PDA

Bekijk Volledige Versie : Paypal/rabo hulp nodig.



meryn
03/06/10, 18:04
Ik heb een paypal account, maar ik weet mijn god niet hoe ik iets moet overmaken :S

Ik wil geld op paypal maar het lukt me niet
kan iemand helpen?

Piwi-Web
03/06/10, 18:09
lees de paypalwebsite eens goed... Je kan je rekening aan paypal koppelen. Dat zal paypal 2 x een bedrag overmaken en die vul je weer in op de paypalwebsite. Daarna is je rekening geverifieerd en kan je er geld op zetten (of je maakt gewoon over via je rekening... net zo makkelijk) ;)

meryn
03/06/10, 18:16
Dat is dus het probleem, ik kan mijn rekening dus niet koppelen vanwegen die routing number ofzo iets?

Maar ik zal eens de website beter lezen dan ;)

WebMeso
03/06/10, 18:21
Je moet je bankrekening eraan koppelen, hoe doe je dat:
1. Vraag een aankoppeling aan.
2. Paypal zal 2 kleine bedragen storten op je bank rekening.
3. Die nummers op je bank afschrift moet je invoeren op paypal.
4. Paypal is dan gekoppeld aan je bank rekening.

Als dit niet lukt dan zal je toch even wat meer informatie moeten geven over:
- Wat voor soort paypal rekening heb je?
- Wat probeerde je om de rekening eraan te koppelen, welke stappen?

Of neem contact op met de helpdesk van paypal: https://www.paypal.com/us/contactus

meryn
03/06/10, 18:27
Nou, ik heb een personal account.

en ik moet een routing nummer hebben en account nummer van mijn bank.

Maar ik heb dus geen routing nummer en weet me god niet wat het is!

Ik gebruik rabobank.

WebMeso
03/06/10, 19:01
Heb je dit al doorgekeken?
https://www.paypal.com/helpcenter/main.jsp;jsessionid=h6DDMHfV9qHbLrk2wyZ73Hdv7Jvs1q w5Z5JJVMtssMQX0nkC2qD2!365461128?locale=en_US&_dyncharset=UTF-8&countrycode=US&cmd=_help&serverInstance=9012&t=browseTab&sidetopic=800045&opentopic=800045

Heb je dit gedaan?
1. Log in to your PayPal account.
2. Click Get Verified.
3. Choose the verification method and click the corresponding button.
4. Follow the on-screen instructions to verify your account.

https://www.paypal-community.com/t5/forums/searchpage/tab/message?q=routing%20number#message-list
Dit zijn 200 topics over "routing number" op paypal website. Daar staat vast ergens een antwoord tussen. Succes!

meryn
03/06/10, 19:55
Ik zie niks over een corresponding button

Piwi-Web
03/06/10, 20:33
koppel je hem met CC of bank?

meryn
03/06/10, 21:24
Even opnieuw.

Ik heb nu een premium account op paypal.

ik wil er geld op dus mijn bank account er op linken.

Maar ze vragen een routing number en bank number.

Alleeen ik woon in nederland en zit bij de rabobank?
dus die heeft geen routing number volgens mij.

dus ik snap niet hoe ik in godsnaam geld op mijn paypal kan zetten.

Yourwebhoster
03/06/10, 21:48
Waar ze om vragen is een bank naam en twee keer je rekeningnummer, je kijkt toch echt ergens anders. Profiel->bank rekening -> toevoegen en voila.

ilnee
03/06/10, 21:50
En natuurlijk wel aangeven dat het om een Nederlandse rekening gaat.

Moc
03/06/10, 22:04
Anders bij je persoonlijke instellingen ook even kijken of daar alles op Nederland staat.

1Ago
04/06/10, 00:16
Je moet ofwel een kredietkaart koppelen ofwel geld overschrijven naar Paypal zelf. Een bankrekening koppelen voor bv. overschrijving met Paypal lukt niet.
Omgekeerd lukt dan weer wel, je kan het geld vanop Paypal overschrijven op je bankrekening.

Jimmy1987
04/06/10, 01:24
Je moet ofwel een kredietkaart koppelen ofwel geld overschrijven naar Paypal zelf. Een bankrekening koppelen voor bv. overschrijving met Paypal lukt niet.
Omgekeerd lukt dan weer wel, je kan het geld vanop Paypal overschrijven op je bankrekening.

Waar heb jij het nou weer over :huh: Natuurlijk kun je een bankrekening wel aan je paypal koppelen. Hoe je er nou bij komt dat dit niet kan geen idee. :huh:

Ik heb ook een Rabobank rekening en deze zit al bijna 4 jaar aan mijn account gekoppeld.

