PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein INCL glue records verhuizen



wim*
02/06/10, 15:49
Hoi!

Ik wil het domein (.nl) gaan verhuizen waar ook mijn naamservers op staan.

dus ik heb:
ns1.mijndomein.nl
ns2.mijndomein.nl

En ik verhuis mijndomein.nl

Ik ga er van uit dat de glue records bij sidn gewoon blijven staan en alleen de registar veranderd, maar ik ben (natuurlijk) als de dood dat straks mijn naamservers niet bereikbaar zijn..

Iemand ervaringen/tips?

TIA

Cybafish
02/06/10, 16:04
Naar mijn weten heeft dit geen enkele invloed op je GLUE records. Waar het overigens voor de invoering van DRS-EPP nog zo was dat er bij een verhuizing ook direct nameservers opgegeven dienden te worden, worden deze nu sowieso 1:1 overgeheveld totdat de nieuwe registrar deze expliciet wijzigt.

WH-Tim
02/06/10, 16:05
Geen enkel probleem. Gewoon goed aangeven dat bij de verhuizing niet gewijzigd moet worden. Bij mij sowieso altijd de standaard procedure.

wim*
02/06/10, 17:26
Bedankt voor jullie vlotte reactie!


Gewoon goed aangeven dat bij de verhuizing niet gewijzigd moet worden.

Om het niet nog spannender te maken dan het al is was ik van plan deze verhuizing via webformulieren te doen en niet via EPP. Ik kan bij verhuizen in de webformulieren alleen geen mogelijkheid vinden om dit aan te geven.

Geert-Jan
02/06/10, 18:03
wanneer je via de web interface verhuisd wordt de domeinnaam, zoals Tim al aangaf, 1:1 overgeheveld, zonder aanpassingen.
Alle gegevens van de domeinnaam worden van houder A naar houder B geplaatst. (met ook het nadeel dat je straks na iedere verhuizing nameservers moet aanpassen, maar daar heeft Berrie al een topic over geopend...)

wim*
02/06/10, 19:17
Topic van Berrie was ik idd al tegen gekomen.

Bedankt voor het duidelijke antwoord.