PDA

Bekijk Volledige Versie : [WK] Nederland - Japan



Domenico
19/06/10, 11:54
Om half twee speelt Nederland tegen Japan zijn tweede wedstrijd voor het WK. Wie gaat er alemaal kijken?

Ik heb 50 euro op Nederland gezet maar ik ben benieuwd. We zien favoriet Spanje zwalken en voetballanden als Frankrijk, Italie en Engeland bakken er tot nu toe ook al niets van. De eerste wedstrijd van Nederland was ook niet echt goed te noemen maar gelukkig nog wel gewonnen. We gaan het zien...

En om met een flauwe kreet af te sluiten, 'we' hakken ze de (ja)pan in! :D
Weet jij er een die nog flauwer is?

Veel plezier!

Domenico
19/06/10, 11:57
Kuijt: "We houden van sushi en gaan ze opvreten"

MediaServe
19/06/10, 12:51
Kuijt: "We houden van sushi en gaan ze opvreten"

Hij lust ze wel rauw dus :D

YolkNet
19/06/10, 14:14
positief ingestelde tegenstander: ja-pan

oranje heeft het er maar moeilijk mee. Wel leuk wk zo, met die verrassende wedstrijden/uitslagen.

Brandon Kindt
19/06/10, 14:14
Hoop dat Nederland wint..

Tommi
19/06/10, 14:23
Tot nu toe een erg saaie pot, 1 schot op goal van NL zegt al genoeg:(

mikevdbroek
19/06/10, 14:23
Eerste helft vond ik vrij weinig voorstellen..

gjtje
19/06/10, 14:52
Na dit doelpunt worden we gewoon weer kampioen hoor. ;)

mikevdbroek
19/06/10, 15:19
In de laatste minuten hele mooie kansen, ook voor Japan in de 89e minuut! Ik ben tevreden met de overwinning :D

mauer
19/06/10, 15:24
Mooie wedstrijd. Helaas net z'n saaie eerst helft als met Denemarken.

Ahmed
19/06/10, 19:44
Lucky doelpunt. Hou mn hart vast als we een écht goede tegenstander tegenkomen. Dan is het byebye zwaaizwaai Nederland...

Serveo
19/06/10, 20:00
Nederland heeft gister zeker verkeerde sushi gegeten... Slechte wedstrijd weer. Ik denk dat ze na de poul eruit liggen.

Piwi-Web
19/06/10, 20:00
Lucky doelpunt. Hou mn hart vast als we een écht goede tegenstander tegenkomen. Dan is het byebye zwaaizwaai Nederland...

Daar ben ik ook bang voor. Beide wedstrijden was geluk ...

Yourwebhoster
19/06/10, 20:16
Daar ben ik ook bang voor. Beide wedstrijden was geluk ...

Eerste wedstrijd 2e helft 2e doelpunt vind ik geen geluk. Sowieso spelen ze niet sterk, en daarnaast is dit niet de beste opstelling.

bkraan
19/06/10, 21:36
Nederland heeft gister zeker verkeerde sushi gegeten... Slechte wedstrijd weer. Ik denk dat ze na de poul eruit liggen.

Niet mee eens, je kan beter zo beginnen dan zoals de vorige EK en jezelf in de poule des doods favoriet maken. Nederland heeft een sterk team en als ze moeten zijn ze zeker tot veel in staat.

MediaServe
19/06/10, 21:37
Welk sterke team speelt er wel goed dan?

Brazillië kan amper van Noord-Korea winnen.
Duitsland verliest van Servië, zelfs na een penalty!
Frankrijk heeft nog überhaupt geen goals gemaakt.
Spanje verliest van Zwitserland!!

Nederland en Argentinië zijn tot nu toe de toppers :)

MediaServe
19/06/10, 22:32
Mooi zo! Nederland door naar de 8e finale :-)
Als eerste land door volgens mij..

