PDA

Bekijk Volledige Versie : Opzeg domeinnaam



proxikill
20/05/10, 11:14
Hallo,

Ik heb vorig jaar een domeinnaam besteld bij Hostingfabriek. Via volgende pagina heb ik de bestelling geplaatst: http://bestellen.hostingfabriek.be/registreer1.php?url=DUMMY&ext=be&plan=forward

Nu staat hier onderaan om akkoord te gaan met de voorwaarden. Dit heb ik dan ook gedaan.

Nu heb ik gisteren, minder dan een maand voor het verlopen van de domeinnaam, de domeinnaam willen opzeggen bij hen. In de algemene voorwaarden vermeld op de website was er niets van opzegtermijn te bekennen. Dit heb ik dan ook gemeld.

Intussen hebben ze de AV offline gehaald maar ik heb in elk geval nog wel een versie op mijn PC staan. Deze kan je hier vinden: http://www.kilianhendrickx.be/av-3.pdf

Nu is Hostingfabriek een zusterfirma van RobEnde. Ik kreeg dus ook facturen van RobEnde. In de voorwaarden van RobEnde (http://www.robende.cx/Algemene voorwaarden RobEnde Internet Services.pdf) staat de opzegtermijn wel vermeld.

In heb deze natuurlijk nooit gezien en ben dan ook niet akkoord gegaan met deze voorwaarden. Ook op de factuur was er geen spoor te bekennen van de algemene voorwaarden van RobEnde

Mijn vraag is nu of de opzegtermijn van 1 maand geldig is als ik besteld heb via Hostingfabriek.

Alvast bedankt
Kilian

Angiligo
20/05/10, 11:33
Ik krijg een virus waarschuwing als ik op de eerste link klik.

Xploit Nuclear exploit kit


In dit dialoogvenster wordt u geïnformeerd dat er een virus- of spyware-infectie is gedetecteerd terwijl u bezig was online een bestand te openen of te downloaden.

In het dialoogvenster staat de naam van het bestand, het volledige internetadres en de naam van de infectie. Als u op de knop Details weergeven drukt, kunt u ook de naam en het systeem-ID weergeven van het proces dat werd uitgevoerd) toen de bedreiging werd gedetecteerd.

Als u op de koppeling Meer informatie over deze bedreiging klikt, opent u de online virusencyclopedie waarin u de infectie in kwestie kunt opzoeken voor meer informatie, als een gedetailleerde beschrijving beschikbaar is.



Aangezien dit dialoogvenster slechts informatief is, beschikt het niet over functieknoppen waarmee u het gedetecteerde bestand mee kunt behandelen; u kan alleen de infobox sluiten door op de knop Sluiten te klikken. De bedreiging is al geblokkeerd, en heeft helemaal geen kans gehad uw computer binnen te dringen.

proxikill
20/05/10, 11:35
Oei! Da's al geen goed begin natuurlijk.
Ik heb hier geen virusscanner staan (Ubuntu), maar post ik een screenshot van die pagina? Ik wil natuurlijk jullie niet in de problemen brengen...

Angiligo
20/05/10, 11:38
Dat is meschien wel beter ja.

proxikill
20/05/10, 11:44
Ziezo: http://kilianhendrickx.be/hostingfabriek.jpg
Er staan wel enkele stukjes dubbel op, maar ik vermoed dat dit geen probleem zal zijn?

Angiligo
20/05/10, 11:50
Heb je al eens getelefoneerd naar hun.

http://www.robende.cx/?page=bedrijf

proxikill
20/05/10, 11:54
Ik heb ze gistreren de hele dag proberen te bellen maar ik krijg direct antwoordapparaat.
Dit was ook al zo toen ik 3 maand geleden mijn nameservers wilde laten wijzigen. Ze bieden geen DNS beheer aan dus moest dat via mail. Nadat ze daar niet op reageerden heb ik ze proberen te bellen, maar nadah!
Ik heb het toen moeten doen door naar I-S-E te bellen, het bedrijf waarvan zijn de domeinnamen bij bestellen. Zij hebben dat dan voor mij gedaan.

Ik ben momenteel al blij dat er geantwoord wordt op mijn mails!

