PDA

Bekijk Volledige Versie : PAGEFILE.SYS verbruikt apnormaal veel



rdevos
20/05/10, 01:01
hallo mensen,
mijn wisselbestand loopt nogal erg op, om het uur ongeveer 6% van het virtueel geheugen er bij. ik snap niet waarom... ik heb al na gecheckt of het aan een webscript lag, phpsysinfo 3.0.4 maar dat is het volgens mij ook niet.
heb al verschillende dingen geprobeert, ik weet dat ik alleen zonder xampp webserver geen hogen pagefile krijg, maar hoe kan ik dit oplossen? moet ik dan xampp dr af gooien of niet? want die webserver is wel handig en fijn te gebruiken iemand die mij akn helpen?

Spyder01
20/05/10, 01:24
Je zult toch echt met meer info moeten komen, dit is zo bekrompen. Wat voor configuratie, wat voor OS enz. enz.
Het is trouwens ook abnormaal en niet apnormaal.

rdevos
20/05/10, 01:37
Je zult toch echt met meer info moeten komen, dit is zo bekrompen. Wat voor configuratie, wat voor OS enz. enz.
Het is trouwens ook abnormaal en niet apnormaal.


Windows server 2003.
2048MB Ramgeheugen
3,0 Ghz Pentium 4 HT
1x 1TB Western Digital Harddisk
Opgesplitst in 3 Partities van 310GB
2084MB Pagefile.SYS
1 User Administrator

Software:
Xampp, Apach newst Version, MySQL newst Version, Filezilla newst Version, Mercury Mail newst Version, Tomcat newst Version

Webserver Apps:
FTPClient Webbased net2ftp.
TSweb Remote web connection (http://vosje.org/tsweb/Default.htm

is dit ongeveer genoeg info?

Spyder01
20/05/10, 01:44
Ja. Gezien deze info is de pagefile wel normaal. Sowieso heeft elke Windows pc / server een pagefile en de grote de je nu noemt is ook gewoon in proporties.

Windows 2003 server met 2GB geheugen is ook niet super veel trouwens, maar draait wel. Alleen risico dat je pagefile dus af en toe wat groter wordt omdat het geheugen volloopt.

rdevos
20/05/10, 01:59
Ja. Gezien deze info is de pagefile wel normaal. Sowieso heeft elke Windows pc / server een pagefile en de grote de je nu noemt is ook gewoon in proporties.

Windows 2003 server met 2GB geheugen is ook niet super veel trouwens, maar draait wel. Alleen risico dat je pagefile dus af en toe wat groter wordt omdat het geheugen volloopt.

ja maar zonder xampp doet die dat niet. en ik gebruik van me ram geheugen maar 300mb ofzo en me pagefile bijna 1GB!

kan ik niet ergens de pagefile per process zien hoeveel het ene oft ander process gebruikt? ik zie wel iets van page faults xampp-webserver.exe 44.463.374 faults...?

marsipulami
20/05/10, 10:43
Een page fault is het moment dat er iets uit het geheugen gevraagd wordt wat er niet in staat. Op het moment dat er ruimte is in het geheugen, in sommige gevallen kan met de start veel gevraagd worden, laad hij het in het geheugen.

Wanneer het net niet genoeg ruimte heeft, gaat hij data uit het geheugen wegschrijven naar de pagefile.

Je kan het wisselbestand wel configureren waardoor hij niet zo groot wordt. zie:


Klik met de rechtermuisknop op Deze computer op het bureaublad en klik op Eigenschappen.
Open het tabblad Geavanceerd.
Klik onder Prestaties op Instellingen.
Open het tabblad Geavanceerd en klik op Wijzigen.

Let er wel op dat dit er ook voor zorgt dat hij er langer over kan doen bij sommige processen.

1Ago
20/05/10, 11:38
Een oplossing zou zijn om gewoon meer RAM in je server te steken. Pagefile is heel normaal en zelfs noodzakelijk, het is niet erg als deze hoog oploopt maar het zou toch in ieder geval helpen voor je totale performance als je RAM bijplaatst.
RAM is veel sneller dan pagefile, wat op je disks staat.

KerberosX
20/05/10, 15:00
Ik mis nog info over hoe je je pagefile effectief hebt ingesteld. Standaard staat dit op dynamisch (meestal zodat hij kan groeien van 1x tot 2x het fysieke geheugen. Best is dat je dit een fixed size geeft van 2x het fysieke geheugen. Nog beter is dat je een aparte partitie maakt waarop je je page file zet, dit om fragmentatie tegen te gaan.

Maar goed, dit is zoals ik het doe uit ervaring. Er zijn hierover nogal wat theorieën.