Wido
19/06/10, 22:51
Moet toch altijd ff reageren op mensen die komen met de kreten "Nederland speelt weer eens klote"

We lijken wel 16 miljoen bondscoaches te hebben in Nederland? Het is echt _nooit_, maar dan ook _nooit_ goed. Beste stuurlui staan aan wal idee?

Ook al die praatprogramma's op TV die lopen alleen maar die spelers af te zeiken, ik snap dat niet helemaal? Denkt iedereen het echt beter zelf te kunnen? Zo ja, waarom sta je dan niet daar op het veld?

Nee, ik ben geen echte voetbalkenner, maar weet inmiddels wel genoeg om te merken dat het blijkbaar nooit goed is.

Laat die mensen lekker voetballen en geniet van je biertje :)

BsHosting
19/06/10, 23:02
Maar als je kijkt wat de voetballers aan salaris krijgen + een vette auto etc dan mag je ook best wat meer inzet en kwaliteit verwachten.

En daar schort het nog wel aan, laat ze eerst maar eens wat doen voor dat geld en betaal ze naar inzet.

Dan krijg je ook geen commentaar.


Moet toch altijd ff reageren op mensen die komen met de kreten "Nederland speelt weer eens klote"

We lijken wel 16 miljoen bondscoaches te hebben in Nederland? Het is echt _nooit_, maar dan ook _nooit_ goed. Beste stuurlui staan aan wal idee?

Ook al die praatprogramma's op TV die lopen alleen maar die spelers af te zeiken, ik snap dat niet helemaal? Denkt iedereen het echt beter zelf te kunnen? Zo ja, waarom sta je dan niet daar op het veld?

Nee, ik ben geen echte voetbalkenner, maar weet inmiddels wel genoeg om te merken dat het blijkbaar nooit goed is.

Laat die mensen lekker voetballen en geniet van je biertje :)

Smart-Guyz
20/06/10, 01:11
Lucky doelpunt. Hou mn hart vast als we een écht goede tegenstander tegenkomen. Dan is het byebye zwaaizwaai Nederland...
Euhm, sorry dat ik het moet vragen, maar welk "écht" goed team zit er dan in dit WK? :sorcerer:

xaban
20/06/10, 01:45
Moet toch altijd ff reageren op mensen die komen met de kreten "Nederland speelt weer eens klote"

We lijken wel 16 miljoen bondscoaches te hebben in Nederland? Het is echt _nooit_, maar dan ook _nooit_ goed. Beste stuurlui staan aan wal idee?

Ook al die praatprogramma's op TV die lopen alleen maar die spelers af te zeiken, ik snap dat niet helemaal? Denkt iedereen het echt beter zelf te kunnen? Zo ja, waarom sta je dan niet daar op het veld?

Nee, ik ben geen echte voetbalkenner, maar weet inmiddels wel genoeg om te merken dat het blijkbaar nooit goed is.

Laat die mensen lekker voetballen en geniet van je biertje :)
Je mag op iemand kritiek hebben wanneer je het zelf beter kan, anders niet? Beetje krom :)
Waarom zou het _nooit_ goed zijn, afgelopen EK was iedereen blij.

Het zijn sterspelers, spelen allemaal 1 voor 1 bij top clubs, krijgen een dik salaris, dan mag je best wat verwachten.

MediaServe
20/06/10, 10:35
Het zijn sterspelers, spelen allemaal 1 voor 1 bij top clubs, krijgen een dik salaris, dan mag je best wat verwachten.

Het ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt. Ik vind bijvoorbeeld dat het knap is dat wij als het op één na kleinste land de nummer 4 zijn op de FIFA ranklijst, we hebben het duel nog geen tegengoals gehad, we zijn als eerste door naar de 8e finales, we hebben alles nog gewonnen. Je zou kunnen zeggen dat Nederland het tot nu toe het beste doet van alle landen!

Dus hoezo, mag je best wat verwachten?? Wordt het niet waargemaakt dan? :)

BsHosting
20/06/10, 10:40
Ze presteren jaren lang op elk EK en WK al ver onder de maat die je met zo'n salaris mag en kan verwachten.

