PDA

Bekijk Volledige Versie : [CentOS] Yum laatste tijd zeer traag



Piwi-Web
21/05/10, 10:42
Hallo,

De laatste tijd, nadat een DNS server was uitgevallen van mijn netwerkleverancier, is yum zeer traag. Het lijkt nog altijd aan de DNS te liggen ook al heb ik die veranderd naar een DNS die wel zou moeten werken.
Iemand die misschien weet hoe je kan testen hoe het werkt? Gewoon downloaden werkt namelijk wel vlug, enkel yum stribbelt tegen ...

Iemand die trouwens een goede howto weet voor eigen DNS servers op te zetten ? :)

Yourwebhoster
21/05/10, 11:03
Yum is traag, heb je al eens geprobeerd de mirror van liteserver weg te halen? Daar heb ik iig problemen mee, daarna gaat het als een zonnetje. Wilde net Liteserver een mailtje sturen hierover, maar ik weet het exacte probleem niet.

Yum hangt iig bij het downloaden hier.

Piwi-Web
21/05/10, 11:58
Oke dan kicken we liteserver er even uit :)

Lite-On
21/05/10, 19:46
Oke dan kicken we liteserver er even uit :)

mirror.liteserver.nl wordt anders druk gebruikt, hoor geen snelheidsklachten behalve vanuit jullie kant ;-)
Had vanochtend nog even Daniel gesproken op MSN, en bleek dat een testfile gewoon snel wordt gehengeld.... enkel yum doet alles bij jullie op zijn gemak.
Ik vermoed daarom dat je hier eerder met een yum cache probleempje te maken hebt ;):

yum clean all

WeServIT
21/05/10, 19:52
Heb het probleem zelf ook hier, andere DNS etc. werkt allemaal niet. Server in Rotterdam is wel gewoon snel, maar die pakt ook andere mirrors. Hier ook altijd Liteserver welke langzaam is.

Yourwebhoster
21/05/10, 19:54
Helaas niet, hij doet het ook met nieuwe installs;) Maar goed, je repo excluden helpt.

Ter informatie: dit is het netrouting netwerk, geen idee of dit speelt. Maar goed, problem solved.

Edit:
ping en downloadsnelheid doen het gewoon goed verder, als iemand anders de oplossing heeft (niet yum cached, want dat lijkt me raar als dit probleem zich op diverse servers voordoet inclusief nieuwe installaties) hoor ik dat graag.

Lite-On
21/05/10, 20:02
Helaas niet, hij doet het ook met nieuwe installs;) Maar goed, je repo excluden helpt.

Ter informatie: dit is het netrouting netwerk, geen idee of dit speelt. Maar goed, problem solved.

Edit:
ping en downloadsnelheid doen het gewoon goed verder, als iemand anders de oplossing heeft (niet yum cached, want dat lijkt me raar als dit probleem zich op diverse servers voordoet inclusief nieuwe installaties) hoor ik dat graag.

Lijkt inderdaad alleen vanuit het netrouting netwerk te spelen.
Vandaag nog getest vanuit diverse locaties, en geen problemen ondervonden ;)

Yourwebhoster
21/05/10, 20:02
Naja jammer maar scheelt je iig weer dataverkeer ^^ Hoewel dat niet veel zal schelen.

Lite-On
21/05/10, 20:05
Naja jammer maar scheelt je iig weer dataverkeer ^^ Hoewel dat niet veel zal schelen.

Die paar tientallen mbits merk ik niet eens:thumbup:
Doe graag wat terug voor o.a. de CentOS community ;-)

Mocht iemand anders (buiten het netrouting netwerk) ooit last hebben van een langzame mirror.liteserver.nl @ yum, let me know!

daveww
22/05/10, 20:56
Hier geen last van, maken gebruik van een eigen YUM repo :)

Savvas
23/05/10, 01:21
http://mirror.netrouting.eu is een development server van CentOS maar kan je ook als repo gebruiken.