PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoster(Euroaccess) reageert niet op contact



trans33
08/06/10, 07:24
Ik weet niet waar ik dit topic anders moet plaatsen, dus plaats ik het hier. Ik ben nieuw op dit forum dus als het ergens anders geplaatst had moeten worden, excuses.

Onlangs heb ik besloten om de hosting die ik de laatste 7 jaar heb gebruikt voor mijn marketing zaak op te zeggen bij Euroaccess. Ik heb hiervoor de Terms & Conditions geraadpleegt waar in vermeld werd dat een email sturen de enige weg was om de hosting op te zeggen. Zodoende heb ik dit gedaan. Ook heb ik in deze email om een bevestiging gevraagd.

Na een klein weekje had ik nog geen reactie gekregen en heb ik 4-5 keer op verschillende tijdstippen en verschillende dagen contact per telefoon proberen te verkrijgen, al die keren werd er niet opgenomen. Vervolgens heb ik nog een email om bevestiging gestuurd maar vooralsnog heb ik nog geen reactie gekregen. Ik heb nu in totaal naar 3 verschillende email-adressen een email gestuurd. Daarnaast word er ook niet meer gereageerd op het MSN support adres. De contactpersoon is wel altijd online. Ook heb ik een paar keer precies een paar seconden nadat de contactpersoon online kwam een bericht gestuurd maar er word niet op gereageerd. Het rare is dat in de laatste zeven jaar er bijna altijd binnen 30 minuten gereageert werd via MSN. Nu krijg ik al meer dan 2 weken geen reactie meer.

Er is nu geen enkele optie om contact te krijgen over dan persoonlijk langs te gaan, wat al in een keer in me op is gekomen, om eerlijk te zijn. Natuurlijk kan ik een aangetekende brief sturen maar in de Terms & Conditions stond duidelijk dat opzeggen via email moest. Als ik nu opzeg via post komt er weer een maand extra betaling bij, plus nog een opzegtermijn van 2 maanden die Euroaccess hanteert.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? En is er iets bekend over Euroaccess wat ik niet weet? Gaan ze stoppen met hosten of iets anders in die richting? Ik ben tot voor kort altijd erg tevreden geweest over de hosting en de support die ik kreeg. Er is ook helemaal nooit een meningsverschil geweest of moeilijkheid tussen ons voorgevallen en het contact tussen ons was altijd respectvol en vriendelijk. Ik heb zeven jaar lang elke maand altijd op tijd betaald en ik heb ook nooit erg veel support nodig gehad(ik weet zelf vrij veel van het runnen van websites). Ik snap helemaal niets van deze situatie en de reden hoezo.

Wat zijn mijn opties en rechten nu? Wat kan ik het beste doen om deze opzegging soepel te laten verlopen?

Alvast bedankt

mauer
08/06/10, 08:22
Stuur ieder geval een aangetekende brief, dan heb je bewijs dat je de brief naar hen verstuurd hebt. Met mail is dat wat lastiger te bewijzen.

trans33
08/06/10, 09:02
Stuur ieder geval een aangetekende brief, dan heb je bewijs dat je de brief naar hen verstuurd hebt. Met mail is dat wat lastiger te bewijzen.

Maar dat betekent dus dat ik dan nog een extra maand moet bijbetalen(omdat we inmiddels in Juni zitten). De opzegtermijn van Euroaccess is ook nog is 2 maanden trouwens. Vind ik allemaal best, maar als ik me aan de regels houd, wil ik dat hun zich ook aan de regels houden. In hun Terms & Conditions staat duidelijk dat er alleen via email opgezegd dient te worden.

Ik wil een bevestiging via email van Euroaccess van de opzegging die ik gedaan heb.

mauer
08/06/10, 09:16
Dat hoeft ook niet. Je hebt immers per mail opgezegd.
Alleen kun je niet bewijzen, stel het mocht zover komen dat je de juridische kant op moet, dat die mail ook daadwerkelijk is ontvangen. Met aangetekende post kan dat wel.

Dreas
08/06/10, 09:31
ik ben geen jurist, maar is het in dit geval niet voldoende wanneer je vanuit je maillogs kan aantonen dat het bericht op hun server is afgeleverd? Volgens mij moet je in deze situatie (MSN logs, kopieen van andere email pogingen en mailserver aflever bewijs) altijd juridisch gewoon je gelijk kunnen krijgen. Dus stoppen met betalen zou ik zeggen en er vanuitgaan dat zij het gewoon verwerkt hebben. Gaan ze later dreigen met juridische stappen dan zou ik dat juridisch gewoon verder uitvechten :)

host3000
08/06/10, 09:34
Jouw eigen maillogs zijn vrij gemakkelijk aan te passen, dus dat lijkt mij erg zwak en niet doorslaggevend.

trans33
08/06/10, 09:43
Dat hoeft ook niet. Je hebt immers per mail opgezegd.
Alleen kun je niet bewijzen, stel het mocht zover komen dat je de juridische kant op moet, dat die mail ook daadwerkelijk is ontvangen. Met aangetekende post kan dat wel.


