PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat te doen als een hoster niet antwoordt?



ArthurG
31/05/10, 19:16
Ik probeer een domein weg te halen bij een nogal lakse hoster die niet antwoordt op mail, geen voicemail op z'n telefoonlijn heeft, geen fax op z'n faxnummer en een contactformulier dat blijkbaar in een zwart gat uitkomt ;-)

Vroeger konden we een faxverhuizing laten doen zonder medewerking van de 'latende' hoster, maar tegenwoordig moet het -in principe althans- met een AUTH-code en móeten we dus een reactie van de oude hoster afwachten. Tenminste, dat vertelt mijn nieuwe hoster mij. Zelf ben ik niet aangesloten bij SIDN.

Op de site van SIDN lees ik:

Mocht u er met uw registrar niet uitkomen dan biedt SIDN u te allen tijde de mogelijkheid het beheer van uw domeinnaam aan een andere registrar over te dragen (verhuizen). LET OP: Het verhuizen van een domeinnaam betekent niet automatisch dat daarmee al uw verplichtingen richting uw oude registrar eindigen. Dit is afhankelijk van wat u met deze registrar bent overeengekomen.

Uw registrar vertegenwoordigt u als houder van de domeinnaam richting SIDN en dient als vertegenwoordiger uw instructies op te volgen. Mocht een registrar ondanks uw herhaalde verzoek uw instructies niet opvolgen dan kunt u hierover contact opnemen met de afdeling Registratie en Services van SIDN via support@sidn.nl of telefoonnummer (026) 352 55 55.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik van SIDN verwachten? Krijgt de oude hoster gedonder als ik deze procedure in ga?

Triloxigen
31/05/10, 19:19
Je kunt nog steeds domeinnamen verhuizen met formulieren.

®on
31/05/10, 20:20
Je kunt nog steeds domeinnamen verhuizen met formulieren.
Euh, vertel eens? Volgens mij is de procedure vrij helder en zijn .nl domeinen enkel en alleen met een token te verhuizen.

@ ArthurG: hier (http://www.webhostingtalk.nl/overige/160753-webhosing-weigert-verhuiscodes.html) tref je extra achtergrond informatie aan.

Bart L
31/05/10, 20:40
Je kunt toch gewoon als deelnemer op een simpele manier (via DRS) de verhuizing escaleren?

Erik H.
31/05/10, 21:08
Je kunt nog steeds domeinnamen verhuizen met formulieren.

Huh?

Gewoon laten escaleren door je nieuwe provider. De oude provider krijgt dan alsnog 5 dagen de tijd om de token te verstrekken. En anders krijg je die van SIDN.

ArthurG
02/06/10, 14:21
Bedankt heren, hier heb ik wat aan.

Arthur

Jesperw
02/06/10, 14:49
En dat werkt prima. Ik heb momenteel te maken met een grote hosting provider die haar klanten standaard laat weten: Escaleer maar, wij geven geen tokens. Zal niet lang lukken trouwens. ;)