PDA

Bekijk Volledige Versie : STRATO & Advies



joelhaasnoot
05/05/10, 11:19
Ik ben opzoek naar een webhost voor een webapplicatie die ontwikkeld wordt maar flink gaat groeien.
Momenteel zijn domeinen ondergebracht bij STRATO. Op zich wel aardige hosting pakketten, maar de ervaringen die ik zie op het internet zijn niet heel erg geweldig. Heeft iemand nog tegengeluid / goede ervaringen?

Het wordt een applicatie gebouwd op het CakePHP framework, PHP en MySQL dus. Qua content paar plaatjes, maar veel tekst, wat PDFjes genereren en wat emailtjes sturen. Geen downloaden of veel (background-)processing nodig.
Schaalbaar? Dat is moeilijk te voorspellen maar het gaat waarschijnlijk van enkele gebruikers snel naar 500-1000 hits per dag (een aantal gebruikers die het intensief gaan gebruiken). Daarnaast wordt er snel uitgebreid naar meerdere talen, dus dan gaat de groei factor ook snel omhoog.
Budget: dat ligt er aan wat het kost, een beetje open dus.

Heeft iemand tips qua pakketten en providers die betrouwbaar zijn, goede support en flexibel?

Mikey
05/05/10, 11:34
Qua partijen en prijzen kunnen wij als concurrenten ons helemaal suf over discussiƫren, of deze discussie objectief is zou je zelf moeten beoordelen.

De enige tip die ik je mee kan geven, zeker als je verwacht dat je systeem uiteindelijk schaalbaar opgezet dient te worden op misschien meerdere servers is dat je programmeur contact heeft met de partij waar je het wilt hosten. Het zou zonde zijn als je een overeenkomst hebt voor een of meerdere servers en hier een mooie oplossing voor gegeven wordt en je programmeur er niets mee kan.

Waar je rekening mee dient te houden alvorens je met schaalbaarheid, beschikbaarheid en redundancy bij mekaar gaat vegen als eisen pakket, is dat als je het goed wilt doen je een initiƫle setup kosten post krijgt van tussen de 10.000 en 15.000 euro. Dan praat ik namelijk over fatsoenlijke hardware, waarbij de eerste set zal bestaan uit meerdere webservers, redundante database servers en en cetrale storage, en daarboven op een loadbalancer in failover.

WH-Tim
05/05/10, 13:14
Je kunt beter op zoek naar clustered webhosting. Dat is meer wat je zoekt.

Mark17
05/05/10, 16:13
Tip: leg bij een aantal hostingpartijen je vragen voor en kijk hoe ze reageren (en hoe snel ze inhoudelijk reageren). Verder zijn de getallen die je hier noemt niet echt bijzonder te noemen en zou elke degelijke hostingprovider dat (en veel meer) aan moeten kunnen bieden. Vraag ook of je programmeur namens jouw vragen kan stellen aan de hostingpartij en of de hostingpartij het dan wil regelen, dit gaat namelijk vaak sneller/makkelijker vergeleken met dat je overal zelf tussen moet zitten (en dus alles door moet sturen/door moet geven).