PDA

Bekijk Volledige Versie : Sponsor probleem



WJ Solutions
25/05/10, 17:39
Beste,

Ik zit met een probleem, ik sponsor op dit moment een bedrijf met een website en domein.

Maar de sponsor die heeft dus het domein en hosting verkocht zonder mijn hierover in te lichten ik heb de klant bij aangaan van het sponsoren gemeld dat alles op mijn naam staat domein hosting etc.

Maar klant die zegt nu dat hij geen sponsoring had gevraagd en domein zou hebben betaald echter heb ik hier nooit een betaling van binnen gehad tevens heb ik ook nooit een factuur daarover gestuurd.

Maar de klant eist nu dus de epp codes ben ik die dan even goed verplicht te geven ondanks die domein op mijn naam staat?

Hoor graag van jullie?

marsipulami
25/05/10, 17:48
Ik neem aan dat de klant domein+hosting heeft verkocht?

Jij sponsort iets, dus wanneer je "klant" hier geen behoefte meer aan heeft zou jij in principe gewoon alles moeten afgeven denk ik. Ik bedoel, heb jij er baat bij dat jij hem blijft sponsoren? Als iemand wil betalen, prima toch?:p

Hangt ermaar net vanaf wat je afspraken zijn mbt tot het beindigen of het dan jou eigendom wordt. Het feit dat hij op jou naam staat geeft aan dat het jou eigendom is.

WebMeso
25/05/10, 17:50
Aangezien het domein op jouw naam staat, lijkt het mij niet dat die persoon het kan overkopen van iemand waarvan de domeinnaam niet op zijn naam staat. Heb je een sponsor contract met diegene afgesloten? Dat lijkt mij niet aangezien hij er niks vanaf weet...

Geert-Jan
25/05/10, 17:53
Beste,

Ik zit met een probleem, ik sponsor op dit moment een bedrijf met een website en domein.

Maar de sponsor die heeft dus het domein en hosting verkocht zonder mijn hierover in te lichten ik heb de klant bij aangaan van het sponsoren gemeld dat alles op mijn naam staat domein hosting etc.

Maar klant die zegt nu dat hij geen sponsoring had gevraagd en domein zou hebben betaald echter heb ik hier nooit een betaling van binnen gehad tevens heb ik ook nooit een factuur daarover gestuurd.

Maar de klant eist nu dus de epp codes ben ik die dan even goed verplicht te geven ondanks die domein op mijn naam staat?

Hoor graag van jullie?

Weer iemand zonder schriftelijke afspraken???? :lovewht:
M.a.w., je eigen schuld.

Juridisch dan maar, dan ben je zo klaar: Hij die eist, die bewijst, punt.

Triloxigen
25/05/10, 17:58
Op wie zijn naam het staat is de eigenaar, dus hij heeft niet veel om op te staan.
Ook geen factuur dat het zijn eigendom mogelijkerwijs zouz ijn.

WJ Solutions
25/05/10, 17:59
We hebben een online contract opgesteld en online getekend beiden.

Maar persoon blijft volhouden dat hij het gekocht zou hebben en dus alle rechten heeft om het door te verkopen.

Ik heb het hem de contract ook al laten zien heb het zelf per post nog opgestuurd per email maar klant blijft maar volhouden "het is niet zo heb nooit getekend etc"

WebMeso
25/05/10, 18:03
We hebben een online contract opgesteld en online getekend beiden.

Maar persoon blijft volhouden dat hij het gekocht zou hebben en dus alle rechten heeft om het door te verkopen.

Ik heb het hem de contract ook al laten zien heb het zelf per post nog opgestuurd per email maar klant blijft maar volhouden "het is niet zo heb nooit getekend etc"

Laat hem dan maar met een bewijs van de betaling komen (en het bewijs dat de domeinnaam van hem is).
Welke voorwaarden staan dan in dat online contract opgesteld?

Je zou hem natuurlijk tegemoet kunnen komen en alsnog de domeinnaam te laten kopen voor de gemaakte kosten, nadat hij zijn gelijk heeft gegeven dat hij fout zit. Zoals bijvoorbeeld: domein regfee + dataverkeer in het afgelopen jaar (of jaren).

WJ Solutions
25/05/10, 18:09
Het volgende staat in de voorwaarden van het contract die de persoon heeft getekend:

1.2, Indien de sponsor vrager geen interesse meer heb in het gesponsorde object/dienst is WJ Solutions gemachtigd alles in eigen beheer te nemen.
1.2, Indien de sponsor vrager de objecten/diensten verkoopt dan behoud WJ Solutions zich het recht om gelijk over te stappen op afsluiting of inname van de geleverde objecten/diensten.
1.3, Indien punt 1.2 van toepassing wordt behoud WJ Solutions zich ook het recht om objecten/diensten op te zeggen, te verkopen en/of voor eigen doeleinden te gebruiken.

Dit staat er onder andere in de algemene sponsering's voorwaarden die de klant heeft getekend.

Maar klant ontkent alles en weigert nu in alles mee te werken en dreigt met klacht in te dienen bij SIDN voor het weigeren van de EPP-codes te geven.