Het gaat toch echt zoals de meeste hier zeggen:
Profiel->bank rekening -> toevoegen
Paypal maakt dan 2 bedragen over die je in dient te vullen.

Ik heb nog nooit een routing nummer of iets in moeten vullen.

Wat voor raborekening heb je?

Yourwebhoster
04/06/10, 08:43
Je moet ofwel een kredietkaart koppelen ofwel geld overschrijven naar Paypal zelf. Een bankrekening koppelen voor bv. overschrijving met Paypal lukt niet.
Omgekeerd lukt dan weer wel, je kan het geld vanop Paypal overschrijven op je bankrekening.

Nieuwtje: je kan zelfs direct betalen (of met echeck als Paypal je nog niet vertrouwd) vanaf een bankrekening. Foutje?:lovewht:

meryn
04/06/10, 09:29
Waar heb jij het nou weer over :huh: Natuurlijk kun je een bankrekening wel aan je paypal koppelen. Hoe je er nou bij komt dat dit niet kan geen idee. :huh:

Ik heb ook een Rabobank rekening en deze zit al bijna 4 jaar aan mijn account gekoppeld.

Het gaat toch echt zoals de meeste hier zeggen:
Profiel->bank rekening -> toevoegen
Paypal maakt dan 2 bedragen over die je in dient te vullen.

Ik heb nog nooit een routing nummer of iets in moeten vullen.

Wat voor raborekening heb je?

Ik weet niet maar het gaat om paypal niet om de rekening van rabobank.

dat maakt niks uit.

maar lat maar je snapt hem niet ;)

meryn
04/06/10, 09:31
Nieuwtje: je kan zelfs direct betalen (of met echeck als Paypal je nog niet vertrouwd) vanaf een bankrekening. Foutje?:lovewht:

Ja, leuk als er geen donder op die check staat waar ik mee kan dan alleen:

you own 5 dollars to ....

meryn
04/06/10, 09:34
Ik heb het zelf al uitgevogeld ;)

lock plz.

Yourwebhoster
04/06/10, 09:39
Ja, leuk als er geen donder op die check staat waar ik mee kan dan alleen:

you own 5 dollars to ....

Welkom bij Paypal:X. Echeck is om direct van je rekening af te schrijven, als je dit vaak genoeg succesvol gedaan hebt kan je directe betalingen doen.

daveww
04/06/10, 09:41
Ik betaal altijd direct vanaf me rekening, die gekoppeld zit aan PayPal. Werkt lekker snel.

Yourwebhoster
04/06/10, 09:43
Ik betaal altijd direct vanaf me rekening, die gekoppeld zit aan PayPal. Werkt lekker snel.

Als afschrijven een keer mislukt (wat bij mij een keer voorgekomen is met dank aan ING die alle incasso opdrachten van een bepaalde dag geblokkeerd heeft zonder dat er te weinig saldo was) kom je weer terug bij echeck en moet je 4-5 keer succesvol met de echeck betalen.

ilnee
04/06/10, 12:56
Ik heb het zelf al uitgevogeld ;)

lock plz.
Geen dank.

dreamhost_nl
21/06/10, 15:00
@Tuinhuizen: Your post is written in very bad Dutch, which appears to have been computer translated. Maybe it's better to write in English instead, if you'd like to add something to this thread so everything else knows what you mean too.

daveww
21/06/10, 17:24
@Tuinhuizen: Your post is written in very bad Dutch, which appears to have been computer translated. Maybe it's better to write in English instead, if you'd like to add something to this thread so everything else knows what you mean too.Ik zie geen user 'Tuinhuizen'?

Yourwebhoster
21/06/10, 17:27
Ik zie geen user 'Tuinhuizen'?

Het bericht is al weg;) Je hebt iig niets gemist; inhoudelijk geen bijdrage en in de sign spam.

Derek-Jan
22/06/10, 09:32
Let maar op met paypal, mij hebben ze flink genaaid afgelopen week waardoor zowel mijn zakelijk als mijn priveaccount geblokkeerd zijn.

En een blokkade bij paypal is levenslang!

Apoc
22/06/10, 10:08
Let maar op met paypal, mij hebben ze flink genaaid afgelopen week waardoor zowel mijn zakelijk als mijn priveaccount geblokkeerd zijn.

Als je meent "genaaid" te zijn, zou je ook wel een uitleg mogen posten. Anders moet je dergelijke uitspraken niet doen.

