PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein verhuizen dat op verkeerde naam staat?



gasemans
18/05/10, 16:20
Graag even hulp gezocht

Ik zit met iemand die een eigen domein naam heeft.
Alleen zijn de login gegevens verloren gegaan van de FTP en primaire account
Ze gebruiken standaard een secundaire account welke gelinkt is aan info@domein.nl

Nu willen wij het wachtwoord laten resetten van dat account alleen nu blijft dat het bedrijf dat ooit het domein voor ons geregistreerd heeft alles op hun naam te hebben gezet
Dit bedrijf is alleen al 5 jaar failliet.

Nu wil de hosting party niet zomaar het wachtwoord resetten (wat opzich logisch is).
Ook niet als we die gegevens willen laten doormailen naar het info adres

Hoe kan ik dit domein als nog laten verhuizen?
of in ieder geval het wachtwoord laten resetten?

Helaas is het domein ook nog eens geregistreerd bij vuurwerk.nl en dit is ondertussen overgenomen door tele2.

Ahmed
18/05/10, 16:24
Vuurwerk bellen, die geven zo een auth. code. Anders kopie van facturen sturen, naar vuurwerk, waarmee je aantoont dat je betaald elk jaar voor het domein.

gasemans
18/05/10, 16:25
Alleen vuurwerk zelf is al failliet (toch?)

Ahmed
18/05/10, 16:29
Je punt? Tele2 heeft blijkbaar alles overgenomen.. (was vuurwerk niet altijd van tele2?) dus ook jouw domeinnaam. Dus http://www2.vuurwerk.nl/index.php?contactinfo

Succes

gasemans
18/05/10, 16:31
Je punt? Tele2 heeft blijkbaar alles overgenomen.. (was vuurwerk niet altijd van tele2?) dus ook jouw domeinnaam. Dus http://www2.vuurwerk.nl/index.php?contactinfo

Succes

probleem is dus dat hun niet willen meewerken aangezien de WHOIS informatie op het bedrijf staat dat voor deze persoon ooit het domein heeft aangevraagt.

Niet op zijn naam dus

Helaas is dit bedrijf al meerdere jaren over de kop gegaan en daar valt tele2/vuurwerk dus over.

Ahmed
18/05/10, 16:32
Wie betaald er al die tijd voor het domeinnaam dan?

gasemans
18/05/10, 16:34
Die vraag heb ik net ook aan de persoon gesteld
zodat hij eens met rekeningen kan laten zien.

Paul Jansen
18/05/10, 17:34
Ik begrijp dat het om een .nl domein gaat?

Dan valt het domein in de failliete boedel en is de (destijds) toegewezen curator de enige handelingsbevoegde persoon om iets te doen met dit domein.

Mijn advies; zoek via kvk.nl op wie de curator is/was en neem contact op met hem/haar en vraag of deze akkoord gaat met een houderwijziging. Tele2 moet akkoord gaan met het verzoek van de curator en zodra je houder bent kan je alle contactgegevens wijzigen.

Succes!

Paul Jansen
18/05/10, 17:36
Nog een toevoeging; er is nog een andere manier;

aantonen aan Tele2 dat het failliete bedrijf destijds ten onrechte zichzelf als houder heeft opgegeven bij registratie van het domein. Dat aantonen zal dan moeten via originele correspondentie en mijn gok is dat je die niet meer zult hebben.

Mijn advies: kies voor mijn eerste optie