Geert-Jan
25/05/10, 18:12
Het volgende staat in de voorwaarden van het contract die de persoon heeft getekend:

1.2, Indien de sponsor vrager geen interesse meer heb in het gesponsorde object/dienst is WJ Solutions gemachtigd alles in eigen beheer te nemen.
1.2, Indien de sponsor vrager de objecten/diensten verkoopt dan behoud WJ Solutions zich het recht om gelijk over te stappen op afsluiting of inname van de geleverde objecten/diensten.
1.3, Indien punt 1.2 van toepassing wordt behoud WJ Solutions zich ook het recht om objecten/diensten op te zeggen, te verkopen en/of voor eigen doeleinden te gebruiken.

Dit staat er onder andere in de algemene sponsering's voorwaarden die de klant heeft getekend.

Maar klant ontkent alles en weigert nu in alles mee te werken en dreigt met klacht in te dienen bij SIDN voor het weigeren van de EPP-codes te geven.

Dus toch iets op papier?

B.t.w., waarom heb jij dezelfde handtekening en taalgebruik als Angilio?
http://www.webhostingtalk.nl/members/angiligo.html

WJ Solutions
25/05/10, 18:14
Dus toch iets op papier?

B.t.w., waarom heb jij dezelfde handtekening en taalgebruik als Angilio?
http://www.webhostingtalk.nl/members/angiligo.html

Handtekening is standaard zo als je je aanmeld volgens mijn aangezien ik nog nooit me hand tekening heb gewijzigd.

Het is online getekend dus pdf formaat.

Ik heb het uitgeprint en ook nog eens naar klant gestuurd als aantoning dat er daadwerkelijk een contract was getekend.

WebMeso
25/05/10, 18:30
Maar klant ontkent alles en weigert nu in alles mee te werken en dreigt met klacht in te dienen bij SIDN voor het weigeren van de EPP-codes te geven.

De domeinnaam is niet van hem en ook niet van hem geweest. Hij heeft dus ook geen recht op het domein of de EPP-codes en gezien het contract, of zoals de tegenstander zegt geen contract, heeft hij weinig voeten in de aarde.

WJ Solutions
25/05/10, 18:34
De domeinnaam is niet van hem en ook niet van hem geweest. Hij heeft dus ook geen recht op het domein of de EPP-codes en gezien het contract, of zoals de tegenstander zegt geen contract, heeft hij weinig voeten in de aarde.

Bedankt voor je reactie. Ik ben dus niet verplicht om de EPP-Codes af te geven?

marsipulami
25/05/10, 19:01
Bedankt voor je reactie. Ik ben dus niet verplicht om de EPP-Codes af te geven?

Als jou verhaal inderdaad kloppend is niet nee.

Dezo
25/05/10, 19:13
Bedankt voor je reactie. Ik ben dus niet verplicht om de EPP-Codes af te geven?

Lijkt me logisch ... nee.

WebMeso
25/05/10, 19:15
Bedankt voor je reactie. Ik ben dus niet verplicht om de EPP-Codes af te geven?

Nee, maar als hij ze toch (onrechtmatig) aanvraagt bij SIDN dan zal je een klacht of een bericht moeten deponeren by SIDN.
Als je geen antwoord geeft op de aanvraag van een EPP-code dan geeft SIDN die volgens mij vrij na een bepaalde tijd (als de registrar niks van zich laat horen).

Geert-Jan
25/05/10, 19:44
Als je geen antwoord geeft op de aanvraag van een EPP-code dan geeft SIDN die volgens mij vrij na een bepaalde tijd (als de registrar niks van zich laat horen).

Ook als ik de code van webmeso.nl vraag?

WebMeso
25/05/10, 20:08
Daarom zei ik ook "volgens mij", want ik wist het niet zeker. Ik dacht dat hieruit op te maken.
http://weblog.sidn.nl/2009/08/04/het-verhuisproces/

Angiligo
25/05/10, 20:09
Dus toch iets op papier?

B.t.w., waarom heb jij dezelfde handtekening en taalgebruik als Angilio?
http://www.webhostingtalk.nl/members/angiligo.html


Omdat WJ Solutions mijn handtekening heeft gekopieerd.
Je bedoeld toch met de meeste hoogachting xxxxxxxx?

Hij heeft het al veranderd, anders valt het te veel op :lovewht:

®on
26/05/10, 16:23
Wellus - nietus.... Guys, doe me een lol en zet je nu eens 5 minuten berichten lang niet voor l*l.

Oftewel, on topic.

daveww
28/05/10, 11:48
Staat het domein wel op je eigen naam? Indien ja, dan kan hij lijkt mij deze zowieso niet zomaar verhuizen ?

cyberbootje
28/05/10, 23:02
Staat het domein wel op je eigen naam? Indien ja, dan kan hij lijkt mij deze zowieso niet zomaar verhuizen ?

Zie openingspost van TS:


aangaan van het sponsoren gemeld dat alles op mijn naam staat domein hosting etc

daveww
29/05/10, 22:43
Zie openingspost van TS:Ow, dat heb ik over het hoofd gezien.

Dan kan deze zowieso niet verhuisd worden zonder toestemming van TS, aangezien hij conform de SIND voorwaarden de houder is.