Jouw eigen maillogs zijn vrij gemakkelijk aan te passen, dus dat lijkt mij erg zwak en niet doorslaggevend.

Dus als ik het goed begrijp kan Euroaccess gewoon doen alsof ze mijn email niet hebben gehad en ik als hosting klant moet dat maar accepteren, terwijl ze als enige opzeg methode een email accepteren. Ik word hier toch lichtelijk kwaad over, dat kun je waarschijnlijk wel begrijpen.

Wat zijn dit nou voor praktijken? Gaat dit bij elke hoster zo in Nederland? Zo doe je toch geen zaken? Ik heb verschillende emails op verschillende tijdstippen gestuurd. Ook heb ik elke andere mogelijke vorm van contact proberen te verkrijgen.

Bart L
08/06/10, 09:49
Aangetekend brief met daarin een kopie van de mail? Ik neem dat al je servers er al weg zijn?

host3000
08/06/10, 09:53
Dus als ik het goed begrijp kan Euroaccess gewoon doen alsof ze mijn email niet hebben gehad en ik als hosting klant moet dat maar accepteren, terwijl ze als enige opzeg methode een email accepteren. Ik word hier toch lichtelijk kwaad over, dat kun je waarschijnlijk wel begrijpen.



Dat gaat overal zo. Als jij stelt dat jij iets gedaan hebt en dat wordt ontkend, moet jij dat aantonen. Zo heeft het mij drie maanden gekost om iets bij XS4ALL weg te krijgen.

Als de enige opzegmethode mogelijk niet werkt (omdat er niet op email gereageerd wordt), sta je sterk met een aangetekende brief. Dat kost meestal wat extra tijd en geld omdat je eerst een andere manier geprobeerd hebt. Kwaad worden heeft weinig zin. Je zult het wel vaker tegenkomen. Bedrijven zijn niet allemaal hetzelfde. Zo zit het nu eenmaal in elkaar.

ICTRecht
08/06/10, 10:04
Je mag kennelijk op elk moment opzeggen met 2 maanden opzegtermijn. Als jij dus zegt dat je per een zekere datum wilde opzeggen, dan is dat jouw recht en daar kan de hoster niets aan doen. Het enige verweer van de hoster is dan "die mail is nooit ontvangen".

In deze situatie lijkt het me echter sterk dat de hoster zomaar daarmee wegkomt. Wie een dergelijke fragiel medium kiest voor belangrijke communicatie, moet volgens mij het risico dragen dat er soms berichten niet aankomen.

En ja, serverlogs zijn te vervalsen maar wat is waarschijnlijker: dat TS zijn serverlogs vervalst om eerder op te kunnen zeggen of dat de hoster inderdaad onbereikbaar was per e-mail?

(Waarom zou iemand serverlogs vervalsen als hij op elk moment kan opzeggen?)

host3000
08/06/10, 10:07
Je mag kennelijk op elk moment opzeggen met 2 maanden opzegtermijn. Als jij dus zegt dat je per een zekere datum wilde opzeggen, dan is dat jouw recht en daar kan de hoster niets aan doen. Het enige verweer van de hoster is dan "die mail is nooit ontvangen".

In deze situatie lijkt het me echter sterk dat de hoster zomaar daarmee wegkomt. Wie een dergelijke fragiel medium kiest voor belangrijke communicatie, moet volgens mij het risico dragen dat er soms berichten niet aankomen.

En ja, serverlogs zijn te vervalsen maar wat is waarschijnlijker: dat TS zijn serverlogs vervalst om eerder op te kunnen zeggen of dat de hoster inderdaad onbereikbaar was per e-mail?

(Waarom zou iemand serverlogs vervalsen als hij op elk moment kan opzeggen?)

Hmm, ik vind dat wel erg naief. Ik heb mensen meegemaakt die recht in mijn gezicht logen, om de kleinste dingen. Mensen doen een moord om onder een factuur van 5 euro uit te komen. Dus als ze er achter komen dat ze eigenlijk een maand eerder op hadden kunnen zeggen 'omdat ze het toch niet gebruikt hebben', zijn er genoeg die dat proberen.

Ik kan mij overigens niet voorstellen dat een rechter de bewijslast zou omkeren. Maar ik zit dan ook niet in de rechtspraktijk. Hier laat ik het maar bij. ;-)

trans33
08/06/10, 10:10
Dat gaat overal zo. Als jij stelt dat jij iets gedaan hebt en dat wordt ontkend, moet jij dat aantonen. Zo heeft het mij drie maanden gekost om iets bij XS4ALL weg te krijgen.

