PDA

Bekijk Volledige Versie : server zonder videokaart maar met inerne video?



rdevos
30/05/10, 15:04
hallo mensen.

ik heb een computer thuis en wil hem als server gebruiken omdat ik zelf die computer nooit gebruik.

de computer bestaat uit.
3.0Ghz Pentium 4 HT
2GB Ram.
Nvidia Geforce 8600GTS.
Linux Server 9.10LTS x86_64

Nu draai ik dus alleen in command line.
is het dan nodig om die geforce er in te laten zitten? want ik kan geen driver vinden, en vind het lastig om zoiets te installeren, en nu heb ik de video kaart er uit gehaald en hem gewoon op de interne video aangesloten, nu maakt hij geen geluid meer maar red ik het wel met de interne video van 64MB? video geheugen?

of toch maar op onderzoek naar drivers voor de nvidia kaart?

groetjes, richard

Yourwebhoster
30/05/10, 15:08
Voor een server heb je geen graphics kaart nodig, tenzij je iets met Nvidia cuda (dacht ik) wilt gaan doen.

1Ago
30/05/10, 17:09
Inderdaad, dit is perfect mogelijk.
64MB voor een interne videokaart is meer dan genoeg, zeker voor enkel commandline.

Apoc
30/05/10, 17:44
Voor een server heb je geen graphics kaart nodig, tenzij je iets met Nvidia cuda (dacht ik) wilt gaan doen.

Er zijn veel meer dingen waar je een uitgebreidere videokaart voor nodig kan hebben. Maar voor een normale LAMP omgeving zul je dit inderdaad zeker niet nodig hebben. Sterker nog, je kunt de Geforce het beste achterwege laten, voornamelijk in verband met het stroomverbruik.

Yourwebhoster
30/05/10, 18:23
Er zijn veel meer dingen waar je een uitgebreidere videokaart voor nodig kan hebben. Maar voor een normale LAMP omgeving zul je dit inderdaad zeker niet nodig hebben. Sterker nog, je kunt de Geforce het beste achterwege laten, voornamelijk in verband met het stroomverbruik.

Cuda is meer een aanhaal punt als voorbeeld;)

The-BosS
30/05/10, 22:49
In mijn oude P3 xeon zat maar een 8MB onboard video kaart en die heeft vroeger ook jaren zonder problemen als LAMP gedraaid in een datacenter. Dus ik zou niet weten waarom je met een 64MB onboard videokaart niet gewoon zou kunnen werken in cli.

Colution
30/05/10, 23:15
Stel je zou de server een keer in een datacenter willen hangen zou je videokaart toch niet passen in een 1 mount 19" unit case.

GC-Hosting
31/05/10, 01:16
Cuda is meer een aanhaal punt als voorbeeld;)

idd, wat ik me nu af vraag zijn er hier eigenlijk al collega's die hier iets op draaien... Want is zeker iets wat zeer interessant is.

Zeker met die snelheden van dat ddr5 ram...

Colution
01/06/10, 22:56
idd, wat ik me nu af vraag zijn er hier eigenlijk al collega's die hier iets op draaien... Want is zeker iets wat zeer interessant is.

Zeker met die snelheden van dat ddr5 ram...

Tell me more, misschien handig om er een kleine uitleg aan vast te leggen voor de gene die niet weten wat Cuda inhoud..

Yourwebhoster
01/06/10, 22:58
misschien handig om er een kleine uitleg aan vast te leggen voor de gene die niet weten wat Cuda inhoud..

Hebben ze iets leuks voor uitgevonden http://tinyurl.com/25slyyu;)

The-BosS
02/06/10, 16:02
idd, wat ik me nu af vraag zijn er hier eigenlijk al collega's die hier iets op draaien... Want is zeker iets wat zeer interessant is.

Zeker met die snelheden van dat ddr5 ram...

Rainbow tables voor pen testing gaan hier redelijk goed mee ;)

avanmessen
02/06/10, 19:42
Sterker nog, je kunt de Geforce het beste achterwege laten, voornamelijk in verband met het stroomverbruik.

En je kunt ze verkopen of ruilen tegen een RAID controller !

:thumbup:

Yourwebhoster
02/06/10, 19:43
En je kunt ze verkopen of ruilen tegen een RAID controller !

:thumbup:

Heb hier ook nog een 8600GT, die krijg je echt niet weg voor een RAID controller (oke een voor semi-hw controller wel).

ddvogelaar
03/06/10, 08:34
Cuda is een technologie om software uit te voeren op een videokaart ipv een processor.
Er zijn een aantal applicaties die je kan proberen en er mee testen. Beter is het als je zelf C kan programmeren.

voor meer info zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/CUDA
:lovewht: