PDA

Bekijk Volledige Versie : Eigenaar DAH / DHA hosting / databarn.nu failliet



Stewie
21/05/10, 12:38
Uit het Algemeen Dagblad van vandaag: de eigenaar van hostingbedrijf http://www.dahhosting.nl/index.php en http://www.databarn.eu/center.php (nu offline) is failliet verklaard op verzoek van schuldeiser We-Dare.

Volgens mij is er al een tijdje geleden verhuisd, dus de impact is beperkt. Echter doen ze vrij veel colocatie en kan het dus diverse hosters treffen. Mocht je er nog klanten hebben dan lijkt het me verstandig om even informatie op te vragen om downtime te voorkomen.

rensariens
21/05/10, 12:45
Zover ik weet is alles daar al een behoorlijke tijd weg. idfnv.com is z'n handelsnaam vanuit curacao volgens mij.

Spyder01
21/05/10, 12:46
Nu pas bekend? Volgens mij speelt dit al lange tijd en zou hij al een tijdje failliet zijn. Site is overigens gewoon bereikbaar nog.

Tijdje terug (zo`n 6 maand) een klant die wat domeinnamen bij hem had staan verhuist, zijn mailboxen werkten al niet meer. Hij had domeinnamen administratief zijn e-mailadres gegeven. Maar doordat ze niet verstuurd konden worden werden ze gewoon naar mij gebounched.

Hij is al zeker een jaar ook vrijwel totaal niet te bereiken telefonisch.

Erik H.
21/05/10, 12:47
"IDF NV heeft bepaalde onderdelen van DAHHOSTING overgenomen. U kunt direct verder op onze website www.idfnv.com "

Was Duncan (qua kantoor een tijd terug nog onze buurman) niet al een tijdje in het buitenland? En IDF NV... was dat ook niet iets met/van/door hem?

(ik zie nu dat hierboven al wat replies waren van soortgelijke strekking, die waren er niet toen ik begon met typen)

DutchTSE
21/05/10, 12:52
Duncan is begin vorig jaar al gevlucht naar het buitenland om daar IDFNV op te zetten.

Op een gegeven moment kregen wij via Euroaccess toen te horen dat er een brief aan de deur hing van We Dare, en dat als we onze spullen nog terug wilde zien we heel snel die kant op moesten. Duncan bleek al heel wat maandjes We Dare niet meer te betalen voor de suite. Stroom is er toen 1 maand later geloof ik ook af gegaan.

Toen via We Dare en onze aankoopfacturen ons rack mogen leeghalen en direct verhuist naar onze huidige colo leverancier. Grappig dat zijn faillissement aanvraag nog zolang heeft geduurd. Overigens hebben concollega's het geld dat al betaald was voor de colo (3 maanden vooruit betaling) nooit meer terug gezien.

3x hoera voor de actie van We Dare :)

Tommi
21/05/10, 12:57
Inderdaad zijn wij ook helaas gedupeerd door meneer Emanuels.
Het vervelende was dat de factuur net 3 dagen voordat het hele gedoe begon overgemaakt was.

Kunnen we op een of andere manier nog onze schuld verhalen bij een Curator of?:)

Spyder01
21/05/10, 12:59
Kunnen we op een of andere manier nog onze schuld verhalen bij een Curator of?:)

Kan, maar de kans dat je een euro ziet is klein ;)

Tommi
21/05/10, 12:59
Haha inderdaad , maargoed het is te proberen lijkt me:)

cfmweb
21/05/10, 17:02
Oh.. ik dacht juist dat hij het wel goed voor elkaar had, en dat hij het daarom zichzelf kon permitteren om vanuit Curaçao te werken. Er werd al een tijdje geen btw berekend enzo, dus dat was wel bekend.

Nu denk ik meer dat hij hier lekker z'n zakken heeft gevuld en hem gepleit is.. hoewel dat idfnv gewoon van hem is natuurlijk. Maar probeer dat maar eens te liëren aan elkaar, dat zal wel goed afgeschermd zijn.

Jammer hoor, ik vond het een leuk bedrijf en heb er altijd goede support gekregen.
Als je belde kreeg je altijd z'n vader aan de telefoon.. (Henk doe je gebit eens in, ik versta er geen reet van ;) )

Triloxigen
21/05/10, 17:40
Zit hij op curacau, of heeft hij daar in de e-zone een postbus bedrijf opgezet? Wezenlijk verschil natuurlijk ;)

RayManZ
21/05/10, 19:23
Vreemd dat terwijl het dus failliet is, maar de website gewoon nog normaal bereikbaar is en men er bestellingen kan plaatsen. Je zou toch denken dat dit allemaal netjes wordt afgesloten.

Erik H.
21/05/10, 19:25
Vreemd dat terwijl het dus failliet is, maar de website gewoon nog normaal bereikbaar is en men er bestellingen kan plaatsen. Je zou toch denken dat dit allemaal netjes wordt afgesloten.

De website zal wel gewoon zijn "overgenomen", zie ook de teksten op de site. Geen idee wat er met de bestaande klanten is gebeurd maar ik vermoed dat (bijna) alles gewoon is overgezet. Via een leuke constructie en vanuit een warm land.

Ik doe toch wat verkeerd geloof ik :oops:

RayManZ
21/05/10, 19:29
Maar het was toch gewoon een eenmanszaak? Dan is hij toch persoonlijk aansprakelijk? Waarom kan men dan niet schulden op hem verhalen? Aangezien hij een bedrijf heeft en daaruit inkomsten werft zou je toch zeggen dat er wel iets te halen valt of zie ik dat verkeerd?

Ik kan nog begrijpen dat je zijn nieuwe bedrijf niet kunt plukken door een of andere slimme constructie, maar ik neem aan dat hij er wel zelf persoonlijk geld aan overhoud.

Sowieso verbaas ik me altijd weer over hoe mensen het ene na het andere bedrijf de mist in helpen om vervolgens weer doodleuk ergens anders opnieuw te beginnen en weer hetzelfde te eindigen.

Waarschijnlijk hebben de klanten trouwens nergens last van want ik lees nog geen horror verhalen dat men offline is :)

Tommi
21/05/10, 20:02
Maar het was toch gewoon een eenmanszaak? Dan is hij toch persoonlijk aansprakelijk? Waarom kan men dan niet schulden op hem verhalen? Aangezien hij een bedrijf heeft en daaruit inkomsten werft zou je toch zeggen dat er wel iets te halen valt of zie ik dat verkeerd?

Ik kan nog begrijpen dat je zijn nieuwe bedrijf niet kunt plukken door een of andere slimme constructie, maar ik neem aan dat hij er wel zelf persoonlijk geld aan overhoud.

Sowieso verbaas ik me altijd weer over hoe mensen het ene na het andere bedrijf de mist in helpen om vervolgens weer doodleuk ergens anders opnieuw te beginnen en weer hetzelfde te eindigen.

Waarschijnlijk hebben de klanten trouwens nergens last van want ik lees nog geen horror verhalen dat men offline is :)

Wij moesten dus binnen enkele dagen alles weghalen, als we dit niet op tijd deden ging gewoon de stekker er uit. Tevens betrof het volgens mij ook geen eenmanszaak, maar een B.V.

Volgens mij is hij hem gewoon gesmeerd naar het buitenland en heeft de zaak failliet laten gaan. Ondertussen heeft die alle klanten wel een aanbod gedaan en word er nog gewoon geadverteerd op de NL radio onder de naam IDFNV. Al het geld en overig belangrijk spul zal onderhand wel meegenomen zijn en gewoon weer in gebruik wezen, aangezien hij de diensten dus gewoon onder een andere naam voortzet.

rensariens
21/05/10, 20:09
Denk dat alleen voor colo de stekker er uit is gegaan (lijkt me het meest logische). Zie ook nergens problemen door plotseling verdwijnen of iets dergelijks.

Colution
22/05/10, 01:25
Dat is jammer voor die mensen, Ken veel mensen die bij hun de stream huurde, ze waren ook niet echt prijzig moet ik zeggen, en zaten ook wel onder de nederlandse hosting vraagprijzen.

DutchTSE
22/05/10, 10:08
Denk dat alleen voor colo de stekker er uit is gegaan (lijkt me het meest logische). Zie ook nergens problemen door plotseling verdwijnen of iets dergelijks.

Dat kwam omdat We Dare zo schappelijk was de suite door te laten draaien (stroom) ondanks dat DAH niet betaalde. Als We Dare de stekker er gewoon uit had getrokken zonder bericht had je die topics wel gehad.