PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag mbt verdienen aan reclame



StevenW
18/06/10, 11:44
Beste WHT'ers,

Ik had even een vraag rondom het verdienen aan reclameinkomsten vanaf bedrijven. Verschillende bedrijven betalen mij om reclame te plaatsen op mijn website, en nu heb ik nog nooit verder een KVK nummer ofzo aangevraagd of er belasting over betaald. Maar mijn vraag is, is dat wel nodig? De website is van mij persoonlijk, en ik heb dus geen bedrijf verder, de website is van mijn particulier.

Weet iemand van jullie hoe dit zit? Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Piwi-Web
18/06/10, 12:06
Geloof dat je het wel moet opgeven (inkomstenbelasting).

Ahmed
18/06/10, 12:21
Inkomsten uit overige werkzaamheden

The-BosS
18/06/10, 20:10
Om te beginnen over welke bedragen hebben we het hier, 10 euro per jaar, 100 euro per jaar, 10.000 euro per jaar, .... Want dit zal wel een verschil uitmaken als het op belasting etc aankomt. Wil je het echt zeker zijn dan zou ik even langs een boekhouder of fiscalist lopen voor advies.

StevenW
18/06/10, 21:00
Om te beginnen over welke bedragen hebben we het hier, 10 euro per jaar, 100 euro per jaar, 10.000 euro per jaar, .... Want dit zal wel een verschil uitmaken als het op belasting etc aankomt. Wil je het echt zeker zijn dan zou ik even langs een boekhouder of fiscalist lopen voor advies.

Zo rond de 400 +/- euro per jaar.

dreamhost_nl
19/06/10, 08:12
Ongeacht de hoogte van het bedrag behoor je het eigenlijk altijd op te geven. Zijn de reclameinkomsten pure winst of moet hier ook nog bijv. de hosting en registratiekosten af?

cfmweb
19/06/10, 09:35
Willen die bedrijven geen factuur met BTW ontvangen van je? of betalen ze het zwart?

Indien je BTW berekend zul je zelf ook BTW moeten afdragen, en dus netjes opgeven aan de belasting.
Je hebt dan ook een BTW nummer nodig.
In Nederland kun je dan een gecombineerde inschrijving doen bij de KVK waarbij gelijk een BTW nummer wordt aangevraagd. De belastingdienst gaat dan bekijken of je belastingplichtig bent of niet.

StevenW
20/06/10, 22:03
Ongeacht de hoogte van het bedrag behoor je het eigenlijk altijd op te geven. Zijn de reclameinkomsten pure winst of moet hier ook nog bijv. de hosting en registratiekosten af?

Hangen uiteraard ook nog kosten aan voor de hosting en registratie en andere kosten die ik maak voor de website.

Momenteel wordt het allemaal nog "zwart" betaald. Dwz gewoon via de bank, zonder factuur.

Ik ga sowieso eens informeren bij de KvK, kvk nummertje kan sowieso geen kwaad.

Triloxigen
20/06/10, 22:15
Zo rond de 400 +/- euro per jaar.

Dan hoef je je niet perse in te schrijven, kun je best opgeven als neveninkomsten.

WebMeso
20/06/10, 23:29
Je kan gewoon langs de belastingdienst gaan en even vragen hoe het precies zit. Onder een bepaald bedrag kan je een regeling treffen met de belastingdienst, waardoor je geen BTW hoeft te heffen. Daardoor hoef je niet aan sommige bedrijfsverplichtingen te voldoen tot een bepaald omzetbedrag.

Geen BTW nummer en wel BTW heffen dat mag dus niet.

Laat je gewoon informeren bij de instanties die hier meer over weten zoals KVK en de belastingdienst.
Zij zullen je maar al te graag willen helpen.

santema
21/06/10, 00:51
Willen die bedrijven geen factuur met BTW ontvangen van je? of betalen ze het zwart?


Ts praat over bedrijven, meervoud dus. Als het om 400 euro per jaar gaat, is dat dus maximaal 16 euro per maand per bedrijf, ik denk niet dat we dan praten over bedrijven als KPN :).

StevenW
21/06/10, 10:04
Kleinere bedrijven inderdaad :). Bedankt voor de informatie allen, ik ga er eens mee aan de slag! :).