PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderhoudsvensters, hoe uitgebreid aangekondigd?



VinceSTM
21/06/10, 08:45
Na (wederom) intensief contact tussen SIDN en Stichting ISP Belang is er een vraag gekomen die wij graag aan onze deelnemers en andere belanghebbenden willen voorleggen.

Zoals bekend is er regelmatig (spoed)onderhoud aan de systemen van SIDN, waardoor registratie tijdelijk moeilijk of onmogelijk is. Nu krijgen we daar (meestal) ruim van te voren een melding over, maar de vraag is hoe uitgebreid deze zou moeten zijn. Willen wij dat dit een uitgebreide uitleg is van wat er gaat gebeuren en zo ja, hoe uitgebreid is dat gewenst, of volstaat de huidige uitlegstructuur.

Randy
21/06/10, 09:01
Na (wederom) intensief contact tussen SIDN en Stichting ISP Belang is er een vraag gekomen die wij graag aan onze deelnemers en andere belanghebbenden willen voorleggen.

Was dit niet de ARR tegenwoordig?


Zoals bekend is er regelmatig (spoed)onderhoud aan de systemen van SIDN, waardoor registratie tijdelijk moeilijk of onmogelijk is. Nu krijgen we daar (meestal) ruim van te voren een melding over, maar de vraag is hoe uitgebreid deze zou moeten zijn. Willen wij dat dit een uitgebreide uitleg is van wat er gaat gebeuren en zo ja, hoe uitgebreid is dat gewenst, of volstaat de huidige uitlegstructuur.

Ik ga er vanuit dat er geen SLA is waar afspraken vastgelegd zijn, maar als deze er wel was, zal er altijd een uitzondering bestaan voor spoedonderhoud, met de definitie dat spoed-onderhoud onderhoud betrekt welk het functioneren ten goede komt. Een vrij grijs gebied, waar je niet snel duidelijkheid over krijgt.

Persoonlijk heb ik het idee dat de SIDN met een (behoorlijk) capaciteitsprobleem zit sinds de invoering van DRS5. Indien dit correct is, lijkt me daar een eerste probleem te zitten dat direcht gekoppeld kan worden aan de totale beschikbaarheid van het systeem.

Ber|Art
21/06/10, 12:20
Was dit niet de ARR tegenwoordig?Nog niet, die zijn we aan het oprichten!

Pur
21/06/10, 13:29
Het zal mij eerlijk gezegd aan mijn neus kriebelen wat ze in spoed onderhoud nemen.

Ik neem aan dat de ARR straks een prima inzicht heeft in het hoe & wat qua alle dingen die onderhoud hebben gevergd en daar indien nodig kritische vragen / kanttekeningen bij kunnen stellen/zetten.

Ik vind het belangrijker dat de onderhoud vensters realistisch worden ingeschat zodat 9:00 = up ook daadwerkelijk 9:00 = up betekent. Maar of men een CPU moet vervangen of een disk of whatever dat boeit mij dus niet echt.