PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 ip adressen op server



rockaa
15/06/10, 10:12
Hallo,

Op een ander deel vandeze site kreeg ik de tip om twee ip adressen te nemen als ik Kerio mailserver en IIS naast elkaar wil laten draaien op 1 server.

Het tweede ip adres heb ik zojuist ontvangen, maar in mijn zoektocht om een ander ip adres toe te wijzen aan IIS6 ben nog niet geslaagd.

Kan iemand mij op weg helpen?

Ook kan ik een check/scan uitvoeren of alles goed naast elkaar loopt?

dreamhost_nl
15/06/10, 19:25
Werk je met of zonder een controle paneel?

Randy
15/06/10, 19:31
Je moet dit eerst bij je netwerkconfiguratie doen, daarna kun je bij IIS de host-headers instellen. Windows 2003 of 2008?

rockaa
15/06/10, 21:10
dank je alvast voor jullie reacties

Ik werk met windows 2008, ik hoop dat je bedoelt de cpanel van kerio die heb ik wel aan staan gebruik ik haast niet. Het gaat om een dedicated server, waarmee ik met een mstsc inlog.

Ik zal even onderzoeken wat je bedoelt welke netwerkconfigs ik kan doen. Heb dit eerlijk gezegt nog nooit gedaan

KerberosX
15/06/10, 22:16
Zoals Randy zegt, eerst in de properties van je netwerkkaart het extra IP toevoegen. Dan kan je in IIS elke website op zijn eigen IP zetten.

rockaa
15/06/10, 23:35
Gezien dat ik een amateur ben, heb ik hieronder even beschreven wat ik heb gedaan. Misschien is het zo ook duidelijker voor andere amateurs ;-)

ik ben dus naar TCP/IP4 properties (van de netwerkkaart) gegaan daarna naar advanced.
Ik zag mijn ip adres XX.XX.230.24
Ik had een toegewezen ip van XX.XX.230.25 van mijn serverprovider gekregen
Ik moest alleen ook een subnetmask invullen deze heb ik exact overgenomen van het andere ip adres 255.255.255.192.

Ik hoop dat dit goed is?

Nu ga ik een nieuwe role toevoegen, de IIS role. als deze geinstalleerd is, waar kan ik er voor zorgen dat IIS over het nieuwe ip adres gaat werken?

KerberosX
16/06/10, 07:56
OK, dat heb je al goed gedaan ;)

Op deze link (http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc772350%28WS.10%29.aspx) staat uitgelegd hoe je een website in IIS7 toevoegt en een IP adres selecteert waarop deze "luistert".


Uiteraard zijn dit soort zaken basisinformatie, die je toch zou moeten weten als jij de beheerder bent. Ik raad je dan ook aan om je een beetje meer te verdiepen in Windows server beheer en IIS specifiek. Op http://iis.net is heel veel informatie te vinden over IIS specifiek. Verder is Technet ook een goede informatiebron. Succes :)

rockaa
16/06/10, 09:48
Ja, je hebt helemaal gelijk ! het is alleen dat ik zelf net voor mijzelf ben begonnen in de financiele dienstverlening. Al mijn kennis van computers komen uit try and error, het is een hobby :P Hoewel ik graag een goede systeembeheerder wil kunnen huren heb ik als starter daar niet het vermogen voor :(

Bedankt voor de tips ik ga hiermee aan de slag.

rockaa
16/06/10, 11:31
Helaas heb ik toch nog een probleem heb uitvoerig gekeken naar de handleiding. Ik heb ook Kerio mailserver aangepast dat het allemaal werkt via ip XX.XX.XXX.24, inplaats van alle ip`s (zie screenie).

Helaas krijg ik toch nog een error in IIS:

The process cannot the file because it is being used by another process. (Exeption fromd HRESULT : 0x80070020)

Ik heb de volgende handelingen gedaan:

Geopend IIS Manager
Add Site
Binding: IP adress: XX.XX.XXX.25 / Port: 80
Hostname www.(sitenaam).com

rockaa
16/06/10, 23:52
de oplossing:

If there are some 0.0.0.0 addresses you can add the ip address your IIS7 is using by doing the following;

1) Open a command prompt
2) Type netsh
3) Type http
4) Type sho iplisten. It should be blank
5) Type add iplisten ipaddress=192.168.0.90 (you're server ip('s))
You should get IP address successfully added
6) Type sho iplisten again
It should show 192.168.0.90 or more in the list
7) Type exit to get out of netsh
Type type netstat -an. See if you notice 192.168.0.90:80 in the list. If you see 0.0.0.0:80, do an iisreset

Thanks to; Steve Schofield