Dat ze dan nu wat meer moeite doen na jaren zakkenvullen is niet zo gek.

En ja ze zijn door eerst zorgen dat ze het ook helemaal halen tot de grote finale.


Het ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt. Ik vind bijvoorbeeld dat het knap is dat wij als het op één na kleinste land de nummer 4 zijn op de FIFA ranklijst, we hebben het duel nog geen tegengoals gehad, we zijn als eerste door naar de 8e finales, we hebben alles nog gewonnen. Je zou kunnen zeggen dat Nederland het tot nu toe het beste doet van alle landen!

Dus hoezo, mag je best wat verwachten?? Wordt het niet waargemaakt dan?

rackhost.be
20/06/10, 10:57
eerste 70 min gezien en was slaapverwekkend,
voor de 2e keer gelukkig gewonnen,
hopelijk worden ze nog op tijd wakker

mexico vond ik goed spelen (tegen frankrijk), die ploeg draait echt wel

Apoc
20/06/10, 11:41
En om met een flauwe kreet af te sluiten, 'we' hakken ze de (ja)pan in! :D
Weet jij er een die nog flauwer is?

De Jappen speelden maar met 8 man. Honda, Kawasaki en Toyota waren teruggeroepen.

ju5t
20/06/10, 11:43
Nee hoor, Honda stond gewoon op het veld? ;-)

MediaServe
20/06/10, 13:15
Ze presteren jaren lang op elk EK en WK al ver onder de maat die je met zo'n salaris mag en kan verwachten.

Dat ze dan nu wat meer moeite doen na jaren zakkenvullen is niet zo gek.

En ja ze zijn door eerst zorgen dat ze het ook helemaal halen tot de grote finale.

Van meer salaris ga je niet naar rato meer presteren. Het salaris moet je sowieso buiten beschouwing laten, want dat is puur een zakelijke kwestie van vraag en aanbod. Dat zou jij als ondernemer moeten snappen. Verder krijgen alle spelers van alle landen wel een dik salaris, dus iedereen zou maar wereldkampioen moeten worden? En ten slotte, onze jongens spelen in eerste instantie voor de eer en krijgen geen salaris voor het meespelen. Ze krijgen alleen prijzengeld als ze ook daadwerkelijk winnen.

Maar ja, er zal altijd afgunst, stemmingmakerij en oudhollands gezeik om alles zijn...

BsHosting
20/06/10, 14:43
Dat het een zakelijke kwestie is snap ik ook, maar als jij een werknemer hebt die jij elke maand xxxxxx uitkeerd verwacht jij ook erg veel inzet en kwaliteit maar als het over voetbal gaat hoeft de kwaliteit ineens niet meer en maakt het salaris niks meer uit.

Wat ze in het buitenland doen maak ik me niet druk om we zitten hier in NL, maar buiten dat ook spelers krijgen gewoonweg maar wat betaald schijnbaar, kijk hier naar Willem2 bijna falliet het is dat de gemeente zo dom is ik had het gewoon laten klappen daar.

Wel veel aan torenhoge salarissen kunnen betalen en met geld gooien maar de huur en leveranciers niet kunnen betalen dat noemt men gewoon mismanagement.

Dat heeft niks met afgunst te maken, maar gewoon eens naar ratio van presteren een salaris geven.
Begin met een normaal modaal salaris, presteren ze goed krijgen ze extra.


Van meer salaris ga je niet naar rato meer presteren. Het salaris moet je sowieso buiten beschouwing laten, want dat is puur een zakelijke kwestie van vraag en aanbod. Dat zou jij als ondernemer moeten snappen. Verder krijgen alle spelers van alle landen wel een dik salaris, dus iedereen zou maar wereldkampioen moeten worden? En ten slotte, onze jongens spelen in eerste instantie voor de eer en krijgen geen salaris voor het meespelen. Ze krijgen alleen prijzengeld als ze ook daadwerkelijk winnen.

