PDA

Bekijk Volledige Versie : webhosing weigert verhuiscodes



fritsspits
26/05/10, 21:17
Na enkele jaren tevreden zijn geweest blijkt het hostingbedrijf waar ik 4 websites heb gehost geen service meer te leveren. Blijkt zelfs helemaal niet meer te reageren op aangetekende brieven, emails, reactie op twitter en beschikt ook niet over een telefoonnummer.
Is wel lid van ISPGids.com maar juridisch stelt dit voor een klant niets voor. Veel mooie toezeggingen maar geen waterdichte garanties.
Ik wil de websites bij een andere hosting onderbrengen maar daarvoor moet ik eerst de verhuiscodes hebben die niet verstrekt worden.
Wat kan er behalve het inschakelen van een advocaat nog ondernomen worden?:(

marsipulami
26/05/10, 21:20
Klacht indienen bij SIDN. Maar er loopt nog een topic met dezelfde vraag dus een beetje zoeken had ook gekund natuurlijk ;)

jeffrey
26/05/10, 23:09
U kunt de nieuwe hostingpartij een verhuizing laten escaleren bij SIDN (mits het om .nl domeinnamen gaat en de nieuwe deelnemer SIDN deelnemer is).

Wellicht kunt u aangeven om welke extensies het precies gaat, dan is het makkelijker gericht advies te geven.

D. ter Horst
27/05/10, 00:02
Escaleren kan pas nadat de deelnemer het EPP token reeds verstrekt heeft en de verhuizing in gang gezet is. Hier helaas geen optie.


U kunt de nieuwe hostingpartij een verhuizing laten escaleren bij SIDN (mits het om .nl domeinnamen gaat en de nieuwe deelnemer SIDN deelnemer is).

Wellicht kunt u aangeven om welke extensies het precies gaat, dan is het makkelijker gericht advies te geven.

Een deelnemer is verplicht de EPP tokens te verstrekken aan de houder binnen 5 dagen na de aanvraag. Mocht dit niet gebeuren, dan kan de SIDN dit voor je regelen.

®on
27/05/10, 00:47
Escaleren kan pas nadat de deelnemer het EPP token reeds verstrekt heeft en de verhuizing in gang gezet is. Hier helaas geen optie.



Een deelnemer is verplicht de EPP tokens te verstrekken aan de houder binnen 5 dagen na de aanvraag. Mocht dit niet gebeuren, dan kan de SIDN dit voor je regelen.
Dat is niet helemaal juist: SIDN zal dan de latende registrar manen alsnog in actie te komen, en wel binnen 5 dagen.

Van het SIDN weblog (http://weblog.sidn.nl/2009/08/04/het-verhuisproces/#more-1041):



Indien de bestaande registrar weigert, dient de houder via een andere (nieuwe) registrar een klacht in bij SIDN. Hij dient zich te identificeren bij deze registrar.
SIDN stuurt de klacht geautomatiseerd door als laatste waarschuwing met een termijn waarbinnen de latende registrar het token aan de houder verschaft moet hebben.
Indien dit geen effect heeft kan SIDN na identificatie door de nieuwe registrar een token verstrekken aan de nieuwe registrar. De houder dient via de nieuwe registrar aan te tonen dat hij het token opgevraagd heeft bij zijn oude registrar.

Erik H.
27/05/10, 04:29
Escaleren kan pas nadat de deelnemer het EPP token reeds verstrekt heeft en de verhuizing in gang gezet is. Hier helaas geen optie.

<knip>

Wat Ron zegt.. exact. Heb er al een aantal gehad dus noem mij maar ervaringsdeskundige. Hoorde een tijdje terug iemand van SIDN roepen (op dit internetz) dat ze er maar "een handje vol" hadden gehad sinds de overgang naar DRS5 dus ik vermoed bijna dat ik ofwel de enige ben ofwel dat SIDN de zaken door een iets te roze bril bekijkt.

De hele essentie van escaleren MET epp code ontgaat me enigzins dus ik vermoed dat je of slecht bent geinformeerd of slecht de documentatie hebt doorgelezen.