PDA

Bekijk Volledige Versie : Vmware Server



nouche
22/05/10, 15:09
Hallo,

ik heb zelf een server.
daar draai ik verschillende Virtual Pc in met vmware server 2.0
dit is nu op een intel xenon

deze vpc wil ik gaan verhuizen naar een andere pc met een intel I3 Processor moet ik nu alles op nieuw gaan installeren ?? (de VPC's dan)

weet hier eigenlijk niet zo veel van af

WeServIT
22/05/10, 15:47
Je kunt alle VM's gewoon exporteren en importeren op je nieuwe server. Mocht je hierbij hulp nodig hebben kun je me altijd een PM sturen.

Mick-X
24/05/10, 19:06
Klopt wat WeServIT zegt.
In princiepe hoef je alleen de mappen de kopieƫren waar de vmdk bestanden in staan, zeg maar de map(datastore) waar jij je virtuele server/workstations in hebt neergezet.
Deze map kun je op je nieuwe pc weer terugplaatsen, en in het menu van vmware server kun je deze weer laten inladen.

oehTie
25/05/10, 11:04
op het nieuwe systeem, kan je daar de esxi free versie installeren? Zo ja, zou ik wel doen ipv vmware server. Het is beide gratis maar stabieler en sneller. Alleen het beheer loopt dan via een windows client. Maargoed dat is dan ook het enige nadeel.

Voor de rest, zoals al aangegeven, gewoon de bestanden kopieren en de vpssen weer registeren in vmware. import-export is alleen nodig als je van hardwarelevel veranderd maar vmware server -> esxi 4 is beide level 7 en van server naar vmware server maakt sowieso niet uit.