Maar ja, er zal altijd afgunst, stemmingmakerij en oudhollands gezeik om alles zijn...

RayManZ
20/06/10, 15:13
Volgens mij krijgen ze helemaal niet veel salaris van de KNVB. Die dikke salarissen worden betaald door de clubs en dat is heel wat anders. Die moeten nog maar afwachten of ze hun dure spelers ongeschonden terug krijgen.

WebMeso
20/06/10, 15:16
Volgens mij krijgen ze helemaal niet veel salaris van de KNVB. Die dikke salarissen worden betaald door de clubs en dat is heel wat anders. Die moeten nog maar afwachten of ze hun dure spelers ongeschonden terug krijgen.

Ligt eraan hoe ver je komt natuurlijk. De KNVB vergoed sowieso een klein bedrag dat is natuurlijk niks vergeleken met het salaris bij de topclubs. Volgens mij krijg je als je kampioen wordt bij het WK tussen de 100.000 en 200.000 per persoon.

RayManZ
20/06/10, 15:24
Ach ze hebben ook weer een voetbal veldje laten aanleggen daar in Zuid Afrika en volgens mij sponsoren die spelers wel vaker dat soort dingen. Voor de spelers is het vooral een eer en geen geld kwestie. En ze doen gerust wel allemaal 100% hun best, maar soms lukt er gewoon niets dat heeft elke sporter.

MediaServe
20/06/10, 15:26
kijk hier naar Willem2 bijna falliet het is dat de gemeente zo dom is ik had het gewoon laten klappen daar.

Wel veel aan torenhoge salarissen kunnen betalen en met geld gooien maar de huur en leveranciers niet kunnen betalen dat noemt men gewoon mismanagement.

Dat ben ik met je eens, en als je als professioneel voetballend bedrijf niet zelf je hoofd boven water kunt houden, dan heb je naar mijn mening ook geen bestaansrecht.


Dat heeft niks met afgunst te maken, maar gewoon eens naar ratio van presteren een salaris geven.
Begin met een normaal modaal salaris, presteren ze goed krijgen ze extra.

Dat gaat dus simpelweg niet werken. Voetbal is een gigantische sector van de entertainmentindustrie, wellicht de grootste. Daar gaat zoveel geld in om, dat als je niet wilt betalen voor een goede speler, dan doet een concurrent dat wel. En als je geen topspelers hebt, dan kun je het wel vergeten in deze sector. Puur een kwestie van vraag en aanbod. Daarom krijgt een hardwerkende schoonmaker ook minder betaald dan een luie ICT'er :P

®on
21/06/10, 03:15
Twee matige wedstrijden. So what? Iedereen vergeet voor het gemak maar even dat er in 2008 op het EK geweldige poulewedstrijden waren, om daarna knullig eruit gewipt te worden door Guus en zijn Russen.

Hoe was het ook al weer in '88? 1e wedstrijd verlies tegen de USSR. Leuke 2e pot tegen de Engelsen (/me was there, in Dusseldorf). 3e wedstrijd erg gelukkig doelpunt van Kieft. Al met al weinig goed voetbal. Maar velen zullen amper nog de poulewedstrijden weten, maar herinneren zich nog wel de wedstrijd tegen onze buren (halve finale) en de finale. Hopelijk gaat dat nu ook gelden. We'll see.

Geert-Jan
21/06/10, 16:24
Maar velen zullen amper nog de poulewedstrijden weten, maar herinneren zich nog wel de wedstrijd tegen onze buren (halve finale) en de finale. Hopelijk gaat dat nu ook gelden. We'll see.

3 wedstrijd was tegen Ierland, een mazzel kopbal in het laatste kwartier van invaller Kieft.
Of worden we oud Ron...????

®on
21/06/10, 16:28
3e wedstrijd erg gelukkig doelpunt van Kieft.
Like I said, Geert-Jan;)

Oud ben ik al :D