Als de enige opzegmethode mogelijk niet werkt (omdat er niet op email gereageerd wordt), sta je sterk met een aangetekende brief. Dat kost meestal wat extra tijd en geld omdat je eerst een andere manier geprobeerd hebt. Kwaad worden heeft weinig zin. Je zult het wel vaker tegenkomen. Bedrijven zijn niet allemaal hetzelfde. Zo zit het nu eenmaal in elkaar.

Ik heb zelf de nodige ervaring in de wereld waar je over spreekt, zoiets moet je absoluut niet zomaar accepteren alsof het "normaal zaken doen" is. Euroaccess reageert gewoon niet op telefoon, email of MSN. Alle contact opties. Terwijl Euroaccess wel elke dag online op MSN komt en er toch iemand de hosting business leidt op dit moment. Euroaccess weet trouwens ook van deze thread af via een lid van dit forum. Dit lid heeft me een PM gestuurd waar hij me vertelde dat Euroaccess van deze thread op de hoogte is gesteld.

ICTRecht
08/06/10, 10:13
Hmm, ik vind dat wel erg naief. Ik heb mensen meegemaakt die recht in mijn gezicht logen, om de kleinste dingen. Mensen doen een moord om onder een factuur van 5 euro uit te komen. Dus als ze er achter komen dat ze eigenlijk een maand eerder op hadden kunnen zeggen 'omdat ze het toch niet gebruikt hebben', zijn er genoeg die dat proberen.
Tsja nou ja, mensen doen dat inderdaad maar dat betekent nog niet dat ze er bij de rechter mee weg zouden komen. Alleen procedeert niemand om 5 euro, en dat weten zulke mensen ook.

Waarom zou een rechter de bewijslast niet omkeren? Dat is op zich niet ongebruikelijk, als er genoeg aanwijzingen de ene kant op zijn en het moeilijk voorstelbaar is dat de eiser die aanwijzingen zou vervalsen. In dit geval zou ik erg benieuwd zijn naar het verweer van de hoster, en als dat alleen maar "sorry, geen mail ontvangen hoor (A)" is dan denk ik dat hij gaat verliezen. Want rechters zijn goed in het horen van (A)-s en aanverwante trucs en bijdehand gedrag.

trans33
08/06/10, 10:18
Hmm, ik vind dat wel erg naief. Ik heb mensen meegemaakt die recht in mijn gezicht logen, om de kleinste dingen. Mensen doen een moord om onder een factuur van 5 euro uit te komen. Dus als ze er achter komen dat ze eigenlijk een maand eerder op hadden kunnen zeggen 'omdat ze het toch niet gebruikt hebben', zijn er genoeg die dat proberen

Ik weet niet waarom dit voorbeeld er in dit geval bij word gehaald. Ik zou graag weten wat je vind over het gedrag van Euroaccess in mijn geval... Dat is het topic.

R.H.
08/06/10, 10:22
Ze zullen hoogstwaarschijnlijk zeggen dat ze je mail niet hebben ontvangen oid. Stuur daarom voor de zekerheid een aangetekende brief. Maar een kopie van de mail logs lijkt me ook redelijk.

host3000
08/06/10, 10:24
Dat is op zich niet ongebruikelijk, als er genoeg aanwijzingen de ene kant op zijn
Daar zit hem de clue denk ik. Maar daar heb jij meer ervaring mee.


Ik zou graag weten wat je vind over het gedrag van Euroaccess in mijn geval...
Ik die nooit uitspraken over zaken waarvan maar één kant van het verhaal bekend is, dus ik zal jouw topic met rust laten.

trans33
08/06/10, 10:29
Ik die nooit uitspraken over zaken waarvan maar één kant van het verhaal bekend is, dus ik zal jouw topic met rust laten.

Right, ok.. Vind ik goed. Maar hou het dan well on-topic alsjeblieft. Ik probeer hier contact te krijgen met een hoster of hulp met hoe ik hiermee als klant mee om moet gaan.

R.H.
08/06/10, 10:43
Maar trans, zoals meerdere zeggen. Of bel het bedrijf of stuur een aangetekende brief. Daar kunnen ze niet onderuit.

trans33
08/06/10, 11:01
Ze zullen hoogstwaarschijnlijk zeggen dat ze je mail niet hebben ontvangen oid. Stuur daarom voor de zekerheid een aangetekende brief. Maar een kopie van de mail logs lijkt me ook redelijk.

Je hebt gelijk. Heb net bericht gehad van een lid van dit forum dat Euroaccess beweert geen mails te hebben ontvangen. Ik heb 3 emails naar 3 verschillende addressen gestuurd op verschillende tijdstippen gedurende een week. MSN was dan waarschijnlijk ook kapot voor 2-3 weken lang. En telefoon was het geluid van kapot denk ik.

