PDA

Bekijk Volledige Versie : Fujitsu levert servers voor hypermoderne BIT-datacenters



WidoP
06/05/10, 15:17
Ede, 6 mei 2010 – Zakelijke internet service provider BIT (http://www.bit.nl/) kiest Fujitsu (http://nl.fujitsu.com/) voor de levering van servers aan klanten van de nieuwe BIT-datacenters. Fujitsu levert IT-gebaseerde bedrijfsoplossingen en zet voor klanten van BIT zijn PRIMERGY-servers in. Dit zijn flexibele, betrouwbare en duurzame serveroplossingen die goed aansluiten op de moderne IT-infrastructuur in de BIT-datacenters. BIT maakte eerder gebruik van x86-servers van Sun Microsystems.

Energiebesparend
De datacenters van BIT behoren tot de meest moderne faciliteiten van Nederland. Voor BIT-klanten is het belangrijk te beschikken over veilige, schaalbare en milieuvriendelijke oplossingen. De PRIMERGY-servers onderscheiden zich daarnaast door het CoolSafe-concept.

Afrekenen naar verbruik
BIT hanteert het principe dat elke klant alleen betaalt voor zijn eigen stroomafname. Door energievriendelijke producten in te zetten, besparen klanten verder op stroom- en koelingskosten, de hoofdkostenposten binnen een IT-infrastructuur. Fujitsu is daarnaast de eerste fabrikant die voldoet aan het Energy Star-label dat aangeeft dat apparatuur voldoet aan specifieke eisen op gebied van energie-efficiƫntie. Een enterprise server van Fujitsu verbruikt 30 procent minder energie in vergelijking met standaard servers.

Hans Zuidema, Senior Corporate Account Manager Fujitsu: “Door het contract met BIT zetten we verdere stappen op de datacentermarkt. Dat we nu voldoen aan de kwalitatief hoge eisen die BIT stelt aan zijn partners, is het resultaat van de transitie die Fujitsu de afgelopen tijd heeft doorgemaakt van hardwareleverancier naar een service-organisatie en hardwareleverancier.

Alex Bik, technisch directeur BIT: "Voorheen gebruikten we Sun-servers. Het snijden in de Sun-productportfolio door Oracle na de overname is voor ons aanleiding geweest om op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier die aan onze wensen voldeed. De keuze is op Fujitsu gevallen vanwege de kwaliteit van de servers en de ondersteuning die het bedrijf biedt. Door dit contract zijn we in staat tegemoet te komen aan de hoge eisen die klanten aan ons stellen."

Colution
06/05/10, 16:50
Dit zijn mooie oplossingen, maar als je dan naar de prijzen gaat kijken is dit ook weer erg aan de dure kant, Kaching doet mijn portemonnee dan !, Zit zelf in Alphen a/d Rijn, is ook prima ( uiteraard wel eens overwogen naar ede te gaan, lekker dicht bij etc.. )

dreamhost_nl
07/05/10, 17:55
BIT is een zakelijke ISP. In dat segment zit je toch ook niet?

xserve
10/05/10, 09:25
Dit zijn mooie oplossingen, maar als je dan naar de prijzen gaat kijken is dit ook weer erg aan de dure kant, Kaching doet mijn portemonnee dan !, Zit zelf in Alphen a/d Rijn, is ook prima ( uiteraard wel eens overwogen naar ede te gaan, lekker dicht bij etc.. )
Bedoel je de prijzen van de servers of van BIT?

dreamhost_nl
10/05/10, 16:15
Zit zelf in Alphen a/d Rijn...

Gaat over de prijzen van BIT. Het verschil in prijs tussen SUN en Fujitsu/Siemens is nihil lijkt me.

RichardVD
10/05/10, 18:58
Fujitsu/Siemens

Fujitsu heeft Siemens "uitgekocht". Het is dus tegenwoordig alleen nog maar Fujitsu op de computers en servers.

Voor de mensen die meer willen weten over het aanbod van Fujitsu je kunt o.a. terecht bij Copaco.

xserve
11/05/10, 10:24
Gaat over de prijzen van BIT. Het verschil in prijs tussen SUN en Fujitsu/Siemens is nihil lijkt me.
Prijzen van BIT vallen wel mee hoor, ze zijn niet de aller goedkoopste maar ook zeker niet duur.

dreamhost_nl
11/05/10, 13:01
@Xserve : Ik viel niet over de prijzen van BIT. GameHosted had daar een probleem mee. Ik vergelijking met Grafix in Alphen (waar GameHosted nu zit) valt BIT natuurlijk in een heel ander segment en is dus duurder.

mikevdbroek
12/05/10, 14:56
BIT levert voor zijn prijs goede kwaliteit, heb al van verschillende bekenden positieve reactie's over BIT gehoord. Dat de keuze bij Fujitsu systemen ligt voor BIT heeft vast te maken dat ze daar positieve ervaringen mee hebben.

dicktump
12/05/10, 15:57
Bij BIT kun je er echt wel vanuit gaan dat die Fujitsu systemen prima werken. En anders zorgen ze er wel voor dat de klant tevreden is, dus dat komt wel goed. Er is veel technische kennis aanwezig daar.