Angiligo
20/05/10, 12:01
Tegenwoordig veel pipo de clown bedrijven.

Maar ja, ik denk dat de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan geldig is, en niet de voorwaarden die van een andere website afkomstig is ineens.

Ahmed
20/05/10, 12:04
Wat is nu het hele punt? Is het bedrijf het er niet mee eens dat je opzegt? En verwijzen ze dan naar hun AV?

Dat zie ik nergens terug in je beginpost.

proxikill
20/05/10, 12:06
Dat dacht ik ook, hoewel ze in de voorvaarden van RobEnde hebben staan dat deze gelden voor al hun "bedrijven". Nu, zolang deze mij nergens hebben voorgelegd ben ik daar natuurlijk niet mee akkoord.

Mijn punt is dat ze mij nu nog een factuur aan proberen te smeren voor nog een jaar de domeinnaam bij hun te houden. Deze is intussen al verhuisd en betaald bij een andere agent, waar ik wel tevreden van ben.

Het gaat me nu niet om die € 10, maar het is me eerder een principe kwestie...

1Ago
20/05/10, 12:07
Inderdaad, je bent akkoord gegaan met die voorwaarden en niet met die van het moederbedrijf. Toch best even een vriendelijk mailtje sturen naar hun met de vraag voor opzegging. Normaalgezien zou het geen probleem mogen zijn aangezien ze er niets van vermelden in hun voorwaarden.

proxikill
20/05/10, 12:09
Dat is dus het probleem. Ze sturen mij een opzeggingsformulier waarin staat dat ik dan ook akkoord ben met met de opzeggingstermijn. Bovendien hebben ze mij de nieuwe factuur al gestuurd en zou ik deze hoe dan ook moeten betalen. Hun argument is dat ze zelf ook al kosten hebben moeten maken voor deze domeinnaam.

Is het voldoende dat als ik het stukje van de opzeggingstermijn doorstreep en zo het formulier terugstuur? Het is maar dat ik later niet te horen kreeg dat ik met het formulier te ondertekenen toch akkoord ben geweest met nu opzeggingstermijn.

1Ago
20/05/10, 12:21
Bel ze anders even? Praat er even met die mensen over. Misschien kunnen jullie wel iets uitwerken en deze factuur annuleren.

proxikill
20/05/10, 12:26
Ik heb ze net nog eens gebeld en ... weer direct antwoordapparaat. Ik heb ingesproken om mij zo spoedig mogelijk terug te bellen.

--edit--
Over annuleren valt blijkbaar niet te spreken:
"Dit is in dit geval ook niet relevant, de nieuwe periode is al ingegaan.
Het betreft namelijk een openstaande factuur, deze zal dus hoe dan ook voldaan moeten worden.

Met vriendelijke groet,
Rob van der Ende
RobEnde Internet Services

Op Woensdag, 19-05-2010 om 15:04 schreef Kilian Hendrickx:

Beste

Dus als ik het goed begrijp dan zou ik nu nog voor een jaar moeten bijbetalen?

Waar heeft u deze algemene voorwaarden dan staan?
Als ik met volgende pagina een domeinnaam aanvraag heb ik enkel de algemene voorwaarde van Hostingfabriek/Belingro
http://bestellen.hostingfabriek.be/registreer1.php?url=DUMMY&ext=be&plan=forward

Hierin vind ik niets terug wat die 1 maand vermeld."

Angiligo
21/05/10, 13:35
Ben ik de enige die een virus waarschuwing krijg van die link hierboven?

aristo
21/05/10, 13:38
Nee, hier ook: JS:Illredir-S [Trj]

vrgr Eef

proxikill
21/05/10, 13:41
Blijkbaar is er inderdaad toch iets mis met die site (zie ook reactie #1).

Ikzelf heb het eigenlijk nog nooit gemerkt omdat ik op mijn Ubuntu geen virusscanner heb staan.
Ik heb 'm gisteren een mail gestuurd met de vraag waarom de algemene voorwaarden weg zijn van de site en waarom hij de telefoon al 3 maand niet meer oppakt.

Voorlopig geen reactie meer van hem...

