PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen Hosted Spamfilter



survivor
01/06/10, 15:47
Voor mijn nieuw in te richten mailserver ben ik opzoek naar hosted spamfilter oplossing.

Daarvoor ben ik gaan zoeken en ben ik gekomen op BaracudaMAIL en SpamExperts.

Hebben jullie ervaring met 1 van deze 2 of raden jullie een andere aan om eens te bekijken?

Dreas
01/06/10, 15:54
Ik kan hier natuurlijk niet objectief reageren maar misschien is het een idee om met beide diensten een gratis test te lopen? Het zelf ervaren is natuurlijk de beste manier om erachter te komen wat het beste voor je werkt.

Wido
01/06/10, 19:13
Ik kan je SpamExperts aanraden. Wij hebben zowel de hosted dienst van hen in gebruik voor ons eigen domein en we hebben van hen een eigen cluster (10 servers) draaien.

Beide werken prima, filtering is in orde, maar ook de rapportage is in orde. Je krijgt bij SpamExperts elke dag netjes een overzicht met wat er gefilterd is, maar ook kan je nog zien wat er in quarantaine staat aan "unsure" berichten.

Zelf heb ik geen ervaring met BarracudaMail, maar aangezien wij enkele tienduizenden domeinnamen via SpamExperts hebben lopen zonder klachten vanuit onze klanten, kan ik je die ten zeerste aanraden!

PeterT
01/06/10, 19:23
Ook hier goede ervaringen met SpamExperts. Toendertijd overgestapt van CleanPort naar SE (eigen cluster) en ik moet zeggen dat het perfect draait. Bij CleanPort kwam er nog wel eens een mailtje doorheen maar SE heb ik daar nog niet op kunnen betrappen. Daarnaast kost 't geen drol :)

Tim.Bracquez
01/06/10, 19:34
Nog eens SpamExperts...

Ik raad je aan test het even uit zoals Dreas het zegt en kijk vooral wat in jouw omgeving goed kan werken. Echter kan ik vertellen dat SpamExperts wel iets goed in handen heeft!

Geert-Jan
01/06/10, 19:42
Hmm, ik krijg de laatste weken weer meer spam van Spam Experts, maar heb er ook maar een paar domeinen in hun cluster draaien, overige elders....

ju5t
02/06/10, 09:35
Wij gebruiken ook SpamExperts, af en toe glipt er wat doorheen, maar voor de rest werkt het prima. Overigens zitten wij gewoon op hun eigen cluster.

survivor
02/06/10, 10:44
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga eens een paar test accounts aanvragen.

Powermage
02/06/10, 12:29
hier ook een redelijk tevreden spamexperts gebruiker, wij kwamen van de barracuda oplossing af (niet de hosted maar de eigen variant) maar die vonden we te duur worden voor onze klantgroep (voornamelijk sbs servertjes)

in het begin was de webinterface voor beheer erg matig maar die is flink verbeterd en werkt stukken fijner tegenwoordig (alleen alle dashboard mania is wat overdreven :P )

Het jammere is dat outgoing mail over een spamexperts cluster niet fijn is (dit deed het beter op de barracuda) maar ondertussen hebben we daar een andere mailserver voor ingericht dus gebruiken we dat niet meer.

Dreas
02/06/10, 13:35
Het jammere is dat outgoing mail over een spamexperts cluster niet fijn is (dit deed het beter op de barracuda) maar ondertussen hebben we daar een andere mailserver voor ingericht dus gebruiken we dat niet meer.
Ons uitgaande mail product is inderdaad nog een beta (en daarom ook volledig kosteloos voor bestaande klanten om te gebruiken). Sinds onze nieuwe versie 2.6 die momenteel beschikbaar is zijn daar overigens weer een hoop verbeteringen in doorgevoerd (echter blijft de beta voorlopig nog gratis).

Randy
02/06/10, 14:12
Ook een SpamExperts gebruiker (@ISPI.nl), naar volle tevredenheid. Een geode goedkope oplossing die zeer makkelijk te integreren is in controlpanels (next, next, next, finish) en een goede API heeft om tegen aan te blaten, zodat alles automatisch gaat.

Baracuda dedicated in gebruik van een oude klant, het werkt goed tot je in relay situaties komt,d an raak je het spoor echt helemaal bijster. De prijsopbouw bij Baracuda is trouwens per user, niet per domein waardoor kosten snel flink op kunnen lopen.

easy2host
02/06/10, 19:40
wij gebruiken ook SE hosted op eigen hardware, zeer tevreden over de dienst.

daarnaast is de service vanuit SE perfect te noemen, reageren snel en luisteren goed naar de wensen van de klant qua functionaliteiten etc. Echt een compliment waard!