PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS server gezocht 2000 bez/dag



rakker126
06/06/10, 16:46
Ik zit momenteel nog op een shared account bij HG, maar met de hoge bezoekersaantallen en een ping van 150 ms denk ik dat een overstap wel verstandig is (?) naar een Nederlandse host.

Gemiddeld krijg ik tussen de 1500 en 2000 bezoekers per dag met zo nu en dan een uitschieter. Momenteel verbruik ik 12 gigabyte aan ruimte en heb ik een dataverkeer van 100 gigabyte per maand. In totaal gaat het om 2 grote sites (dewiiombouwen.nl en tedownloaden.nl) en verder nog een tiental kleinere sites.

Ik ben op zoek naar een managed VPS server waarbij het cPanel erg fijn zou zijn. Snelheid is belangrijk en het moet mogelijk zijn om zo nu en dan een grote mailing van 10.000 gebruikers te sturen. Ik denk namelijk dat een lagere ping mij kansen op het gebied van Google kan verhogen, en daarnaast is het een stuk professioneler.

Graag ontvang ik advies aangezien ik niet veel van VPS servers en de Nederlandse markt weet. Het is voor mij dan ook cruciaal dat de VPS server goed beveiligd wordt.

WeServIT
06/06/10, 17:03
Ik denk dat je beter even een topic aan kan maken in de aanbieding gezocht fora. Hier mogen hosters geen aanbiedingen doen namelijk.

Geert-Jan
06/06/10, 17:04
Alex,

Wat wil je managed hebben? Zelf alleen gebruik maken het control panel en de rest geen omkijken naar, of ook een SLA daar aan vast? E.e.a. houdt in verband met de kosten uiteraard.
Je scripting is verder in orde (WP?)
Je mailings zijn goed te onderbouwen? (stuur je ze bulk, of.....)
Mijn advies: Als je zelf niet veel van VPS weet, en geen 'zorgen' wil, zoek een aanbieder die met je mee denkt en waar je kunt groeien dar waar nodig is. Uiteraard zul je overal aanbiedingen krijgen van 3 / 4 euro vps'jes, probeer er voor te zorgen dat je zorgeloos verder kunt, dat bespaart je een hoop ellende....

Geert-Jan
06/06/10, 17:05
Ik denk dat je beter even een topic aan kan maken in de aanbieding gezocht fora. Hier mogen hosters geen aanbiedingen doen namelijk.

Hij vraagt advies, geen aanbieding......->|

rakker126
06/06/10, 17:20
Wat wil je managed hebben? Zelf alleen gebruik maken het control panel en de rest geen omkijken naar, of ook een SLA daar aan vast? E.e.a. houdt in verband met de kosten uiteraard.
Je scripting is verder in orde (WP?) Ik gebruik Joomla.
Je mailings zijn goed te onderbouwen? (stuur je ze bulk, of.....) Via Joomla plugin, die doet ze 1 voor 1 met pauzes. Geloof 10 per keer.
Mijn advies: Als je zelf niet veel van VPS weet, en geen 'zorgen' wil, zoek een aanbieder die met je mee denkt en waar je kunt groeien dar waar nodig is. Uiteraard zul je overal aanbiedingen krijgen van 3 / 4 euro vps'jes, probeer er voor te zorgen dat je zorgeloos verder kunt, dat bespaart je een hoop ellende....

Links naar goede aanbieders zijn ook welkom.

1Ago
06/06/10, 18:27
Tip: Joomla is niet echt goede scripting. :)
Een SLA is aan te raden in geval van een drukke website. Enige downtime zal er zeker voor zorgen dat je bezoekers weggaan en weg blijven. Ik zou dat zeker overwegen.

Zorg er ook voor dat er zeker backup voorzien is. Als er toch iets fout gaat dat je zeker zo snel mogelijk verder kunt.

Is een paneel zoals cPanel of DirectAdmin echt nodig als je voor managed diensten gaat?

Als je op zoek gaat naar een degelijke VPS, neem dan alvast voldoende geheugen. CPU deze dagen is normaal niet de bottleneck. Begin bij 512MB of 1024MB RAM en kijk daarna uit of dit voldoende is of niet. Een goede host zal zeker geen problemen hebben als je meer RAM nodig hebt.

