PDA

Bekijk Volledige Versie : exta IPs (owned IPs) niet meer bereikbaar na instellen 2e nic



adknoth
12/05/10, 22:17
Hallo Allemaal,

Ik weet niet of ik in het juiste forum post maar heb even een probleem voor handen. Ik ben een backup netwerkje aan het aanleggen middels een 2e switch. Echter loop ik tegen een probleem aan bij servers met extra IPs die gebruikt worden voor SSL Certificaten.

Wanneer ik de 2e nic inschakel middels "ifup eth1" dan werkt de communicatie tussen de backup server en de server prima echter doen dan ineens de owned IPs op de machine het niet meer ...

Na een reboot van de server ligt echter de eth1 er weer uit en kunnen de adressen weer gepingt worden.

Wie kan mij uitleggen wat er mis gaat en wat ik hieraan kan doen?

Gr. Alexander

swedendedicated
12/05/10, 22:23
Staat de gateway van eth1 wel in networks? "route add default gw ...." wil ook wel eens werken.

adknoth
12/05/10, 22:40
Ik kan je nu al niet meer volgen ... even wat meer uitleg van mijn kant. Ik ken de 2e nics lokale IPs toe. Dus: 10.0.0.4, 10.0.0.5 etc. etc.

Als ik de 2e nic start dan draait het direct en kan ik vanaf de backup server connectie met de server maken. Echter doen de IPs waar SSL Certificaten aanhangen het dan ineens niet meer.

Geert-Jan
12/05/10, 23:28
Jij draait ze toch op DA bakken?
De vraag die dan komt, na welke actie gaat het fout? (#ifup eth1)

Wat gebeurt als als je het toevoegt middels


ifconfig eth1 10.0.0.4 netmask 255.255.255.??? broadcast 10.0.0.???


en wat zegt daarna


ifconfig -a

Mikey
13/05/10, 01:33
als je ifconfig bekijkt, heb je dan de virtuele interfaces er nog in staan ?

Zoniet:
/usr/local/directadmin/scripts/startips

adknoth
13/05/10, 11:09
Heren, bedankt voor het meedenken maar probleem is opgelost. Oplossing:

nano /etc/sysconfig/networking/devices/ifcfg-eth1

En dan ONBOOT=no even zetten op ONBOOT=yes

Bakje rebooten en hele probleem opgelost. Het lijkt erop dat wanneer je eth1 start via ifup de overige configuratie in één keer teniet gedaan word.