Ik wil best goedgelovig zijn, maar dit is wel erg veeleisend. Ik begrijp ook niet waarom ze niet gewoon even hier posten, mij een PM sturen of me gewoon even mailen. Hoezo moet dit via via via gaan? Heel raar allemaal. Ik wil niets liever dan gewoon klaar zijn met dit en verder gaan. Ik ben ook gewoon bereid om nog 2 maanden door te betalen terwijl ik niet eens hosting meer van ze wil. Ik hou me namelijk aan een afspraak, hoe belachelijk die ook is.

Iedereen heel erg bedankt voor de tips zover in ieder geval, jullie hulp is erg op prijs gesteld.

Bart L
08/06/10, 11:04
Heb net bericht gehad van een lid van dit forum dat Euroaccess beweert geen mails te hebben ontvangen.

Dit is gewoon Paul (als ik het goed heb) zelf neem ik aan?

santema
08/06/10, 11:05
Het MSN verhaal kan best kloppen, hij komt hier ook op de meest onmogelijke tijden online, ook op momenten waarvan ik zeker weet dat hij er niet is. MSN doet hier thuis ook niks anders dan opnieuw aanmelden. Wat betreft het e-mail verhaal kan ik je niet helpen, heb je wel een ticket nummer terug gekregen? Heb je geprobeerd te bellen? Ik denk dat het wel losloopt en om een misverstand gaat, ze zijn in dat opzicht niet zo moeilijk, zeker niet als het om hosting van een paar euro gaat.

trans33
08/06/10, 11:09
dubbele post

trans33
08/06/10, 11:13
Het MSN verhaal kan best kloppen, hij komt hier ook op de meest onmogelijke tijden online, ook op momenten waarvan ik zeker weet dat hij er niet is. MSN doet hier thuis ook niks anders dan opnieuw aanmelden. Wat betreft het e-mail verhaal kan ik je niet helpen, heb je wel een ticket nummer terug gekregen? Heb je geprobeerd te bellen? Ik denk dat het wel losloopt en om een misverstand gaat, ze zijn in dat opzicht niet zo moeilijk, zeker niet als het om hosting van een paar euro gaat.

Betere vraag is misschien, heb je mijn post gelezen? Het gaat hier niet om een miscommunicatie. Dit is al een paar weken aan de gang. Er word niet gereageerd op elke vorm van contact die zoek. Voorheen had ik binnen 30 minuten contact met Euroaccess, zo is het altijd gegaan totdat ik wilde opzeggen.

Als het allemaal wel losloopt, zou ik graag willen dat Euroaccess me nu contacteert, want Euroaccess leest deze thread. Ik heb verder niks aan te merken op Euroaccess, ik wil dit gewoon afhandelen. Ik word er langzamerhand een beetje moe van.

santema
08/06/10, 11:14
Het stuk van de telefoon heb ik inderdaad gemist, excuses. Ik heb hem net op het topic gewezen inderdaad, of hij het daardoor gelezen heeft, of gewoon op WHT komt, geen idee.

Succes in elk geval.

trans33
08/06/10, 11:18
Dit is gewoon Paul (als ik het goed heb) zelf neem ik aan?

Nee, het is iemand anders als Paul Leurink zelf, denk ik. Het is in ieder geval niet de "euro-access" account naam waaronder hij hier post. Het is iemand die met Paul praat en Paul geeft iets door via hem aan mij. Zucht.

trans33
08/06/10, 11:19
Het stuk van de telefoon heb ik inderdaad gemist, excuses. Ik heb hem net op het topic gewezen inderdaad, of hij het daardoor gelezen heeft, of gewoon op WHT komt, geen idee.

Succes in elk geval.

Al bijna gelijk vanaf de eerste post was hij ervan op de hoogte. Door een lid hier van het forum.

Kan iemand Euroaccess vragen waarom hij mij niet een PM stuurt?

t.bloo
08/06/10, 11:51
Misschien moet je het iets meer tijd geven op dit forum dan 4 uurtjes...

trans33
08/06/10, 13:21
dubbele post

trans33
08/06/10, 13:24
Kan ik er rechtmatig iets aan doen als ik geen support krijg? MySQL doet het niet en ik heb support nodig maar ik word genegeerd.

Kan ik mijn contract om deze reden opzeggen? Ik krijg geen support plus een optie(MySQL) die overeengekomen is in het contract werkt niet en er word niets aan gedaan.

Hebben jullie door dat de enige manier dat ik ook maar misschien Euroaccess kan bereiken via dit forum is? Voor de rest kan ik nergens heen voor support. Dit is eigenlijk toch ongelofelijk, ik voel me zo machteloos. Ik word gewoon niet eens geholpen terwijl ik een betalende klant ben. Hier moet toch rechtmatig iets tegen te doen zijn?