Voor een goede SEO raad ik je dan ook aan om een VPS in een Nederlands datacentrum te nemen. Dit geeft een lagere ping en een IP vanuit Nederland zelf, wat enkel ten goede komt van de SEO.

rakker126
06/06/10, 18:44
Dat is inderdaad mijn plan, ik wil mijn concurrent verslaan op de term wii ombouwen en hij staat bovenaan wat wellicht door zijn lage ping en Nederlandse host komt. Daarnaast wil ik graag een mailing verzenden. Heeft iemand wellicht ervaring met een goede aanbieder waar dit soort zaken mogelijk zijn.

@1ago Ik weet niet of het cPanel nodig is, maar het lijkt me wel handig voor het overzetten van zaken als de mySQL servers door middel van PHP myadmin.

Hoeveel effect heeft het eigenlijk op de SEO?

1Ago
06/06/10, 19:15
Dan is enkel PHPMyAdmin nodig. Nee? Dat is trouwens gratis ipv een betalend cPanel.

rakker126
06/06/10, 19:39
Ik weet alleen niet hoe ik dat soort dingen werkend krijg op de server, is dat gewoon een kwestie van uploaden en eenvoudig aan de slag? Want met Linux ben ik niet heel bekend.

1Ago
06/06/10, 19:49
Geen probleem. Dan is een controlepaneel wel handig. :)

rakker126
06/06/10, 21:46
haha, inderdaad (-; Is cPanel eigenlijk een goede of is het simpelere panel ook goed?

1Ago
07/06/10, 01:14
Ligt eraan welke je gewoon bent, de meest gebruikte zijn cPanel, Plesk en DirectAdmin.
Best blijven bij het panel dat je gewoon bent. Bespaart je een hoop zoekwerk achteraf.

Thafusion
07/06/10, 09:30
Voor het aantal bezoekers dat je krijgt moet een kleine VPS meer dan voldoende zijn. Wij kiezen zelf voor Directadmin ipv cpanel omdat het naar ons inzien een hogere mate van flexibiliteit levert en niet te vergeten goedkoper is voor de klant!

jeffrey
07/06/10, 16:17
Gezien uw beginpost zou ik adviseren te kiezen voor een (Managed) VPS met Cpanel als controlpanel. Eventueel kunt u dit nog uitbreiden met een SLA.
De keuze voor het controlpanel is omdat u dit waarschijnlijk gewend bent te gebruiken, tevens is onze ervaring dat dit het beste controlpanel is.

Als u zelf onvoldoende kennis heeft van het beheren van een server zou ik kiezen voor een managed server (met SLA). Let bij een managed server wel goed op wat wel en niet inclusief is.

Belangrijk is bijvoorbeeld;
- Backups
- Response Time
- Monitoring
- Systeemberheer (Patches & updates, eventueel software).

Voor leveranciers kunt u op het aanbiedingen forum een aanvraag doen of eens kijken op bijvoorbeeld een site als www.ispgids.com

JorgB
07/06/10, 17:07
haha, inderdaad (-; Is cPanel eigenlijk een goede of is het simpelere panel ook goed?

Ook altijd gewerkt met cPanel en nu de gok genomen met directadmin! En moet zeggen dat ik zeer tevreden ben! Alleen is cPanel wel een heel stuk uitgebreider!

1Ago
07/06/10, 17:09
Best dan dat hij bij cPanel blijft, als hij niet zoveel van Linux kent en goed werkt met cPanel. Waarom veranderen dan? Misschien de kostprijs, maar dat ligt bij hem.

JorgB
07/06/10, 17:25
Best dan dat hij bij cPanel blijft, als hij niet zoveel van Linux kent en goed werkt met cPanel. Waarom veranderen dan? Misschien de kostprijs, maar dat ligt bij hem.

Met je eens ;)

rakker126
07/06/10, 17:49
Wat is de prijs van cPanel?

JorgB
07/06/10, 17:53
Wat is de prijs van cPanel?

Bij waar ik zit, rekenen ze voor cPanel/WHM 10$/pm extra. En bijvoorbeeld dus directadmin waar ik een keer op gegokt heb, zit er gratis bij.

