PDA

Bekijk Volledige Versie : IJsland niets voor jullie om te vestigen?



postzegel
19/06/10, 15:40
Naar aanleiding van dit artikel ?

http://webwereld.nl/nieuws/66325/ijsland-is-nu-het-zwitserland-voor-data.html#source=news_list

denk ik dat IJsland wel een goede vestigingsplaats kan zijn voor hosters?

swedendedicated
19/06/10, 17:49
Wie zegt dat er niet al een paar ondernemingen zitten ;)

Ijsbox
19/06/10, 17:59
als je naar onderstaand plaatje kijkt (een oude netwerkkaart uit 2006) zie je een mogelijke reden om niet meteen alles naar IJsland te verhuizen.

Serveo
19/06/10, 18:01
als je naar onderstaand plaatje kijkt (een oude netwerkkaart uit 2006) zie je een mogelijke reden om niet meteen alles naar IJsland te verhuizen.

2006 ;). We zitten nu in 2010. Als er vraag is voor meer capaciteit, dan komt dat er lijkt me wel.

Ijsbox
19/06/10, 18:05
2006 ;). We zitten nu in 2010. Als er vraag is voor meer capaciteit, dan komt dat er lijkt me wel.

2006 is inderdaad oud, het is vooral om aan te geven dat de capaciteit EU-IJsland en VS-IJsland niet al te groot was, als het er nu wel is kan IJsland inderdaad interessant zijn, iemand nog een LOI talen cursus liggen ;)

Update: Hier (http://www.telegeography.com/product-info/map_internet/) een 2010 kaart trouwens

postzegel
19/06/10, 18:56
swedendedicated ik zou het niet weten, kan heel goed dat dit het geval is. Dan is het misschien wel leuk als hun, hun ervaringen hier plaatsen omtrent IJsland.

Wat talen betreft, neem aan dat ze in IJsland wel voldoende Engels spreken?

Overigens ik ben geen hoster hoor, en heb ook niet de plannen om dit te worden.

postzegel
19/06/10, 18:58
IJsbox, dit staat er in het artikel:

Paradijs voor hosters

Met de nieuwe wetgeving biedt IJsland niet alleen een aantrekkelijke plek voor uitgevers, journalisten en hun bronnen, maar het land positioneert zich ook expliciet als toplocatie voor hosting providers.

"Het heeft 100 procent groene energie, natuurlijke koeling, veel bandbreedte en is dichtbij zowel Europa als de oostkust van de VS. Het is onderdeel van de Europese Economische Ruimte en het Schengen-gebied, heeft een opgeleide jonge beroepsbevolking en 15 procent bedrijfsbelasting."

Dus lijkt mij dat punt omtrent netwerk geen probleem meer moet opleveren.

Piwi-Web
19/06/10, 19:06
Maar op de map zie je de lijnen niet liggen of zijn ze te klein (weinig capaciteit) om ze erop te zetten.
Misschien om 'erbij' te doen interessant maar niet om je core-business te draaien.

WebMeso
19/06/10, 19:10
In IJsland zitten ze in zak en as. Letterlijk & figuurlijk met die vulkaan.:) De meeste ijslanders spreken gewoon Engels.
IJsland zal misschien een paradijs zijn voor bedrijven met illegale torrents of dat soort zaken gezien die wetten uit het artikel.

postzegel
19/06/10, 19:12
Klopt Webmeso en is bijna failliet volgens mij, daarom kan het nog steeds interessant zijn om daar je zaken op te zetten?

Yourwebhoster
19/06/10, 20:09
Klopt Webmeso en is bijna failliet volgens mij, daarom kan het nog steeds interessant zijn om daar je zaken op te zetten?

Sowieso moet je je afvragen of je daar wel naar toe wilt als Nederlandse hoster. Je moet je daar vestigen, afspraken maken met mensen daar of denken aan self-healing cloud services zodat je maar eens in de zoveel tijd daar naar toe hoeft te vliegen.

Wat ik me dan weer wel afvraag is dat je een Nederlander blijft en daarmee als eigenaar dus ook onder de Nederlandse wetgeving valt, maar of daarmee iets gedaan kan worden zodat de data toch verkregen kan worden.... Ik weet overigens niet wat de regels voor een bedrijf daar zijn.

Ohja, de optie voor dedicated servers is er natuurlijk ook nog. En als je je eigen servers wilt, dan moet je wel erg veel investeren.

Het is een leuke wet, maar voor NLers niet direct interessant.

brammetjeh
16/08/10, 10:37
Nederland bied een heleboel mooie opties voor hosters dus waarom ijsland?
Ik denk dat wanneer je het hiet goed aanpakt je het absoluut kan maken.

Ijsland is natuurlijk leuk en mooi maar je blijft een Nederlander

Rik
16/08/10, 12:00
IJsbox, dit staat er in het artikel:

Paradijs voor hosters

Met de nieuwe wetgeving biedt IJsland niet alleen een aantrekkelijke plek voor uitgevers, journalisten en hun bronnen, maar het land positioneert zich ook expliciet als toplocatie voor hosting providers.

"Het heeft 100 procent groene energie, natuurlijke koeling, veel bandbreedte en is dichtbij zowel Europa als de oostkust van de VS. Het is onderdeel van de Europese Economische Ruimte en het Schengen-gebied, heeft een opgeleide jonge beroepsbevolking en 15 procent bedrijfsbelasting."

Dus lijkt mij dat punt omtrent netwerk geen probleem meer moet opleveren.

... en daarnaast heeft het een straatarme bevolking, geen banen, on-opgeleide mensen en laten we vooral, los van al het natuurgeweld aldaar, die twee vrolijke vulkanen niet vergeten die elke paar jaar wel even voor wat opschudding zorgen en het hele leven op dat eilandje plat leggen (laat staan dat je er dan kunt komen).....

Yourwebhoster
16/08/10, 13:38
Nederland bied een heleboel mooie opties voor hosters dus waarom ijsland?
Ik denk dat wanneer je het hiet goed aanpakt je het absoluut kan maken.

Ijsland is natuurlijk leuk en mooi maar je blijft een Nederlander
Ik zou zeggen lees dat artikel eens wat in dat linkje staat, dan snap je waarom Ijsland de voorkeur zou kunnen hebben;;)

almar
16/08/10, 17:47
Deze is ook mooi

http://www.cablemap.info/

chielsen
16/08/10, 17:49
Ja dies mooi. Zou ik toch nog steeds liever in adam zitten :) Maar die 5.1 Tbs lijn is wel leuk naar ijsland. Nu nog eentje naar amerika.

Desmond
17/08/10, 08:04
Zolang de fierljepjepjepjep vulkaan rustig blijft en je IJlandse DC er niet direct naast zit moet het goed komen :)

Triloxigen
17/08/10, 09:34
als je naar onderstaand plaatje kijkt (een oude netwerkkaart uit 2006) zie je een mogelijke reden om niet meteen alles naar IJsland te verhuizen.

http://www.cablemap.info/

dreamhost_nl
17/08/10, 12:41
@Triloxigen: Almar was je gister al voor... ;)

Systeembeheren
22/08/10, 13:56
Een partner van ons neemt af via een DC in Ijsland. De verbindingen naar NL schijnen niet alles te zijn.