Bart L
08/06/10, 14:16
Je hebt zowel info@eu...... . info gebruikt als info@eu..... nl ?

mauer
08/06/10, 16:03
Helaas kan je er niet veel aan veranderen aangezien de bal nu bij hun ligt. Ik zou je toch aanraden om een aangetekende brief te sturen met een kopie van die e-mail. Dan heb je alles geprobeerd en weet je zeker dat zij die brief ontvangen hebben.

Apoc
08/06/10, 17:00
Ik zou inderdaad die aangetekende brief nog even sturen, met daarin de vermelding dat je eerder al mails hebt gestuurd (en noem ook de specifieke tijdstippen - en eventueel ook bewijs dat hun mailserver de mails geaccepteerd heeft).

Verder zou ik de zaak gewoon laten rusten. Mochten ze alsnog met facturen aan komen zetten, dan kun je die gerust weigeren.

trans33
08/06/10, 19:58
Je hebt zowel info@eu...... . info gebruikt als info@eu..... nl ?

Yep. Deze email adressen heb ik ook allebei gebruikt bij mijn opzegging trouwens.

trans33
08/06/10, 20:09
Surprise surprise. Ik heb een antwoord! Na 2 weken! Maar is het een email over de opzegging? Nee, het is een email die over het functioneren van MySQL gaat. Geen woord over de opzegging. Geen enkel antwoord op mijn vragen over de opzegging. Ongelofelijk.

Wel weet Euroaccess mij doodleuk te vertellen: "Wij zijn gewoon altijd bereikbaar op info@euroaccess.nl" .. Ik heb daar mijn opzeggings-email OOK heengestuurd. Even als naar cancel@euroaccess.nl(waar de email volgens de Terms & Conditions naar gestuurd moet worden) en info@euroaccess.info! En nu opeens glashard doen alsof ik dat niet zou weten.

Ik heb nu een email terug gestuurd waar in ik om een bevestiging van mijn opzeg-emails heb gevraagd. Ik heb verteld dat ik een opzeg-email naar alledrie de bovenstaande adressen heb verstuurd en of hij deze email wilt opzoeken en een email terug wil sturen.

Ik ben benieuwd..

dreamhost_nl
08/06/10, 20:40
...Nee, het is een email die over het functioneren van MySQL gaat...

Wat is het nu precies wat je wilt opzeggen? Een hosting account, een dedicated server, colocated server of VPS?

trans33
08/06/10, 20:52
Nou, ik heb een email terug. Eindelijk. Wat is het antwoord?

Mijn vraag: Hallo, ik heb een opzeg email gestuurd naar cancel@euroaccess.nl, info@euroaccess.nl en info@euroaccess.info. Kunt U 1 van deze emails opsporen en mij een bevestiging sturen?

Antwoord: "We hebben geen opzeg email ontvangen"

"Alle emails naar info@euroaccess.nl worden beantwoord.
Email naar andere adressen komen niet aan."


Allereerst HEB ik meerdere emails gestuurd naar info@euroaccess.nl en de 2 andere adressen. En dan nog even een vraag, als alleen emails naar het adres info@euroaccess.nl worden beantwoord, waarom staat er dan in de Terms & Conditions dat er een email MOET verstuurd worden naar CANCEL@EUROACCESS.NL??

mauer
08/06/10, 20:55
...

Heb je dit ook aan hun verteld?

trans33
08/06/10, 20:56
Heb je dit ook aan hun verteld?

Yep, ik heb dezelfde vraag ook per email naar hun gestuurd. Ik wacht af wat het antwoord is.

t.bloo
08/06/10, 21:53
Wat is het nu precies wat je wilt opzeggen?

ik gok een shared hosting pakketje van 1 euro per maand :whistling:

het heet niet voor niets euro-access :drunk:


maar goed dan moet je nog steeds gewoon op kunnen zeggen natuurlijk

trans33
08/06/10, 21:58
ik gok een shared hosting pakketje van 1 euro per maand :whistling:

het heet niet voor niets euro-access :drunk:


maar goed dan moet je nog steeds gewoon op kunnen zeggen natuurlijk

Nee, al is het prive, het is een contract van 40 euro per maand. Maar het gaat me hier niet om het geld, het is vooral principe. Ik heb ook gehost bij anderen, en zo ben ik nog nooit behandelt.

Maar Paul en ik hebben op dit moment heel respectvol en duidelijk contact. Ben er eigenlijk heel tervreden over op dit moment. Ik heb gevraagd of hij misschien een oplossing weet voor het probleem wat we nu hebben. Hij heeft me een forward van mijn opzeg email gevraagd om 20:49, ik heb gelijk die forward gestuurd van die mail om 20:52.. Dus ik wacht nu af hoe we dit samen kunnen oplossen.

