het zernikepark een tweede DC bouwen.

Dat plan was toch al lang weer van de baan? Althans, Eemshaven liep niet, dus deal met Google, die wou Eemshaven helemaal huren en dan zou het Telehous aangepast worden en zouden er aparte ruimtes te huur zijn + Colo M. Die fase hebben we nu gehad.

Maar je hebt uit heel betrouwbare bron gehoord dat het toch wel weer doorgaat?

eMiz0r
25/06/10, 10:40
In de brief staat dat het inderdaad een project van KPN en Getronics is. Wij vroegen ons hier ook al af of het niet het DC van Digitalus betrof.

SideFX
25/06/10, 15:07
In de brief staat dat het inderdaad een project van KPN en Getronics is. Wij vroegen ons hier ook al af of het niet het DC van Digitalus betrof.

Ik kreeg de uitnoding via LinkedIn van Martijn Koster.. dus grote kans dat dat hem wel is :)

f.grijze
07/08/10, 23:42
Volgens mij is het geen project van Digitalus, maar een project in samenwerking met Digitalus (niet helemaal juist, maar meen dit opgevangen te hebben). Ik dacht dat onder andere Kabelnet Veendam ook met het project te maken had.

Spyder01
07/08/10, 23:57
Er staat genoeg op schop nog. Als ik kijk naar het 3D hotel wordt het qua uitstraling wel aardig state of the art. Benieuwd of TCN ook daadwerkelijk er nog wat bij gaat bouwen.

Qua datacenters komt er dan meer aanbod in het Noorden en dat is voor de marktwerking altijd goed.

pierce
08/08/10, 09:02
Er komen ook nog twee nieuwe dc's in de Eemshaven, dus we krijgen het druk in het noorden!

Spyder01
08/08/10, 12:04
Er komen ook nog twee nieuwe dc's in de Eemshaven, dus we krijgen het druk in het noorden!

Heb je bronnen voor me? Op de site van TCN staat niets qua projecten in het Noorden op dit moment. Hopen dat nieuwe DC's dan beter gaan lopen dan TCN Eemsdelta deed.

pierce
08/08/10, 15:09
Heb je bronnen voor me? Op de site van TCN staat niets qua projecten in het Noorden op dit moment. Hopen dat nieuwe DC's dan beter gaan lopen dan TCN Eemsdelta deed.

http://rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=93326

g.krist
09/10/10, 14:16
Om verwarring te voorkomen wil ik graag even wat duidelijkheid scheppen over Datacenter Groningen B.V. namelijk:
* Datacenter Groningen B.V. staat los van Digitalus. Al heeft het wel de zelfde eigenaar.
* Datacenter Groningen B.V. is een neutraal datacenter
* Datacenter Groningen B.V. wordt gebouwd door Getronics. Tevens is ons DC de preferred housing partner in het noorden voor Getronics.

Jullie kunnen het bouwproces op http://twitter.com/DCGroningen.

Mochten jullie vragen hebben dan kunnen jullie me bereiken op gerwin@datacentrumgroningen.nl

T. Verhaeg
09/10/10, 14:32
Computerserver :cool:

I rest my case :lovewht:

Ziet er daarintegen aansich wel goed uit.

g.krist
17/10/10, 11:29
Overigens wil ik ook benadrukken, dat wij geen "kpn/getronics" prijzen hanteren zoals sommige mensen hier opperen. Wij hanteren zeer concurrerende prijzen.