PDA

Bekijk Volledige Versie : Machtiging automatische incasso intrekken?



Derek-Jan
17/06/10, 00:06
Één van jullie collega's (en forumlid) maakt er administratief & communicatief in mijn ogen een puinhoop van.

Daarom heb ik vorige maand mijn machtiging voor automatische incasso ingetrokken. Helaas moet ik nu constateren (ik wou de factuur betalen) dat er toch nog gewoon geincasseerd word.

De vorige had ik al laten storneren omdat ik die tijdig met de hand betaald had maar nu was hij al geincasseerd voor einde betaaltermijn.

Wederom gemeld bij de bank als onterecht maar wat kan ik nog meer doen?

Mailen en bellen met de betreffende hoster brengt niets op. Mail word genegeerd en bellen kan alleen via een 0800 wat voor mij niet gaat (zit niet in NL). Men schrijft wel dat er op verzoek teruggebeld word maar dat is blijkbaar alleen voor potentiële klanten.

Het kan toch niet zo zijn dat als je eenmaal een machtiging hebt je zomaar onbeperkt kan afschrijven (en nog enkel facturen verkeerd ook).

Helaas heb ik nog een contract tot ergens volgend jaar. Een deel van de afgenomen diensten heb ik nu opgezegd, per mail met een maand opzeg (zoals bij afsluiten overeengekomen). Maar ook hier vrees ik voor. (geen bevestiging ontvangen, wel ticket dus mail is aangekomen).

Van dit soort acties word ik gewoon pisnijdig omdat je zo lekker machteloos moet toezien dat iemand je gewoon lekker negeert en laat zwemmen.

De grote vraag dus : wat kan ik hiertegen doen?

chielsen
17/06/10, 00:12
http://www.veiligbankieren.nl/index.php?p=17163#Wat_u_zelf_kunt_doen

Als je nooit schriftelijk een handtekening hebt gegeven kan je volgens mij nog makkelijker de boel laten blokkeren.

Derek-Jan
17/06/10, 00:38
http://www.veiligbankieren.nl/index.php?p=17163#Wat_u_zelf_kunt_doen

Als je nooit schriftelijk een handtekening hebt gegeven kan je volgens mij nog makkelijker de boel laten blokkeren.

Ik heb hiervoor getekend maar niet via het geel/rode kaart systeem, gewoon een contract opgesteld door de hoster.

De opzegging van de machtiging heb ik via de mail gedaan aangezien de rest van de communicatie ook per mail gedaan is. Ook het aangaan van de contracten is per mail gedaan. Er is wel voor één specifieke dienst een contract getekend (inclusief dus die machtiging) maar dit was een aanvulling op de bevestiging per mail.

Het probleem is dat er in het verleden verkeerde facturen zijn geincasseerd en in tegenstelling tot schriftelijke toezegging zijn deze niet gecrediteerd. Ik verwacht ook dat de dienst die ik nu opgezegd heb (en volledig via mail aangegaan ben) ook gewoon volgende maand gefactureerd gaat worden.

Het is ook niet dat huidige facturen betwist worden en alles is keurig betaald door mij. Snap dan ook niet waar deze firma mee bezig is.

Hoe lang duurt het overigens voordat een wijziging in de incasso verwerkt is? Hoeveel dagen voor incasso moet dit aangeleverd worden bij de bank?

Derek-Jan
17/06/10, 00:57
Edit : en als de hoster wil dat het op een andere opgezegt word dan was een antwoord op mijn vragen voldoende geweest. Er komt echter geen antwoord mijn kant op. (krijg wel bevestigingen van de tickets, mail komt dus wel aan).

ichosting
17/06/10, 01:01
Ik zou intrekking machtiging en opzegging eens aangetekend versturen (met handtekening retour) naar de hoster. Als ze vervolgens blijven incasseren, kun je het storneren en bij de bank melden en vragen om het rekeningnummer te blokkeren.

Let wel op dat je contractperiode er op zit natuurlijk alvorens je besluit te storneren en blokkeren.

Derek-Jan
17/06/10, 11:16
Ik zou intrekking machtiging en opzegging eens aangetekend versturen (met handtekening retour) naar de hoster. Als ze vervolgens blijven incasseren, kun je het storneren en bij de bank melden en vragen om het rekeningnummer te blokkeren.

Let wel op dat je contractperiode er op zit natuurlijk alvorens je besluit te storneren en blokkeren.

De rekening moet vanzelfsprekend betaalt worden, daar heb ik ook geen problemen mee. De dienst op zich is in orde.

Het gaat mij om het feit dat men ietwat vreemd met de facturatie/incasso omgaat.

Heb inmiddels van mijn bank een positief antwoord gekregen, ben nu in afwachting van een serieus antwoord van de hoster. Mocht dat uitblijven dan gaat er alsnog een aangetekend schrijven de deur uit.

Hier_ben_ik
17/06/10, 18:32
Je kunt een incassomachtiging gewoon intrekken en betalingen die via automatische incasso gedaan zijn laten storneren tot 30 dagen ofzo.

Bij herhaaldelijk toch een automatische incasso doen terwijl hier geen machtiging (meer) voor is kun je bij de bank waarschijnlijk wel dat rekeningnummer laten blokkeren en bij de bank van de leverancier een melding maken.
Als je automatisch incasseert zonder je aan de regels te houden kan je hele automatische incasso functie geblokkeerd worden, terecht imo.

SebastiaanStok
17/06/10, 21:34
Waarom kan je vanuit het buitenland geen 0800 nummer bellen?
Gewoon 0031800-etc

Derek-Jan
18/06/10, 13:56
Waarom kan je vanuit het buitenland geen 0800 nummer bellen?
Gewoon 0031800-etc

Sinds wanneer is dat?

Ik heb overigens gisteren reactie gehad op de hele affaire en het ziet er naar uit dat er een aantal punten opgelost worden.

Oorzaak van de 'miscommunicatie' was blijkbaar een falend ticketsysteem.

Mijn bank heeft mij overigens idd de optie gegeven het nummer te blokkeren. Het storneren was de vorige keer trouwens geen probleem, aan mijn bank ligt het in ieder geval niet.