1Ago
08/06/10, 23:45
Ah, goed. Het komt dus in orde. :)

trans33
09/06/10, 08:22
Ah, goed. Het komt dus in orde. :)

Ik hoop het, ik heb nog steeds geen reactie gehad.

Euroaccess vroeg om een forward van de mail. Die forward heb ik binnen 2 minuten nadat Euroaccess het vroeg gestuurd. Nu is het wachten hoe Euroaccess dit gaat oplossen.

Ik laat het hier weten.

trans33
09/06/10, 19:26
Nou, sinds ik die forward van mijn opzeg-email gisteren heb gestuurd waar Paul Leurink om vroeg heb ik geen reactie meer gekregen. Terwijl we hiervoor om het half uur contact hadden via mail. Ik heb vanochtend nog een keer duidelijk gevraagd via email om te reageren, maar geen reactie. Ik ben bang dat net zoals de laatste 2 weken, ik alsnog weer genegeerd word.

Ik heb sterk het gevoel dat Paul had gehoopt dat ik die opzeg email niet meer had. Waarom zou je anders om een forward vragen en als ik hem dan vervolgens stuur niet meer reageren. En Paul wil het volgens mij helemaal niet oplossen maar gewoon van me af en 40 Euro cashen voor een maandje extra.

We hebben niet eens een meningsverschil, hij reageert gewoon niet. Dat is het enige punt. Net alsof je als klant geen reet waard bent bij Euroaccess, zeker als opzeggende klant. Ik ben 7 jaar een trouw betalende klant geweest, altijd vriendelijk geweest, 1 keer per jaar support nodig gehad en heb nooit moeilijk gedaan of wat dan ook. Mijn vertrouwen in Euroaccess en Paul Leurink is op dit moment onder het nulpunt gezakt. Waarom ben ik ooit in zee gegaan met hun? Ik ben dit echt spuugzat.

Waar het voor mij op lijkt is dat Euroaccess expres alleen opzeggen via email accepteerd. Zodra een klant met een redelijk maandelijks bedrag opzegt, reageren ze gewoon niet. Pas na een tijdje realiseert de klant zich dat er niet meer gereageert word. In de tussentijd zijn er misschien 1 of 2 maanden voorbijgegegaan, en heeft Euroaccess extra maanden in betalingen extra.

Echt respectabel man, wat heb ik een hoop respect voor Euroaccess (lees: Paul Leurink). Ik zag dat Paul Leurink op dit forum een hoog woord heeft wanneer iemand niet eerlijk zaken doet. En dat hij dan heel hoog van de toren blaast wat voor vreselijk iemand dat dan is. Hoe durft tie? Ongelofelijk.

mauer
09/06/10, 19:48
Goed dat je het samenvat. Wanneer stuur je die aangetekende post? Dan kun je hem daarna vergeten.

1Ago
10/06/10, 01:39
Inderdaad. Dan hoef je je ook niets meer aan te trekken van hun. Met het bewijs ervan ben je niets meer verplicht.

daanl
10/06/10, 08:18
Gewoon verhuizen en reknr blokeren ben je er toch?

trans33
10/06/10, 16:28
Ik heb juridische informatie ingewonnen en de email is gewoon rechtsgeldig. Ook is een elektronische opzegging rechtsgeldig als de overeenkomst ook elektronisch was afgesloten. Als in de email goed duidelijk is gemaakt om welke partijen het gaat(en geloof me, dat is goed duidelijk gemaakt) dan is de opzegging gedaan. Mocht Euroaccess ondanks alles blijven beweren van niet, maken ze er lekker een rechtszaak van. Dan kan ik op basis van Artikel 37 lid 3 Burgerlijk Wetboek Boek 3 (ttp://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-3/artikel37/lid3) gewoon de email uit de Sent folder laten zien. Dit gebeurt heel vaak en is gewoon een rechtsgeldig bewijs. De email is ook nog is verstuurd met 's werelds grootste email service, dus aan credibility en geloofwaardigheid zal het niet liggen. Euroaccess credibility daarentegen, is ver te zoeken in dit verhaal.

Ook al zou ik de email niet in de Sent map hebben(wat ik dus wel heb), dan nog is het aan de rechter om te beslissen of het geloofwaardiger is of ik de email heb vestuurd en op heb gezegd, of dat Euroaccess' verhaal niet helemaal geloofwaardig is. En die uitdaging ga ik graag aan. De email is zowel naar info@euroaccess.nl en cancel@euroaccess.nl gestuurd. Het gedrag van Euroaccess door me te negeren als mijn vragen over de opzegging gaan, maar wel reageren als mijn vragen over iets anders gaan, zegt al genoeg. Ook het negeren zodra ik de forward van opzeg-email heb gestuurd, zegt genoeg. Eigenlijk het hele gedrag van Euroaccess versus mijn gedrag richting hun, overduidelijk in hun nadeel. Ook de bewering dat "alleen emails richting info@euroaccess.nl aankomen" is in hun nadeel, zeker omdat er in hun terms staat dat een opzeg email naar cancel@euroaccess.nl MOET verzonden worden.