De prijzen zullen niet veel verschillen bij andere aanbieders..

rakker126
07/06/10, 18:48
Ah, en met directadmin kan je een cpanel site eenvoudig overzetten? Heeft iemand wellicht nog een goede aanrader op het gebied van VPS of dedicated?

JorgB
07/06/10, 19:08
Ah, en met directadmin kan je een cpanel site eenvoudig overzetten? Heeft iemand wellicht nog een goede aanrader op het gebied van VPS of dedicated?

Zo simpel als van cpanel naar cpanel niet! Maar weet niet of het om veel sites gaat? Maar om 1 of 2 websites handmatig over te plaatsen is niet veel werk..

rakker126
07/06/10, 19:15
Daar heb ik voor het gemak ook even een topic geopend. Hoe kan je een MySql database van Cpanel naar het simpelere panel verplaatsen?

JorgB
07/06/10, 19:20
Daar heb ik voor het gemak ook even een topic geopend. Hoe kan je een MySql database van Cpanel naar het simpelere panel verplaatsen?

Je logged in op cPanel en dan PHPmyadmin en dan exporteer je jouw database. Dan ga je in Directadmin maak je dezelfde database aan, open je ook PHPmyadmin en Importeer je jouw database weer! That Simple..

Misschien dat hosters het nog wel voor je willen doen als je het vraagt en het maar om één website gaat..

rakker126
07/06/10, 20:04
Is PHPmuadmin standaard geinstalleerd bij zo' n panel? En voor de rest is het een kwestie van uploaden?

JorgB
07/06/10, 20:07
Is PHPmuadmin standaard geinstalleerd bij zo' n panel? En voor de rest is het een kwestie van uploaden?

Ja en Ja ;)

Geert-Jan
07/06/10, 22:44
Oorspronkelijk geplaatst door rakker126
Daar heb ik voor het gemak ook even een topic geopend. Hoe kan je een MySql database van Cpanel naar het simpelere panel verplaatsen?
Je logged in op cPanel en dan PHPmyadmin en dan exporteer je jouw database. Dan ga je in Directadmin maak je dezelfde database aan, open je ook PHPmyadmin en Importeer je jouw database weer! That Simple.


O ja???? :s

jeffrey
08/06/10, 00:37
Wij hebben veel ervaring met het migreren van websites. Van Cpanel naar Cpanel werkt prima, van Directadmin naar Cpanel ook maar andersom niet, je kunt het beste Cpanel houden anders zul je vrijwel alles handmatig moeten gaan overzetten (bestanden, databases, mailaccounts, subdomeinen, etc).

dennis0162
08/06/10, 09:53
Voor Cpanel -> DirectAdmin heb je een scriptje staan op het directadmin forum.

R.H.
08/06/10, 10:14
Ja klopt, daar is een script voor als het goed is.

jeffrey
08/06/10, 10:34
Klopt, maar die werkt lang niet foutloos.

Thafusion
08/06/10, 10:38
Indien het om een website gaat is redelijk eenvoudig om dit handmatig over te zetten, het aanmaken van enkele emailadressen, subdomeinen, en wat databases is zo gedaan. Het makkelijkste is natuurlijk dat je verhuisd naar een andere host met hetzelfde controlpanel.

Geert-Jan
08/06/10, 20:51
Wij hebben veel ervaring met het migreren van websites. Van Cpanel naar Cpanel werkt prima, van Directadmin naar Cpanel ook maar andersom niet, je kunt het beste Cpanel houden anders zul je vrijwel alles handmatig moeten gaan overzetten (bestanden, databases, mailaccounts, subdomeinen, etc).


Voor Cpanel -> DirectAdmin heb je een scriptje staan op het directadmin forum.


Ja klopt, daar is een script voor als het goed is.


Klopt, maar die werkt lang niet foutloos.

Zonder mensen in hokjes te plaatsen, ik heb toch echt het idee dat alleen Skyberate met ervaring spreekt, altans, ik heb hiermee exact dezelfde ervaringen.... Vele migraties ook uitgevoerd, dit gaat lang niet feilloos.