Derek-Jan
22/06/10, 12:09
Ik heb op een groot aantal websites paypal als betalingsmogelijkheid. Nu heb ik blijkbaar met één van mijn websites hun voorwaarden geschonden.

Daarvoor hebben ze mijn zakelijke account geblokkeerd. Tevens kan het 180 dagen duren voordat het saldo beschikbaar is.

Tot mijn verbazing hebben ze ook mijn prive account geblokkeerd terwijl die er totaal los van staat : andere rekening etc...

Een blokkade bij paypal is onherroepelijk en levenslang.

Na een beetje puzzelen ben ik er nu achter dat het heel simpel is om gelijk welke paypal rekening geblokkeerd te krijgen. Ik ga dat hier niet uitleggen maar het kan wel degelijk.

Mailen met de klantenservice van Paypal bied geen soelaas. Wat betreft mijn priveaccount krijg ik zowieso geen reactie. Op mail voor mijn zakelijke account zeggen ze alleen dat het definitief en onherroepelijk is.

En ik heb nog nooit enige discussie gehad bij paypal.....

Het gaat overigens om een datingsite die volgens hun buiten hun normen valt.

dreamhost_nl
22/06/10, 16:49
Kun je geen nieuwe openen dan waarop je alles behalve de datingsite op laat betalen? Daar al aan gedacht?

WebMeso
22/06/10, 16:59
Kun je geen nieuwe openen dan waarop je alles behalve de datingsite op laat betalen? Daar al aan gedacht?

Waarschijnlijk is het bankrekeningnummer dat gekoppeld zit aan die paypal account ook geblocked. Of staat op een blacklist.
Dat lijkt mij in ieder geval logisch, want anders zou elke "misbruiker" zo weer een nieuwe account kunnen aanmaken en misbruiken.

Maar je kan het altijd proberen. Als ze dat bankrekeningnummer op een blacklist hebben staan dan zou je wel een nieuw rekeningnummer aan kunnen vragen bij je bank alleen voor paypal en dan een nieuwe account eraan koppelen. Het valt te proberen.

Awerso
22/06/10, 17:25
Kun je geen nieuwe openen dan waarop je alles behalve de datingsite op laat betalen? Daar al aan gedacht?
Ik denk dat een nieuwe paypal rekening openen redelijk kansloos is, aangezien je dan opnieuw al je gegevens in moet voeren.
Een permanente blokkade kunnen ze alleen in stand houden als ze de gegevens van het geblokkeerde account bewaren, zodat ze nieuwe account kunnen controleren.

Derek-Jan
22/06/10, 17:33
Ik heb inderdaad al verschillende scenario's overdacht maar ik denk dat ze tot adresnivo controleren anders zou mijn prive paypal niet geblokkeerd zijn. Die was gekoppeld aan een CC van een heel andere bank.

Op het moment dat ze dan je bank verifieren zullen ze dit ontdekken vermoed ik.

Het vervelendste is dat ze gewoon alles blokkeren zonder je de mogelijkheid te geven een fout te herstellen. En dat voor altijd.

Als je dus een site runt waar bezoekers iets kunnen uploaden kun je dus zo de fout in gaan.

Hier_ben_ik
22/06/10, 23:56
Volgensmij kun je PayPal gewoon opbellen. Zodra je iemand aan de lijn hebt kun je vast wel uitleggen hoe het zit..

Derek-Jan
23/06/10, 10:47
Volgensmij kun je PayPal gewoon opbellen. Zodra je iemand aan de lijn hebt kun je vast wel uitleggen hoe het zit..

Er valt weinig uit te leggen, ik weet hoe het zit en wat ik fout heb gedaan. Maar dat is voor paypal geen reden om het account weer te openen. Er is absoluut geen discussie mogelijk, ik heb de regels overtreden en ben niet meer welkom.

Ben nog steeds stomverbaasd dat een bedrijf zo'n instelling heeft.

En ja het is mijn eigen schuld, het staat allemaal in de algemene voorwaarden. Maar paypal is zo'n algemeen geaccepteerd betaalmiddel dat ik er helemaal niet bij nagedacht heb dat die bepaalde website wel eens niet binnen die voorwaarden zou vallen. De normen en waarden zijn wat dat betreft iets ruimer in Nederland dan de rest van de wereld, maar dat is wel bekend.

Een waarschuwing had ook gemogen....

Bij Moneybookers pakt men het beter aan, hier moet je elke website aanmelden, die word dan beoordeeld en het is goed of niet goed. Kun je ook niet per ongeluk de fout in gaan en alles kwijt raken.