Dus, ik betaal nog tot 31 Juli. En geen dag langer. Daarnaast hoop ik dat Euroaccess er een rechtszaak van maakt. Kan ik eindelijk iets doen tegen hoe hun mij behandelt hebben. Dit is voor mij een principe zaak geworden. Het gaat allang niet meer om het geld. Ook zou ik graag eindelijk Paul is spreken(want hij negeerd elke vraag over opzeggingen) en hem vragen waarom hij dit gedaan heeft. Een 7 jaar oude, trouw betalende klant zo behandelen, allemaal voor een maandje extra betaling. Was het het nou waard?

trans33
10/06/10, 17:02
Link naar Artikel 37 lid 3 Burgerlijk Wetboek Boek 3 = http://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-3/artikel37/lid3

Stewie
10/06/10, 17:03
Daarnaast hoop ik dat Euroaccess er een rechtszaak van maakt.
Geloof je dat nou zelf? Natuurlijk gebeurdt dat niet voor die tientjes.

trans33
10/06/10, 18:10
Zoals ik al zei, mij gaat het niet om het geld. Maar hun wel ja. Ik heb ook niet gezegd dat ik denk dat er een rechtszaak komt. Ik zeg alleen dat als Euroaccess beweert dat ik niet in Mei op heb gezegd, dat ze dan naar de rechter kunnen gaan en ik graag op hun voorstel in ga.

Swiftway-UK
11/06/10, 00:42
Zoals ik al zei, mij gaat het niet om het geld. Maar hun wel ja. Ik heb ook niet gezegd dat ik denk dat er een rechtszaak komt. Ik zeg alleen dat als Euroaccess beweert dat ik niet in Mei op heb gezegd, dat ze dan naar de rechter kunnen gaan en ik graag op hun voorstel in ga.

Ik wil dit niet negatief belichten, maar als zij de zaken goed voor elkaar hebben dan kost een rechtszaak en eventueel hoger beroep de provider geheel niets (onafhankelijk of ze nu winnen of verliezen) en jou altijd meer (afhankelijk van de advocaat die je kiest enkele honderden tot enkele duizenden Euro meer) dan de kosten voor een aangetekende brief. (onafhankelijk of je gaat winnen of verliezen).

Hoe werkt dit dan? in het kort. Met de juiste voorzieningen kunnen bedrijven hun wanbetalers voor het kantonrecht dagen zonder zelf kosten te hoeven maken. Hier is er in principe geen probleem [voor de klant] mocht de provider verliezen.
Echter hebben veel bedrijven de voorziening getroffen om in hoger beroep te gaan zonder zelf kosten te maken. Hier is er een [zeer groot] risico voor de klant. In een hoger beroep moet de klant zich laten bijstaan door een advocaat. Zelfs als hij de zaak zou winnen, dan krijgt hij slechts een klein deel van de advocaatskosten vergoed. Zie:

http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+rechter/Landelijke+regelingen/Sector+civiel+recht/Liquidatietarief+rechtbanken+en+gerechtshoven.htm

Het Liquidatie tarief komt haast nooit overeen met de daadwerkelijk gemaakte kosten. Zo zal de winnaar in een dergelijke procedure vaak eindigen met honderden tot duizenden euro's aan advocaatkosten die hij zelf zal moeten betalen.

Misschien toch even een aangetekende brief sturen?

trans33
11/06/10, 05:53
@Swiftway-UK

Erg stuitende en onderhand typische reactie. Puur en alleen om onwetende klanten af te schrikken voor hun rechten op te komen. Trap er niet in!

Als klant kan je gewoon naar de kantonrechter gaan, of jezelf verdedigen zonder advocaat. Als een partij het niet eens is met de uitspraak kan een partij in hoger beroep gaan als het geldbedrag waar het geschil om gaat hoger is dan 1750 Euro. Dit geldt dus niet voor mij en bijna elke andere hosting klant. Probeer alsjeblieft niet eerlijke onwetende hosting klanten die dit lezen af te schrikken om voor hun rechten op te komen. Eventuele hosting klanten met problemen die dit lezen, u kunt gewoon opkomen voor uw rechten zonder honderden of duizenden Euro's te betalen!