Angiligo
24/05/10, 20:12
En, nog steeds niks gehoord?

proxikill
24/05/10, 21:33
Nee, het blijft stil daar...
Ik heb intussen voor de zekerheid het opzeggingsformulier doorgestuurd, met daarin alles wat naar die 1 maand verwijst doorstreept. Anders krijg ik later te horen dat ik mits dat formulier toch nog akkoord zou zijn gegaan.

proxikill
25/05/10, 11:41
Aha, antwoord gekregen op mijn vraag waarom ik geen contact kon krijgen via telefoon en waarom er opeens andere voorwaarden zouden gelden dan degene waarmee ik akkoord ben gegaan


- Onze telefoon is doorgeschakeld. Aangezien wij regelmatig in het datacenter zitten en geen daar bereik hebben,
zijn wij niet bereikbaar. Daarom zijn wij aan het zoeken naar een oplossing voor dit probleem.
- De algemene voorwaarden waar u naar reffereert zijn van Belingro, dit bedrijf is opgeheven na de overname door
RobEnde Internet Services per juli 2008.

Met vriendelijke groet,
Rob van der Ende
RobEnde Internet Services


Op de website van Hostingfabriek staat echter het volgende:

Belingro[/b] en verklaar mijn gegevens ingevuld te hebben volgens zijn echtheid, ik verklaar mijn bestelling als bevestigd en ben ook akkoord met de afgesproken prijzen zoals vermeld staan op de website

*Onze Algemene Voorwaarden kan u hier bekijken (PDF bestand)


Ik vermoed dat hij er zich aan het uitpraten is maar eigenlijk zelf wel beseft dat ik gelijk heb. Of denken jullie hier anders over?

proxikill
25/05/10, 12:07
Blijkbaar is het toch opgelost nu:


Geachte heer Hendrickx,

Ik zie nu wat er mis gegaan is, enkele weken geleden hebben wij een backup terug moeten zetten van deze server.
Waarschijnlijk is er een backup van de oude site gebruikt, vandaar de verwarring. Ik zal dit direct aan laten passen.

Voor deze opzegging zal ik eenmalig akkoord gaan met de toegestuurde opzegging.
De factuur zal ik laten crediteren, want dit heen en weer gemail kost allemaal veel meer.

Voor de duidelijkheid wil ik u nog wel laten weten dat het niet gebruikelijk is om een dienst op te zeggen
na het ontvangen van de factuur. Dit zal waarschijnlijk ook bij uw nieuwe provider zo zijn.

Met vriendelijke groet,
Rob van der Ende
RobEnde Internet Services


Op Dinsdag, 25-05-2010 om 10:46 schreef Kilian Hendrickx:

Ik lees nochtans het volgende op jullie bestelformulier op Hostingfabriek:

"Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden* van de Hostingfabriek/Belingro en verklaar mijn gegevens ingevuld te hebben volgens zijn echtheid, ik verklaar mijn bestelling als bevestigd en ben ook akkoord met de afgesproken prijzen zoals vermeld staan op de website"


Ik ben dus akkoord gegaan met de voorwaarden die daar vermeld staan. Of er nu een ander logootje op plakt of niet, het blijven nog altijd de algemene voorwaarden van Hostingfabriek.

Kijk he, het gaat me nu niet over die € 10 die ik al dan niet aan jullie moet betalen, maar meer over het feit dat jullie je op alle mogelijke manier jullie er proberen uit te wringen. Geef gewoon eens toe dat de voorwaarden inderdaad niet duidelijk waren en dat dit dringend aangepast moet worden. Dat bespaart ons beide een hoop gezever!

Met vriendelijke groeten,
Kilian Hendrickx

Ook goed voor mij. Ik wilde die € 10 nog wel betalen nadat hij even de fout had toegegeven maar dit is ook in orde zo :-)
De nieuwe agent moet ik zelf ieder jaar bevestigen dat ik de domeinnaam verder zal houden. Scheelt mij in de toekomst weer situaties zoals deze :D

Bedankt voor jullie advies!

Angiligo
25/05/10, 20:14
Fijn om te horen dat het nu eindelijk is opgelost.