Thans zowel cPanel als DA gerbuiker, beide hebben zijn voor- en nadelen. Ik kan niet zeggen dat er een 'beste' is.....

dennis0162
08/06/10, 21:56
+- 1 jaar geleden werkte het prima.
Geen idee hoe dat nu is.

rakker126
27/07/10, 03:01
Inderdaad, het wil niet lukken van cPanel naar Direct Admin bij de huidige hosting met Joomla en Wordpress sites. Ik ben nog steeds op zoek.

Piwi-Web
27/07/10, 18:46
Inderdaad, het wil niet lukken van cPanel naar Direct Admin bij de huidige hosting met Joomla en Wordpress sites. Ik ben nog steeds op zoek.

Je kan uiteraard ook alles handmatig overzetten. Kost je wat meer werk maar het is dan wel mogelijk alle instellingen af te stemmen op je websites en zo te 'debuggen'.

rakker126
28/07/10, 18:09
Dat heb ik ook gedaan. Bij de server staan de permissies echter anders en mijn huidge hosting zegt dat een Chmod naar 777 de oplossing is, dit is echter niet veilig en niet verstandig en daardoor kom ik niet verder.

Piwi-Web
28/07/10, 18:10
Dat heb ik ook gedaan. Bij de server staan de permissies echter anders en mijn huidge hosting zegt dat een Chmod naar 777 de oplossing is, dit is echter niet veilig en niet verstandig en daardoor kom ik niet verder.

Soms is een chmod 777 verplicht... kijk even in de readme van Joomla! Het is inderdaad alles behalve veilig (wat voor foutmelding krijg je?)

Geert-Jan
28/07/10, 19:22
Dat heb ik ook gedaan. Bij de server staan de permissies echter anders en mijn huidge hosting zegt dat een Chmod naar 777 de oplossing is, dit is echter niet veilig en niet verstandig en daardoor kom ik niet verder.

Vertel me eerst eens hoe PHP draait op beide servers, _CLI of _CGI hetzij met met of zonder mod_ruid / suPHP.
Als je dat weet, weet je de rest ook. Weet je dat niet, dan blijft het .....

Qweb
28/07/10, 22:33
Als je makkelijk extra e-mail accounts of domeinen aan wilt maken is een control panel zoals cPanel, DirectAdmin of Plesk zeker een pre. Wij gebruiken zelf veel Plesk en Directadmin, je uiteindelijke keuze maakt het migreren wellicht wat arbeidsintensiever bij de een dan bij de ander. Verder is je verbruik niet schokkend hoog en moet dat voor elke hoster geen probleem zijn.

slibbe
13/08/10, 15:32
Ik maak DirectAdmin het meest mee, maar ze komen alledrie wel eens langs (en soms nog een andere).
Voor het overzetten van een website doe ik altijd hetzelfde:
1. dump de database
2. tar de website inclusief database
3. verplaats de tar naar de nieuwe host (zijn diverse manieren voor)
4. untar de tar
5. maak database aan en laad de database van de oude site daarin
6. pas de configuratie-settings aan waar nodig.

Deze methodiek werkt in mijn ervaring altijd wel, maar je hebt ssh nodig op beide hosts, en je moet wel weten wat je aan het doen bent. Verschillen in PHP-versies- en settings, en MySQL-versies, en grote verschillen in webserver-settings (Apache) vergroten uiteraard de kans op lastige problemen. Garanties zijn er natuurlijk nooit.

Ik gebruik dus niet het ControlPanel om de site of applicatie over te zetten. Wel om subdomeinen, users, email-adressen en databases aan te maken. Kan allemaal ook wel met de hand, maar dat is meer werk.

Als je van een Linux-host naar een Windows-host gaat, is de kans op issues nog weer groter, andersom heb ik nooit gedaan, maar lijkt me éénvoudiger.

Uiteindelijk is bijna alles mogelijk, maar niet altijd wenselijk.

brammetjeh
16/08/10, 11:43
Ik werk zelf met DA en deze bevalt erg goed. veel mogelijkheden en gemakkelijk in gerbuik.

Nomar
17/08/10, 20:43
de meeste vps servers kunnen zeker wel 2000 uniques per dag aan :) dat valt nog mee :)

__________________
bluebacklinks.com