En ook de "aangetekende brief" is een veelvoorkomende in de Nederlandse hosting wereld. NIET WAAR. U heeft GEEN aangetekende brief nodig. U kunt gewoon opzeggen via email als u het hosting contract elektronisch aan bent gegaan. Mocht de hosting provider beweren de mail niet te hebben ontvangen, staat u nog in uw recht. U kunt dan de mail uit uw Sent map laten zien en heeft u duidelijk de partijen over waar het gaat aangegeven, staat u gewoon in uw recht. Het is niet aan u te wijten dat de email niet is aangekomen als U kunt bewijzen hem naar het juiste adres gestuurd te hebben.

Swiftway-UK
11/06/10, 10:06
Als een partij het niet eens is met de uitspraak kan een partij in hoger beroep gaan als het geldbedrag waar het geschil om gaat hoger is dan 1750 Euro.

Onjuist. Het moet zijn:
"Overigens moet worden opgemerkt dat hoger beroep niet altijd wordt behandeld als het een financieel vonnis bedraagt onder de 1750 euro. "

Niet altijd =! nooit.

Verder adviseer ik je om dit eens door te lezen:
http://www.iusmentis.com/contracten/email-rechtsgeldig/

Aangezien je aangeeft dat je mail via een van grote email providers (bijvoorbeeld hotmail, google) vraag ik mij sterk af of de mail aan alle voorwaarden voldoet:

"Artikel 267 van boek 6 bepaalt dat als een overeenkomst langs elektronische weg is gesloten, hij tevens door een elektronische verklaring kan worden ontbonden. Ook deze verklaring moet voldoen aan de hierboven genoemde eisen van raadpleegbaarheid, verifieerbaarheid en de identiteit van de partijen."

Vooral het laatste. de identiteit van de partijen kan hier een probleem vormen. Het je de mail verzonden met een digitale handtekening?
Let er ook op dat dit nog puur een theorie is op dit moment, het digitaal opzeggen is nog niet getoetst bij de rechtbank en er is geen jurisprudentie op dit gebied.

trans33
11/06/10, 15:50
@ Swiftway-UK

Je kan er een heel verhaal van maken, als het bedrag waar het geschil bij de kantonrechter om gaat lager is dan 1750 Euro is kan je NIET in hoger beroep gaan. Alleen als het om bepaalde boete's gaat, zoals verkeersovertredingen. En daar gaat het hier niet om, he?

Dus. Niet = Nooit. Alleen als het om boete's gaat.

De site die je laat zien had ik al gezien en hier staat ook duidelijk in wat ik al zei. Als je een email in de Sent map hebt waar je de beide partijen duidelijk hebt aangegeven, is deze email rechtsgeldig.

Vooral het laatste. de identiteit van de partijen kan hier een probleem vormen. Het je de mail verzonden met een digitale handtekening?

Weer lijk je het te doen. Je lijkt onwetende klanten proberen af te schrikken. In het artikel dat je aangeeft staat duidelijk: "deze verklaring moet voldoen aan de hierboven genoemde eisen van raadpleegbaarheid, verifieerbaarheid en de identiteit van de partijen". Als je dus duidelijk hebt aangegeven om welke partijen het gaat, is dat genoeg. Een digitale handtekening is geen vereiste. Het helpt alleen als je niet duidelijk de partijen hebt aangegeven en maakt het alleen iets makkelijker om de partijen te identificeren.

trans33
11/06/10, 15:54
Ik wilde nog even melden dat Euroaccess, na een mail waarin ik duidelijk maakte dat ik niet meer betaalde na 31 Juli en als ze het er niet mee eens waren naar de rechter konden gaan, het uiteindelijk toch met me heeft opgelost. Ik hoef zelfs alleen nog maar de maand Mei te betalen! De opzegtermijn van 2 maanden laten ze dus vervallen voor me. Erg sympathiek en meedenkend met de klant en voor mij maakt het de 2-3 weken dat ik genegeerd werd helemaal goed!

Als er iets goeds te vermelden valt, vermeld ik dat ook. Dus bij deze. Goed opgelost Euroaccess, laat zien dat je toch om je klanten geeft.

jancg
31/12/10, 21:30
Allen,

Om te beginnen negativiteit te voorkomen; dat is *niet* mijn bedoeling. Ik wil alleen graag mijn probleem opgelost zien worden.

Ik ben al enkele jaren met plezier klant bij Xentronix en heb daar een paar servers ondergebracht. Xentronix (het gedeelte waar ik ben ondergebracht) valt onder EuroAccess te DataBarn. Ik wil graag mijn hoofdserver van extra geheugen voorzien maar het lukt niet toegang tot het data centrum te verkrijgen. Het lukt Frans van Xentronix niet om contact te krijgen met EuroAccces. Frans heeft van alles geprobeerd, zelfs via de eigenaar van DataBarn, maar tot nog toe zonder success.

Ik hoop dat EuroAccess dit leest en zelf contact opneemt met Xentronix. Of wellicht kan iemand anders op een-of-andere manier helpen.

Jan C. de Graaf
JG Automatiseringen